In urban infrastructure, it is aimed to check over basiccycles such as planning,
construction, procurement, transmission and operation in water, wastewater, electricity and
telecommunications, presenting the required capital, labourand different operational ternatives,
and to search the applicability of a global approach aboutwater, wastewater, electricity and
telecommunications policies of EU forourcountry.
Encouragement of using water efficiently and making different water consumers
contribute to expenses, that are occured due to water services, are important elements within the
scope of thepricing policy of water and wastewater.
The most important criterions, which shape investments about electricity supply and
telecommunications services, are demand, market reforms, environmental restrictions, and Access
to capital.
This situation expose to risk of energy generation and power supply for enterprisers and
this generally affects investment.
In fact, electric and telecommunication production technologies and networks have high
construction but low maintenance costs.
Kentsel altyapıda; Su ve atıksu, elektrik, telekominikasyon da her türlü planlama, yapım, temin, iletim, işletim gibi temel döngüleri kontrol etmek, bunlar için gereken sermaye, emek ve farklı işletim alternatiflerini ortaya koymak, AB deki su, atıksu, elektrik ve telekominikasyon politikalarıyla ilgili küresel bir yaklaşımın ülkemiz içinde uygulanabilirliğinin araştırılması ve geliştirilmesi hedeflenmiştir.Su ve atıksu fiyatlandırma politikaları kapsamında, suyun verimli kullanılmasının teşviki ve farklı su kullanıcılarının, su hizmetlerinden doğan maliyetlerin karşılanmasına katkıda bulunmalarını sağlayan unsurlar önem taşımaktadır.Elektrik temini ve telekominikasyon hizmetleri ile ilgili yatırımları şekillendiren en önemli ölçüt ise talep unsuru, piyasa reformları, çevresel kısıtlamalar ve sermayeye erişim gibi unsurlardır.Bu durum ise enerji üretimi ve arzında yatırımcıları daha fazla riske maruz bırakmakta bu da genellikle yatırımları etkilemektedir.Esasen elektirik ve telekominikasyon üretim teknolojileri ve ağları yüksek yapım ancak düşük bakım maliyetlerini içermektedir.Su ve atıksu finansmanı ise, anlamsal olarak ‘Maliyetlerin Karşılanması İlkesi ve Kirleten Öder Kuralı’ nın göz önünde bulundurulması, su kullanımı ile ilgili ücret ve bedellerin belirlenmesi, su ve atıksu hizmetlerinden doğan maliyetlerin karşılanması ilkesinin uygulanması ve elde edilecek gelirler ile de gerekli yatırımların gerçekleştirilmesine katkının sağlanacağı bir döngüdür.Bu nedenle; Özellikle ülkemiz için, su ve atıksu hizmetleri başta olmak üzere diğer altyapı yatırım ve hizmetlerinden doğan maliyetlerin karşılanmasının halka yansıma oranı AB üyesi ülkelerin,halka yansıtılan miktarların çok gerisindedir.Tüm altyapı özelliklede,Su, atıksu, elektrik ve telekominikasyon ile ilgili faaliyet ve tesislerin inşasını, finansmanını ve bakımını da kapsayan, maliyetler ile tüm bu işler için kullanıcıların ödeyebileceği ölçeklerdeki ‘Reel Anlayış’ olgusu çerçevesindeki yapılandırılmalar karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir.
Sivil Anayasa Türk Demokrasi Tarihi Anayasa Uzlaşma Komisyonu
Diğer ID | JA85TY62NB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 2016 Özel Sayı |