Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Kimlik Kılavuzu Nedir? Koç Holding Kurumsal Kimlik Kılavuzunun İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 208 - 220, 05.08.2022

Öz

Çalışma, alanında uzman kişilerce belli bir strateji ve teknik ile tasarlanan kurum kimliği kılavuzunun doğru ve etkili kullanımının ne derece önemli olduğunun vurgulanması amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada yöntem olarak nitel araştırma yapılmış, toplanan veriler Koç Holding kurumsal kimlik kılavuzu üzerinden incelenerek yorumlanmıştır. Bu çalışma ile kurumsal kimlik kılavuzunun üretiminden önce kurum veya marka için doğru kurumsallaşma ve kurum kimliği oluşturulması ve bu kavramların öğrenilmesi gerekliliğine vurgu yapılmıştır. Değerlendirme ve yorumlama sonucunda, günümüz dünyasının gelişen iletişim ağları sayesinde kurumsallaşma ve kurumsal imaj kelimelerinin ne derece önem kazandığı net bir şekilde görülmüştür. Kurum kimliği kılavuzunun marka veya kurum açısından değiştirilemez temel parçaları barındırdığı ortaya çıkmıştır. Bu temel parçalar marka veya kurumun iletişim dilini belirlemektedir. Kullanılan iletişim dili evrensel nitelikte olup tıpkı bir anayasa gibi değiştirilemez özelliklere sahiptir. Kurumsal kimlik kılavuzunun temsil ettiği firmanın niteliklerini uygulamalarda ne kadar iyi yansıtabiliyorsa o kadar başarılı ve güçlü olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Ak, M. (1998). Firma, markalarda kurumsal kimlik ve imaj. M. Group Publishing.
  • Büyükbaykal, G. N. (2012). Günümüzde kurumsal kimlik olgusunun yeri ve önemi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 0(22), 61-66.
  • Erdal, G., Gücüyener, İ., Erdal, K. (2013). Eğitim kurumlarında kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve eğitime katkısı. Elovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(3), 54-61.
  • Hepkon, Z. (2003). Kurumsal kimlik inşasını belirleyen faktörler: Bir literatür taraması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(4), 175-211.
  • Karsak, B. (2008). Web sitelerinin kurumsal kimlik açısından değerlendirilmesi: En beğenilen 20 şirket üzerine bir analiz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (9), 165-179.
  • Okay, A. (2000). Kurum kimliği. MediaCat Yayınları.
  • Şişli, G., Köse, S. (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: Devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165-193.
  • Topçu, Ö. (2017). Kurumsal kimlik oluşturmada bir logonun markaya etkisi. e-Journal of New Media, 1(2), 157-163. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2017.1/2.157-163
  • Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal kimlik, kurumsal kültür ve kurumsal imaj. Kurgu Dergisi, (18), 337-353.

What Is A Corporate Identity Guidebook? The Analysis of Koc Holding Corporate Identity Guidebook

Yıl 2022, Cilt: 1 Sayı: 2, 208 - 220, 05.08.2022

Öz

The privilege of using a corporate identity guidebook created by professionals using proper strategy and true techniques is highlighted in the study. Qualitative research has been used as a method, and the collected data were interpreted using analytical methods on Koç Holding corporate identity guidebook. The study indicates the necessity of creating corporate identity and institutionalization and well understanding these notions before producing the corporate identity guidebook. As a result of the evaluation and interpretation, it is clearly seen that corporate identity and institutionalization notions have become more important in today's developing network. The corporate identity guidebook has irrevocable fundamental principles that determine the communication methods of the brand and/or corporation. These communication methods are universal and unalterable. In conclusion, the necessity of institutionalization is unavoidable in today's professional life. Consequently, the proficiency of a corporate identity guidebook that reflects the corporation's true characteristics directly reflects the company's success in the market.

Kaynakça

  • Ak, M. (1998). Firma, markalarda kurumsal kimlik ve imaj. M. Group Publishing.
  • Büyükbaykal, G. N. (2012). Günümüzde kurumsal kimlik olgusunun yeri ve önemi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 0(22), 61-66.
  • Erdal, G., Gücüyener, İ., Erdal, K. (2013). Eğitim kurumlarında kurumsal kimlik, kurumsal imaj ve eğitime katkısı. Elovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(3), 54-61.
  • Hepkon, Z. (2003). Kurumsal kimlik inşasını belirleyen faktörler: Bir literatür taraması. İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, 2(4), 175-211.
  • Karsak, B. (2008). Web sitelerinin kurumsal kimlik açısından değerlendirilmesi: En beğenilen 20 şirket üzerine bir analiz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (9), 165-179.
  • Okay, A. (2000). Kurum kimliği. MediaCat Yayınları.
  • Şişli, G., Köse, S. (2013). Kurum kültürü ve kurumsal imaj ilişkisi: Devlet ve vakıf üniversiteleri üzerinde bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (41), 165-193.
  • Topçu, Ö. (2017). Kurumsal kimlik oluşturmada bir logonun markaya etkisi. e-Journal of New Media, 1(2), 157-163. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2017.1/2.157-163
  • Uzoğlu, S. (2001). Kurumsal kimlik, kurumsal kültür ve kurumsal imaj. Kurgu Dergisi, (18), 337-353.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Coşkun Türk 0000-0001-6258-4206

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türk, C. (2022). Kurumsal Kimlik Kılavuzu Nedir? Koç Holding Kurumsal Kimlik Kılavuzunun İncelenmesi. Bodrum Journal of Art and Design, 1(2), 208-220.