Bu çalışmanın amacı, farklı malzemeler ile (porselen, balmumu ve cam) üretilmiş üç koleksiyondaki bitki temsillerinin analizi yoluyla mimesis kavramını araştırmaktır. Bu çalışma, 18. yüzyıl ortalarına ait Vincennes/Sèvres koleksiyonu ile 19. yüzyıla ait Valletti ve Blaschka koleksiyonlarında bulunan bitki temsillerine odaklanmaktadır. Çalışmanın kapsamı, bu temsiller arasındaki benzerlik ve farklılıkları incelemeyi ve zamanlarının tarih, bilim ve sanatını nasıl yansıttıklarını anlamayı hedeflemektedir. Üç temsil, ortak tarihsel koşullar altında ortaya çıkmaları ve gerçekliği birebir taklit etme çabası açısından benzerlikler taşımaları nedeniyle seçilmiştir. Çalışmada yöntem olarak, nitel araştırma yöntemi uygulanmıştır, literatür taraması ve belge analizi yapılmıştır. 18. yüzyıla dek sanat ve zanaat kavramlarının henüz net bir ayrıma sahip olmadığı göz önünde bulundurularak, bu temsillerin tasarım süreci tarihsel olarak incelenmekte, Platon ve Aristoteles’in mimesis yaklaşımı ile bağlantılı olarak yorumlanmaktadır. Araştırmanın sonucunda zanaatkârın/sanatçının öncelikli hedefinin, doğadaki biçimleri tanımak ve bu biçimlerin gerçekliğini mimesis yaklaşımı ile sanat/zanaat alanına yansıtmak olduğu sonucuna varılmaktadır.
The aim of this study is to investigate the concept of mimesis through the analysis of plant representations in three collections produced with different materials (porcelain, wax and glass). This study focuses on plant representations in the Vincennes/Sèvres collection from the mid-18th century and the Valletti and Blaschka collections from the 19th century. The scope of the study aims to examine the similarities and differences between these representations and to understand how they reflect the history, science and art of their time. The three representations were chosen because they emerged under common historical conditions and share similarities in terms of their attempt to replicate reality. The methodology of the study is qualitative, based on a literature review and document analysis. Considering that until the 18th century, the concepts of art and craft did not yet have a clear distinction, the design process of these representations is examined historically and interpreted in relation to Plato and Aristotle's mimesis approach. As a result of the research, it is concluded that the primary goal of the craftsman/artist is to recognize the forms in nature and to reflect the reality of these forms to the field of art/craft with the mimesis approach.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Plastik Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |