Farkındalık Bilinçli Farkındalık Empati Empatik Öfke Awareness Conscious Awareness Empathy Empathic Anger
This study aims to determine that the mindfulness and empathic anger perceptions of employees, there is a relationship between these variables and make a difference or not in demographic characteristics. Hereof, a method designed in the form of a relational model between the variables was used in the study. The sample of the study consists of 338 people as insurance agencies in Mersin. Questionnaire was used to collect data in the study. As a result of the analysis, it was seen that there was no relationship between the two variables. However, one of the reasons for this result can be expressed as the concept of mindfulness may prevent negative situations such as empathic anger from occurring in individuals. Also demographic characteristics can create a perception difference on two variables.
Bu çalışma, işletmelerde çalışanların bilinçli farkındalık ve empatik öfke algılamalarını tespit etmeye, bu iki değişken arasında ilişki olup olmadığını belirlemeye ve bilinçli farkındalık ile empatik öfke algılamalarının demografik özellikler açısından fark yaratıp yaratmayacağını belirleme amacına yöneliktir. Çalışmada, değişkenler arasında ilişkisel model biçiminde desenlenmiş bir yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Mersin ilinde sigorta acentesi olarak faaliyet gösteren firmalarda çalışan 338 kişiden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplayabilmek için anket yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda iki değişken arasında bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Ancak bu sonucun sebeplerinden biri, bilinçli farkındalık kavramının empatik öfke gibi olumsuz durumların bireylerde ortaya çıkmasına engel olabileceği şeklinde ifade edilebilir. Bununla birlikte demografik özelliklerdeki farklılıkların, iki değişken üzerinde kısmen de olsa algı farkı meydana getirebildiğini söylemek mümkündür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2 |