In this study, it is aimed to determine the attitudes of medical faculty students about gender roles and discrimination in the working areas of men and women, social life and family life. It is a descriptive study. Regardless of the sample selection, 96.7% of the students attending the first year of Erciyes University Faculty of Medicine in the 2015-2016 academic year has been reached. 62.8% of students believe that the issue of gender inequality in Turkey. Traditional role distribution in education, work, family, social life, women-men relationship is considered to be significantly higher than women. However, female students also found high rates of participation in propositions supporting unequal role distribution. Men adopt traditional role distribution more, but women also participate in unequal role distribution at low rates.
Bu araştırmada tıp fakültesi öğrencilerinin kadın ve erkeğin çalışma alanları, toplumsal yaşam ve aile yaşamları içinde toplumsal cinsiyet rolleri ve ayrımcılıkla ilgili tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Örneklem seçimine gidilmeksizin 2015-2016 eğitim öğretim yılında Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi birinci sınıfa devam eden öğrencilerin % 96,7’sına ulaşılmıştır. Öğrencilerin % 62.8’i Türkiye’de toplumsal cinsiyet konusunda eşitsizlik olduğuna inanmaktadır. Eğitim, çalışma, aile, sosyal hayat, kadın erkek ilişkisi konularında geleneksel rol dağılımını erkekler kadınlardan anlamlı olarak fazla oranda kabullenmektedir. Ancak kadın öğrencilerin de eşitsiz rol dağılımını destekleyen önermelere katılma oranları yüksek bulunmuştur. Erkekler geleneksel rol dağılımını daha fazla benimsemektedir ancak kadınlarda da düşük olmayan oranlarda eşitsiz rol dağılımına katılım bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 6 |