Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin sorunlarını belirlemek ve öğrencilerin hemşirelik eği- timine ve mesleğine yönelik beklentilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma Kasım 2010 tarihinde yapılmıştır. Araş- tırmanın örneklemini 191 öğrenci oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan an- ket formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, aritmetik ortalama ve standart sapma testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Hemşirelik mesleğinin sorunlarına yönelik olarak öğrencilerin % 90.1’i hemşirelikte ata- ma sorunu olduğunu, %86.4’ü hemşire sayısının yetersiz olduğunu, % 84.3’ü çalışma koşullarının kötü ve zor olduğunu ifade etmiştir. Öğrencilerin %92.7’si mesleğe ait dernekler kurulması ve her- kesin üye olmasının sağlanması, %86.4’ü topluma mesleğin tanıtılması gerektiğini ifade etmiştir. Öğrencilerin %82.7’si hemşirelerin görev ve sorumluluklarının belirleneceğini, %68.6’sı çalışma ko- şullarının iyileşeceğini beklediklerini; % 86.4’ü uygulamalarda öğrencilerin görev ve sorumlulukla- rının daha iyi belirleneceğini, % 74.6’sı sadece fakülte düzeyinde eğitim verileceğini ifade etmiştir. Sonuç: Öğrencilerin çoğunun hemşirelik eğitimine ve hemşirelik mesleğine yönelik beklentilerinin olduğu saptanmıştır.
Özcan A. Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset, 2006:4-11.
Gümrükçüoğlu FO, Tosun N, Yol S ve ark. Türkiye’de sağlık eğitimi ve sağlık insan gücü durum raporu. YÖK Yayın No: 2010/1. Ankara: Uyum Ajans: 2010: 92-3.
Ünal A, Seren Ş. Hastanelerde çalışan hemşirelerin hem- şirelik dışı birimlerde istihdamı ve nedenlerinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2010; 3(1):23-32.
Korkmaz F, Görgülü S. Hemşirelerin meslek ölçütleri bağlamında hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri. Hacette- pe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Dergisi. 2010; 17(1):1-17.
Barutçu E, Serinkan C. Günümüzün önemli sorunlarından biri olarak tükenmişlik sendromu ve Denizli’de yapılan bir araştırma. Ege Akademik Bakış. 2008;8(2):541-56.
Çam O, Yıldırım S. Hemşirelerde iş doyumu ve etkileyen faktörler. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi. 2010;2(1): 64-70.
Tan M,Şentürk Ö, Yuncu S, Yıldız Ö. Üniversite öğrencileri- nin hemşireliğe bakış açıları. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2007; 10 (1): 22-9.
Ünlü S, Özgür G, Gümüş A. Hemşirelik Yüksekokulundaki öğrencilerin hemşirelik mesleği ve eğitimi ile ilgili görüş ve beklentileri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergi- si. 2008; 24 (1): 43-6.
Beydağ D, Gündüz A, Özer F. Sağlık yüksekokulu öğrenci- lerinin eğitimlerine ve mesleklerine bakış açıları, meslekten beklentileri. Pamukkale Tıp Dergisi. 2008; 1(3): 137-42.
Gözüm S. Hemşirelik öğrencilerinin çalışmak istedikleri alanlara ilişkin lisans eğitiminin başında ve sonundaki ter- cihleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2004; 7(1): 10-8.
Şirin A, Öztürk R, Bezci G, Çakar G, Çoban A. Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve mesleği uygulamaya yönelik görüşleri. Dirim Tıp Gazetesi. 2008;83(1): 69-5.
Tüfekci F, Yıldız A. Öğrencilerin hemşireliği tercih etme gerekçeleri ve gelecekleri ile ilgili görüşleri. Atatürk Üniversi- tesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2009; 12 (1): 31-7.
Khorshid L, Eser İ, Zaybak A, Güneş U, Çınar S. Hemşirelik yüksekokulu mezun öğrencilerinin aldıkları lisans eğitimine ilişkin görüşleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2007;23(1): 1-14.
Yetkin A, Yiğitbaş Ç. Van Sağlık Yüksekokulu hemşirelik ve sağlık memurluğu son sınıf öğrencilerinin eğitimlerine ve mezuniyet sonrasına ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2003; 6 (2): 1-12.
Örgün F, Özkütük N, Bayık A. Hemşirelik öğrencilerinin öğretim sistemine ilişkin görüş ve önerileri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2007; 23 (1): 89-102.
Bektaş AH. Hemşirelik öğrencilerinin kuramsal ve uygula- malı eğitimde yaşadıkları güçlükler ve öğretim elemanların- dan beklentileri. Hemşirelik Forumu. 2004;1(1): 45-54.
Kumcağız H, Koyuncu S, Aydın G, Yılmaz A, Uzun A, Güneştaş İ. Samsun Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin kuramsal ve uygulamalı eğitimde yaşadıkları sorunların belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Dergisi. 2005; 22 (2): 71-7.
Karagözoğlu S. Nursing students’ level of autonomy: a study from Turkey. Nurse Education. 2009;29(29):176-87.
Yiğit R, Esenay I.F Derebent E. Türkiye ‘de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşire- lik Yüksekokulu Dergisi. 2007; 11 (3): 1-12.
Ejder S, Özkan HO, Çelebioğlu A. Erzurum Sağlık Yükseko- kulu ve Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin mesleği seçme ve devam ettirme ile ilgili görüşleri. I. Ulusal Hemşirelik Öğrenci Sempozyumu Kitabı, İzmir. 2000; 33.
Tezel A, Arslan S. Erzurum Sağlık Yüksekokulu 1. sınıf öğrencilerinin mesleklerini seçmeye ve mesleğe ilişkin gö- rüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2002; 5(2): 39-44.
Aydın MF, Argun MŞ. Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yük- sekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin hastane uygula- malarından beklentileri ve karşılaştıkları sorunlar. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010; 1 (4): 209-13.
Dereli F, Kabataş S. Sağlık yüksekokulu son sınıf öğren- cilerinin iş bulma endişeleri ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi. Yeni Tıp Dergisi. 2009; 26(1): 31-6.
Çınar N, Altun İ, Köse D. Öğrenci hemşirelere göre hemşirelik eğitiminde gözlenen eksiklikler. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi. Yeni Yönelişler ve Sorunlar. 2011; 1(1):2064-6.
Çelikkalp Ü, Aydın A, Temel M. Bir sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin aldıkları eğitime ilişkin görüşleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 2010; 3(2): 1-14.
Nazik, E., & Arslan, S. (2014). HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ. Bozok Tıp Dergisi, 4(1), 33-40. https://doi.org/10.16919/btd.03702
AMA
Nazik E, Arslan S. HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ. Bozok Tıp Dergisi. Temmuz 2014;4(1):33-40. doi:10.16919/btd.03702
Chicago
Nazik, Evşen, ve Sevban Arslan. “HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ”. Bozok Tıp Dergisi 4, sy. 1 (Temmuz 2014): 33-40. https://doi.org/10.16919/btd.03702.
EndNote
Nazik E, Arslan S (01 Temmuz 2014) HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ. Bozok Tıp Dergisi 4 1 33–40.
IEEE
E. Nazik ve S. Arslan, “HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ”, Bozok Tıp Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 33–40, 2014, doi: 10.16919/btd.03702.
ISNAD
Nazik, Evşen - Arslan, Sevban. “HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ”. Bozok Tıp Dergisi 4/1 (Temmuz 2014), 33-40. https://doi.org/10.16919/btd.03702.
JAMA
Nazik E, Arslan S. HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ. Bozok Tıp Dergisi. 2014;4:33–40.
MLA
Nazik, Evşen ve Sevban Arslan. “HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ”. Bozok Tıp Dergisi, c. 4, sy. 1, 2014, ss. 33-40, doi:10.16919/btd.03702.
Vancouver
Nazik E, Arslan S. HEMŞİRELİK MESLEĞİNİN GELECEĞİ: ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ. Bozok Tıp Dergisi. 2014;4(1):33-40.