İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEKNİĞİN ÖTESİNDE: HEINRICH WILHELM ERNST’İN POLİFONİK ETÜTLERİNE YAKINDAN BAKIŞ

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 71 - 90, 21.11.2024
https://doi.org/10.47956/bmsd.1544336

Öz

18. yüzyılın ikinci yarısından itibaren değişmeye başlayan keman çalma anlayışı, bu yüzyılda yaşayan Bartolomeo Campagnoli, Pierre Baillot, Rudolphe Kreutzer ve Giovanni Battista Viotti gibi isimlerle şekillenmiş ve 19. yüzyılın virtüöz kemancılarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu anlayışı benimseyen sanatçılar keman çalmanın yanı sıra bestecilikle de ilgilenmişler ayrıca eğitim müziği alanında da önemli eserler yazmışlardır. Zaman içerisinde bir gelenek halini alan bu anlayışın en önemli örneklerinden biri Heinrich Wilhelm Ernst ve 1865 yılında yazdığı “Altı Polifonik Etüt” adlı eseridir.
Bu çalışmada H.W. Ernst'in sıklıkla seslendirilen ve keman eğitiminde oldukça önemli bir yeri olan “Altı Polifonik Etüt” eseri sol el ve sağ el icra teknikleri açısından incelenmiştir. Ayrıca etütlerin ithaf edildikleri kemancılar ve bestelenme süreçleri hakkında tarihî bilgiler verilmiş, içerdikleri müzikal ögeler ile polifonik ve müzikal yapıları belirtilerek eserin önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların yalnızca eğitim süreci için değil, eserlerin çalımında da yol gösterici olması hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • APEL, Willi, Harvard Dictionary of Music, 2. Baskı, Belknap Press and Harvard University Press, Cambridge 1969.
  • DALGAÇ, Suat Canan, "H.W. Ernst: Keman Repertuvarında Unutulan Virtüöz", (Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi), Eskişehir 2017.
  • GOOLEY, Dana, "Violin Improvisation in the Early Nineteenth Century: Between Practice and Illusion", (Brown University, Yüksek Lisans Tezi), Rhode Island 2017.
  • MOORE, Thomas, Irish Melodies, E.H. Wade Publishing, U.S.A. 1840.
  • MOSER, Andreas, Geschichte des Violinspiels, 1st Edition, Max Hesses Verlag, Leipzig 1923.
  • PHIPSON, Thomas Lamb, Famous Violinists And Fine Violins, Chatto & Windus Publishing, Philadelphia 1896.
  • ROWE, Mark, Heinrich Wilhelm Ernst: Virtuoso Violinist, 1st Edition, Ashgate Publishing, Farnham 2008.
  • SÖZER, Vural, Müzik Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2014.
  • WILCZKOWSKI, Tobias, "Heinrich Wilhelm Ernst and his Contributions to the Development of Left-hand pizzicato and Harmonics", (Stockholm University, Yüksek Lisans Tezi), Stockholm 2011.
  • GRABKOWSKI, Edmund, "Henryk Wieniawski Life and Creation" https://www.wieniawski.com/life_and_creation.html (26.09.2024).

BEYOND THE TECHNIQUE: A CLOSER LOOK AT HEINRICH WILHELM ERNST’S POLYPHONIC ETUDES

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 2, 71 - 90, 21.11.2024
https://doi.org/10.47956/bmsd.1544336

Öz

The changing approach to violin playing, which began to evolve starting from the second half of the 18th century, was shaped by figures such as Bartolomeo Campagnoli, Pierre Baillot, Rudolphe Kreutzer, and Giovanni Battista Viotti. This movement led to the emergence of virtuosic violinists in the 19th century. The artists embracing this approach were not only skilled violinists but also engaged in composition and produced significant works in the field of instructional music. One of the most notable examples of this tradition is Heinrich Wilhelm Ernst’s “Six Polyphonic Etudes”, written in 1865.
This study examines H.W. Ernst’s “Six Polyphonic Etudes”, a frequently performed work with significant importance in violin education, in terms of left-hand and right-hand performance techniques. Additionally, historical information is provided regarding the violinists to whom the etudes were dedicated and and their compositional processes, and the etudes’ musical elements, as well as their polyphonic and musical structures, are highlighted to underscore the work's importance. The knowledge and findings obtained from this research are intended to serve as a guide not only in the educational process but also in the performance of these works.

Kaynakça

  • APEL, Willi, Harvard Dictionary of Music, 2. Baskı, Belknap Press and Harvard University Press, Cambridge 1969.
  • DALGAÇ, Suat Canan, "H.W. Ernst: Keman Repertuvarında Unutulan Virtüöz", (Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi), Eskişehir 2017.
  • GOOLEY, Dana, "Violin Improvisation in the Early Nineteenth Century: Between Practice and Illusion", (Brown University, Yüksek Lisans Tezi), Rhode Island 2017.
  • MOORE, Thomas, Irish Melodies, E.H. Wade Publishing, U.S.A. 1840.
  • MOSER, Andreas, Geschichte des Violinspiels, 1st Edition, Max Hesses Verlag, Leipzig 1923.
  • PHIPSON, Thomas Lamb, Famous Violinists And Fine Violins, Chatto & Windus Publishing, Philadelphia 1896.
  • ROWE, Mark, Heinrich Wilhelm Ernst: Virtuoso Violinist, 1st Edition, Ashgate Publishing, Farnham 2008.
  • SÖZER, Vural, Müzik Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2014.
  • WILCZKOWSKI, Tobias, "Heinrich Wilhelm Ernst and his Contributions to the Development of Left-hand pizzicato and Harmonics", (Stockholm University, Yüksek Lisans Tezi), Stockholm 2011.
  • GRABKOWSKI, Edmund, "Henryk Wieniawski Life and Creation" https://www.wieniawski.com/life_and_creation.html (26.09.2024).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk
Bölüm İnceleme Makalesi
Yazarlar

İsmail Başaran 0000-0002-6022-7683

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 6 Eylül 2024
Kabul Tarihi 18 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

Chicago Başaran, İsmail. “TEKNİĞİN ÖTESİNDE: HEINRICH WILHELM ERNST’İN POLİFONİK ETÜTLERİNE YAKINDAN BAKIŞ”. Balkan Müzik Ve Sanat Dergisi 6, sy. 2 (Kasım 2024): 71-90. https://doi.org/10.47956/bmsd.1544336.

Creative Commons Lisansı
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi  Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.