Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması

Yıl 2021, Sayı: 15, 32 - 43, 13.12.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de kara araçları branşında faaliyet gösteren sigorta eksperlerinin, mevcut iş
yüklerini tespit edip eksperlerin iş süreçlerini aksatan veya yavaşlatan hallere ilişkin kanun yapıcılara yol
gösterecek bir model sunmaktır. Yüksek iş temposu, iş verimliliğini etkileyen en önemli etkenlerin başında
gelmektedir. Bu nedenle bir eksperin bir günde ekspertizini yapabileceği iş sayısı veya raporunu tamamlayıp
sonuca bağlayacağı dosya sayısının belli bir eşiğin üstünde olması durumunda iş verimliliğinde aksamalar
olması muhtemeldir. Araştırma sorunsalını çözümleyebilmek adına Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden
destek sağlanarak iki nitel veri toplama tekniği (katılımcı gözlem ve yarı yapılandırılmış mülakat) ve nicel
veri toplama tekniklerinden anket tekniği kullanılmıştır. 354 sigorta eksperi üzerinde yapılan araştırma
sonucunda iş yükünün büyük bir kesimini oluşturan iş süreçleri belirlenmiş, ekspertiz sürecinde ortalama
dosya kapama süresi 18,9 gün olarak hesaplanmış ve günde verimli bir şekilde ortalama 6,3 hasar
dosyasının raporlandırılabileceği tespit edilmiştir. Çalışma sonuçları, sektörel çıkarımlar ile kanun yapıcılara
mesleki niteliğin artırılması adına öneriler sunmaktadır.

Destekleyen Kurum

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği

Proje Numarası

0001

Teşekkür

Bu çalışma Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile yürütülen bilimsel bir projeden üretilmiştir.

Kaynakça

  • Kırkbeşoğlu E. ve McNeill, J. (2015). Risk Yönetimine Giriş. Risk Yönetimi ve Sigortacılık (der. Kırkbeşoğlu E.) Gazi Kitabevi. Ankara. Ss. 21 – 42.
  • Kırkbeşoğlu, E. (2019). Türk Sigorta Sektörünün Yapısı. Sigortacılık Uygulamaları. ss. 1 - 25. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
  • Sigorta Eksperleri Yönetmeliği (2015). 29456 Sayılı Sigorta Eksperleri Yönetmeliği. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21087&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden alındı (08.05.2021).
  • Sigortacılık Kanunu (2007). 5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/06/20070614-2.htm adresinden alındı (08.05.2021).
  • Uralcan, G. Ş. (2011). Temel Sigorta Bilgileri ve Sigorta Sektörünün Yapısal Analizi. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdem Kırkbeşoğlu 0000-0002-6781-9753

Eren Kahraman 0000-0001-8231-2232

Abdullah Buğra Soylu 0000-0001-8119-369X

Proje Numarası 0001
Yayımlanma Tarihi 13 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kırkbeşoğlu, E., Kahraman, E., & Soylu, A. B. (2021). Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması. Bankacılık Ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi(15), 32-43.
AMA Kırkbeşoğlu E, Kahraman E, Soylu AB. Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması. BSAD. Aralık 2021;(15):32-43.
Chicago Kırkbeşoğlu, Erdem, Eren Kahraman, ve Abdullah Buğra Soylu. “Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması”. Bankacılık Ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi, sy. 15 (Aralık 2021): 32-43.
EndNote Kırkbeşoğlu E, Kahraman E, Soylu AB (01 Aralık 2021) Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması. Bankacılık ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi 15 32–43.
IEEE E. Kırkbeşoğlu, E. Kahraman, ve A. B. Soylu, “Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması”, BSAD, sy. 15, ss. 32–43, Aralık 2021.
ISNAD Kırkbeşoğlu, Erdem vd. “Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması”. Bankacılık ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi 15 (Aralık 2021), 32-43.
JAMA Kırkbeşoğlu E, Kahraman E, Soylu AB. Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması. BSAD. 2021;:32–43.
MLA Kırkbeşoğlu, Erdem vd. “Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması”. Bankacılık Ve Sigortacılık Araştırmaları Dergisi, sy. 15, 2021, ss. 32-43.
Vancouver Kırkbeşoğlu E, Kahraman E, Soylu AB. Sigorta Eksperleri Kara Araçları Branşı İş Yükü Araştırması. BSAD. 2021(15):32-43.