Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR İŞLETMELERİNİN POTANSİYELLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SWOT ANALİZİ

Yıl 2025, Sayı: Advanced Online Publication, 1 - 14, 28.12.2025

Öz

Bu araştırmanın amacı, Bayburt ilindeki spor işletmelerinin potansiyellerinin SWOT analizi ile incelenmesidir. Bu doğrultuda araştırmanın modeli olarak, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini Bayburt ilindeki spor işletmeleri oluşturmuştur. Örneklem grubunu kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen 8 işletme yöneticisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak işletmelerin güçlü yanlarının artırılması, zayıf yönlerinin giderilmesi, tehditlere karşı önlem alınması ve fırsatlarının değerlendirilmesi çerçevesinde önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • 1. Carter C. (2013). The age of strategy: Strategy, organizations and society. Business History. 55(7),1047-1057.
  • 2. Aktan CC. (2008). Stratejik yönetim ve stratejik planlama. Çimento İşveren Dergisi. 4(22),4-21.
  • 3. Parlak B. (2013). Yönetim bilimi ve çağdaş yönetim teknikleri. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • 4. Grant RM., Jordan J. (2014). Stratejinin temelleri. Nobel Yayınları, Ankara.
  • 5. Stettinius W., Wood DR., Doyle JL. (2005). How to plan and execute strategy. Mc Graw-Hill Companies, New York, USA.
  • 6. Mirze SK., Ülgen H. (2004). İşletmelerde stratejik yönetim. Beta Yayınları, İstanbul.
  • 7. Ayaz S. (2021). İşletmelerde dinamik kabiliyetler ve entropi. İçinde: D. Hıdıroğlu (Ed.), Yalın Yönetim, Yalın Liderlik ve Yalın Girişimcilik (pp. 27-42). Nobel Yayınları, İstanbul.
  • 8. Armstrong M. (2017). Armstrong'un stratejik insan kaynakları yönetimi el kitabı (YD. Gürol, & E. Gemici, Çev.) Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • 9. İzci F., Yıldız MŞ. (2020). Yöneticilerin stratejik yönetim algısının Van ve Gaziantep büyükşehir belediyeleri özelinde analizi. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi. 7(60),2756–2775.
  • 10. Phadermrod B., Crowder RM., Wills GB. (2019). Importance-performance analysis based SWOT analysis. International journal of information management. 44,194-203.
  • 11. Zima K., Plebankiewicz E., Wieczorek D. (2020). A SWOT Analysis of the Use of BIM Technology in the Polish Construction Industry. Buildings. 10(1),16.
  • 12. Kamilçelebi H. (2012). Türkiye’de sigorta sektörünün SWOT analizi ve bir araştırma. Ekonomi Bilimleri Dergisi. 4(1),45-54.
  • 13. Shinno H., Yoshioka H., Marpaung S., Hachiga S. (2006). Quantitative SWOT analysis on global competitiveness of machine tool ındustry. Journal of Engineering Design. 17(3), 251-258.
  • 14. Akgemci T. (2008). Stratejik yönetim. 2.Baskı. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • 15. Patton MQ. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev.: M. Bütün ve S.B. Demir). Pegem Akademi, Ankara.
  • 16. Yıldırım A., Şimşek H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 12. Baskı. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • 17. Balcı A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • 18. Benoot C., Hannes K., Bilsen J. (2016). The use of purposeful sampling in a qualitative evidence synthesis: A worked example on sexual adjustment to a cancer trajectory. BMC Medical Research Methodology. 16,1-12.
  • 19. Glaser B., Strauss AL. (1967). Discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Chicago: Aldine.
  • 20. Berg BL., Lune H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Aydın H.). Eğitim Yayınevi, Konya.
  • 21. Karataş Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi. 1(1),68-86.
  • 22. Keleş MK., Kılıç Ü., Keleş A. (2018). E-ticarette pazar araştırması ve SWOT analizi. El-Cezeri. 5(2),596-604.
  • 23. Esmer Y., Arıbaş AN. (2023). Lisansüstü öğrencilerinin kendini yönetme becerilerine yönelik nitel bir araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 13(1),69-88.
  • 24. Corbin J., Strauss A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • 25. Miles MB., Huberman AM. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • 26. Tumay E. (2019). Müşteri memnuniyetinde hizmet kalitesinin rolü: Konya'daki fitness salonu işletmelerinin müşterileri üzerinde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya.
  • 27. Özkan SE. (2013). Türkiye’deki fitness merkezlerinde hizmet kalitesi beklentilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi. İstanbul.
  • 28. Eser FD. (2015) Üniversite spor tesisleri kullanıcıları memnuniyet düzeyi: Pamukkale Üniversitesi Spor Merkezi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi. Denizli.
  • 29. Görener A. (2016). A SWOT-AHP approach for assessment of medical tourism sector in Turkey. Alphanumeric Journal. 4(2),159-170.
  • 30. Doğaner S., Dalaran HO. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin sosyal tesisleri kullanma alışkanlıklarının belirlenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 8(2),387-401.
  • 31. Gündoğdu C., Ekenci G., Colakoglu T. (2008). Yüzme havuzlarında güvenlik ve yönetim. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2(1), 9-22.
  • 32. Akyıldız T., Kusan M., Çankaya S. (2024). The relatıonshıp between facılıty competence and facility adequacy of sports managers. Journal of Global Sport and Education Research. 7(1), 26-36.
  • 33. Nicholson M., Hoye R., Houlihan B. (2011). Participation in sport: International policy perspectives. London: Routledge.
  • 34. Çoban B., Karakaya YE. (2010). Cumhuriyet’in 100. yılında Elazığ ilindeki spor kulüplerinin stratejik hedefleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(24), 12-30.
  • 35. Meral Y. (2019). Uludağ’a yönelik sportif açıdan SWOT analizi. Yüksek Lisans Tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi. Kütahya.
  • 36. Krotee ML., Bucher CA. (2007). Spor yönetimi. (Çev. Köseoğlu S.). Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • 37. Yavuzçehre PS. (2016). Üniversitelerin kentlerine etkileri: Denizli Pamukkale üniversitesi örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 21(1),235-250.
  • 38. Güdük T. (2019). Mersin ilinin spor turizmi potansiyelinin swot analizi yöntemiyle incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • 39. Durak ME., Akpınar S. (2025). Farklı liselerdeki ebeveynlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi (Bursa ili örneği). Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 5(1),44-48.
  • 40. Yavuz C., Yücel AS. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 18(72), 2050-2058.
  • 41. Ekmekçi R., Arslan Y., Ekmekçi A., Ağbuğa B. (2010). Üniversite öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spora katılım güdülerinin belirlenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Sports Sciences. 5(2), 104-114.
  • 42. Ayyıldız E. (2021). Toplumun uluslararası spor organizasyonlarına bakış açısının incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 7(2), 630-641.
  • 43. İnce M. Özbozkurt OB. (2020). Siyah kuğuyu yönetmek. OPUS International Journal of Society Researches. 15(23), 2164-2177.
  • 44. Eraslan A. (2024). Fitness işletmelerinde başarıyı etkileyen faktörler. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 29(2), 95-102.
  • 45. Uman N. (2002). Enflasyon muhasebesi. Acar Matbaacılık Yayıncılık Hizmetleri Ambalaj Sanayi ve Ticaret A.Ş. İstanbul.
  • 46. Sunay H. (2003). Türk spor politikasına analitik bir bakış. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(1),39-42.

EVALUATING THE POTENTIALS OF SPORTS BUSINESSES: SWOT ANALYSIS

Yıl 2025, Sayı: Advanced Online Publication, 1 - 14, 28.12.2025

Öz

The aim of this research is to examine the potentials of sports enterprises with SWOT analysis. In this direction, phenomenology method, one of the qualitative research methods, was preferred as the research model. The population of the research consisted of sports facility enterprises in Bayburt province. The sample group consisted of 8 business managers determined by convenience sampling method. A semi-structured interview form was used to collect the data. In the data analysis phase, the data obtained were analysed by content analysis. As a result, suggestions were made within the framework of increasing the strengths of the enterprises, eliminating their weaknesses, taking measures against threats and utilising their opportunities.

Kaynakça

  • 1. Carter C. (2013). The age of strategy: Strategy, organizations and society. Business History. 55(7),1047-1057.
  • 2. Aktan CC. (2008). Stratejik yönetim ve stratejik planlama. Çimento İşveren Dergisi. 4(22),4-21.
  • 3. Parlak B. (2013). Yönetim bilimi ve çağdaş yönetim teknikleri. İstanbul: Beta Yayınevi.
  • 4. Grant RM., Jordan J. (2014). Stratejinin temelleri. Nobel Yayınları, Ankara.
  • 5. Stettinius W., Wood DR., Doyle JL. (2005). How to plan and execute strategy. Mc Graw-Hill Companies, New York, USA.
  • 6. Mirze SK., Ülgen H. (2004). İşletmelerde stratejik yönetim. Beta Yayınları, İstanbul.
  • 7. Ayaz S. (2021). İşletmelerde dinamik kabiliyetler ve entropi. İçinde: D. Hıdıroğlu (Ed.), Yalın Yönetim, Yalın Liderlik ve Yalın Girişimcilik (pp. 27-42). Nobel Yayınları, İstanbul.
  • 8. Armstrong M. (2017). Armstrong'un stratejik insan kaynakları yönetimi el kitabı (YD. Gürol, & E. Gemici, Çev.) Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • 9. İzci F., Yıldız MŞ. (2020). Yöneticilerin stratejik yönetim algısının Van ve Gaziantep büyükşehir belediyeleri özelinde analizi. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi. 7(60),2756–2775.
  • 10. Phadermrod B., Crowder RM., Wills GB. (2019). Importance-performance analysis based SWOT analysis. International journal of information management. 44,194-203.
  • 11. Zima K., Plebankiewicz E., Wieczorek D. (2020). A SWOT Analysis of the Use of BIM Technology in the Polish Construction Industry. Buildings. 10(1),16.
  • 12. Kamilçelebi H. (2012). Türkiye’de sigorta sektörünün SWOT analizi ve bir araştırma. Ekonomi Bilimleri Dergisi. 4(1),45-54.
  • 13. Shinno H., Yoshioka H., Marpaung S., Hachiga S. (2006). Quantitative SWOT analysis on global competitiveness of machine tool ındustry. Journal of Engineering Design. 17(3), 251-258.
  • 14. Akgemci T. (2008). Stratejik yönetim. 2.Baskı. Gazi Kitabevi, Ankara.
  • 15. Patton MQ. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev.: M. Bütün ve S.B. Demir). Pegem Akademi, Ankara.
  • 16. Yıldırım A., Şimşek H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 12. Baskı. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • 17. Balcı A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • 18. Benoot C., Hannes K., Bilsen J. (2016). The use of purposeful sampling in a qualitative evidence synthesis: A worked example on sexual adjustment to a cancer trajectory. BMC Medical Research Methodology. 16,1-12.
  • 19. Glaser B., Strauss AL. (1967). Discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Chicago: Aldine.
  • 20. Berg BL., Lune H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Aydın H.). Eğitim Yayınevi, Konya.
  • 21. Karataş Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi. 1(1),68-86.
  • 22. Keleş MK., Kılıç Ü., Keleş A. (2018). E-ticarette pazar araştırması ve SWOT analizi. El-Cezeri. 5(2),596-604.
  • 23. Esmer Y., Arıbaş AN. (2023). Lisansüstü öğrencilerinin kendini yönetme becerilerine yönelik nitel bir araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 13(1),69-88.
  • 24. Corbin J., Strauss A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • 25. Miles MB., Huberman AM. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • 26. Tumay E. (2019). Müşteri memnuniyetinde hizmet kalitesinin rolü: Konya'daki fitness salonu işletmelerinin müşterileri üzerinde bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi. Konya.
  • 27. Özkan SE. (2013). Türkiye’deki fitness merkezlerinde hizmet kalitesi beklentilerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi. İstanbul.
  • 28. Eser FD. (2015) Üniversite spor tesisleri kullanıcıları memnuniyet düzeyi: Pamukkale Üniversitesi Spor Merkezi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi. Denizli.
  • 29. Görener A. (2016). A SWOT-AHP approach for assessment of medical tourism sector in Turkey. Alphanumeric Journal. 4(2),159-170.
  • 30. Doğaner S., Dalaran HO. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin sosyal tesisleri kullanma alışkanlıklarının belirlenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 8(2),387-401.
  • 31. Gündoğdu C., Ekenci G., Colakoglu T. (2008). Yüzme havuzlarında güvenlik ve yönetim. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2(1), 9-22.
  • 32. Akyıldız T., Kusan M., Çankaya S. (2024). The relatıonshıp between facılıty competence and facility adequacy of sports managers. Journal of Global Sport and Education Research. 7(1), 26-36.
  • 33. Nicholson M., Hoye R., Houlihan B. (2011). Participation in sport: International policy perspectives. London: Routledge.
  • 34. Çoban B., Karakaya YE. (2010). Cumhuriyet’in 100. yılında Elazığ ilindeki spor kulüplerinin stratejik hedefleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(24), 12-30.
  • 35. Meral Y. (2019). Uludağ’a yönelik sportif açıdan SWOT analizi. Yüksek Lisans Tezi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi. Kütahya.
  • 36. Krotee ML., Bucher CA. (2007). Spor yönetimi. (Çev. Köseoğlu S.). Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • 37. Yavuzçehre PS. (2016). Üniversitelerin kentlerine etkileri: Denizli Pamukkale üniversitesi örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 21(1),235-250.
  • 38. Güdük T. (2019). Mersin ilinin spor turizmi potansiyelinin swot analizi yöntemiyle incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Mersin.
  • 39. Durak ME., Akpınar S. (2025). Farklı liselerdeki ebeveynlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum düzeylerinin incelenmesi (Bursa ili örneği). Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 5(1),44-48.
  • 40. Yavuz C., Yücel AS. (2019). Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 18(72), 2050-2058.
  • 41. Ekmekçi R., Arslan Y., Ekmekçi A., Ağbuğa B. (2010). Üniversite öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spora katılım güdülerinin belirlenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Sports Sciences. 5(2), 104-114.
  • 42. Ayyıldız E. (2021). Toplumun uluslararası spor organizasyonlarına bakış açısının incelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 7(2), 630-641.
  • 43. İnce M. Özbozkurt OB. (2020). Siyah kuğuyu yönetmek. OPUS International Journal of Society Researches. 15(23), 2164-2177.
  • 44. Eraslan A. (2024). Fitness işletmelerinde başarıyı etkileyen faktörler. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 29(2), 95-102.
  • 45. Uman N. (2002). Enflasyon muhasebesi. Acar Matbaacılık Yayıncılık Hizmetleri Ambalaj Sanayi ve Ticaret A.Ş. İstanbul.
  • 46. Sunay H. (2003). Türk spor politikasına analitik bir bakış. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 1(1),39-42.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Kul 0000-0001-6391-8079

Yekta Göksel Oğur 0000-0003-0802-6769

Gönderilme Tarihi 28 Aralık 2024
Kabul Tarihi 13 Nisan 2025
Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2025
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: Advanced Online Publication

Kaynak Göster

APA Kul, M., & Oğur, Y. G. (2025). EVALUATING THE POTENTIALS OF SPORTS BUSINESSES: SWOT ANALYSIS. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi(Advanced Online Publication), 1-14.

Amaç ve Kapsam

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisinin amacı; spor bilimleri alanına ilişkin güncel gelişmeleri bütüncül ve kapsayıcı bir biçimde inceleyerek bu doğrultuda ortaya çıkan özgün makale ve derlemeleri hedef kitle ile paylaşmaktır.


Bu amaçla dergimiz Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri alanı içerisinde yer alan, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi, Hareket ve Antrenman Bilimleri, Biyomekanik ve Kinesiyoloji, Spor Eğitimi, Spor Sağlık Bilimleri, Sporda Beslenme, Egzersiz Fizyolojisi, Spor Anatomisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi, Spor Sosyolojisi, Spor Felsefesi, Spor Bilişim Teknolojisi, Spor Yönetim Bilimleri, Spor İşletmeciliği, Spor Pazarlaması, Sporda Organizasyon, , Rekreasyon, Rekreasyon Liderliği, Spor Turizmi alanında yayınlar yayınlamaktadır. Buna ek olarak sporun disiplinler arası özelliği nedeniyle farklı bilim alanlarıyla kesişim noktalarında yapılan özgün araştırmalar, derinlemesine inceleme ve yorumlamalara dayalı derleme çalışmaları ve Editöre mektup da dergimizde yayınlanmaktadır. Dergiye yayınlanması için başvurulan bilimsel makaleler ile teorik veya deneysel araştırmaların veya spor bilimleri alanındaki pratik uygulamaların yeni verileri içermesi beklenmektedir.

Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2007 yılından bu yana yayın yaşamını sürdüren, yılda üç kez (Mart, Ağustos Aralık) yayımlanan hakemli bir dergidir. Derginin dili Türkçe ve ve İngilizcedir.


Dergimizde, spor bilimlerinin tüm alanları ile ilgili nicel, nitel araştırmalara, en son literatürü kapsamlı biçimde değerlendiren derleme çalışmalarına, model önerilerine ve benzeri özgün yazılara yer verilir.

Dergimizde ileri araştırma yöntem ve teknikleri kullanılan güncel çalışmalara öncelik tanınır. 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yayın süreçleri, bilginin bilimsel yöntemle yansız biçimde üretilmesi, geliştirilmesi ve paylaşılmasına dayanır.

Hakemli makaleler, bilimsel yöntemin uygulanmasını, yansızlığı sağlayan çalışmalardır. Bilimsel üretimin gerçekleştirilmesinde yayın sürecinin tüm bileşenlerinin; yayıncı, editörler, yazarlar, hakemler ve okuyucuların etik ilkelere uymaları gerekir. Bu kapsamda Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisinin yayın etiği ile açık erişim politikası da, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde yayınladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri için En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”) yayın sürecinin tüm bileşenlerinin etik ilkelere uymasını gerektirmektedir.

Yazarlar çalışmayı yüklerken intihal raporunu da yüklemelidir. İntihal, bilimsel yazıları etkileyen en yaygın ve ciddi bir etik sorundur. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, herhangi bir intihal biçimine izin vermemek için gerekli tedbirleri almaya çalışmaktadır. Ayrıca makalelerin, örtüşen ve benzer metin örneklerini tespit etmek için bir intihal yazılımı (iTenthicate, Turnitin) ile taranır. Benzerlik puanı % 20' ten fazla olan makaleler yayınlanmak için kabul edilmez.

Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi' ne makalelerin gönderim, değerlendirme ve yayınlanma olmak üzere hiçbir aşamasında ücret talep etmez. Yazarlar dergiye gönderdikleri çalışmalar için makale işlem ücreti veya gönderim ücreti ödemezler. Derginin tüm giderleri Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tarafından karşılanmaktadır.

Editör

Egzersiz ve Spor Bilimleri

Editör Yardımcısı

.

Egzersiz ve Spor Bilimleri, Antrenman

İngilizce Dil Editörü

Nükleer Tıp, Radyoterapi, Nükleer Fizik, Biyofizik, Nükleer Kimya, Dedektör Teknolojisi

Yayın Kurulu

Lisans eğitimini ve yüksek lisans eğitimini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Yöneticiliği bölümünde tamamlayan Halil Erdem Akoğlu, doktorasını ise Ankara Üniversitesi'nde Spor Bilimleri alanında yapmıştır. Halen Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi'nde Dr. Öğr. Üyesi olarak görev yapan Akoğlu'nun sporcularda lüks marka tüketimi, spor tüketicilerinde online satın alma davranışı, marka deneyimi, elektronik ağızdan ağıza iletişim, iletişim ve liderlik, gençlik ve spor politikaları gibi konularda çalışmaları bulunmaktadır.

Spor Faaliyetleri Yönetimi, Dijital Pazarlama, Tüketici Davranışı, Ürün ve Marka Yönetimi, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Antrenman, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Kamu Yönetimi, Yerel Yönetimler, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Spor ve Rekreasyon, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Motor Kontrol, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Spor Sosyolojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Spor Hukuku, Spor Sosyolojisi, Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor Faaliyetleri Yönetimi, Spor ve Rekreasyon, Spor Tarihi
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Egzersiz ve Spor Bilimleri
Spor Faaliyetleri Yönetimi

Editör Kurulu

Egzersiz ve Spor Bilimleri, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Spor Sosyolojisi, Spor Faaliyetleri Yönetimi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış, Spor ve Dinlence İşletmeciliği

Lisans eğitimini Cumhuriyet Üniversitesi Spor Yöneticiliği bölümünde tamamlayan Kadir Yıldız, yüksek lisansını Erciyes Üniversitesi'nde, doktorasını ise Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde Spor Yöneticiliği alanında yapmıştır. Halen Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde Doçent olarak görev yapan Yıldız'ın doğa ve macera eğitimi, dağcılık, oryantiring, doğa sporları, spor ve iletişim, fitness endüstrisi, hizmet kalitesi konularında çalışmaları bulunmaktadır.

Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor Faaliyetleri Yönetimi, Spor ve Rekreasyon
Spor Sosyolojisi, Spor ve Rekreasyon
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)

Dr. Halil SAROL Almanya’da doğmuştur. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde tamamlamıştır. Doktora tez konusu “Uyarlanmış Rekreasyonel Fiziksel Aktivitenin Otizmli Bireylerin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi” isimli çalışmadır. 2005-2015 yılları arasında Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğretim elemanı olarak görev yapmıştır. 2005-2011 yılları arasında Gazi Üniversitesi Doğa Sporları ve Arama Kurtarma Merkezi Başkan Yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. 2015-2022 yılları arasında Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapan Dr. Halil SAROL, 2016-2022 yılları arasında Spor Yöneticiliği Bölüm Başkanı ve 2016-2020 yılları arasında Dekan Yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulama alanında birçok projede görev alan Dr. Halil SAROL’un rekreasyon alanı ile özel gereksinimli bireylerde fiziksel aktivite, otizm ve fiziksel aktivite konularında ulusal ve uluslararası alanda birçok bilimsel çalışmaları bulunmaktadır. Sherborne Gelişimsel Hareket Eğitimi I. ve II. Düzey sertifika sahibi olan Dr. Halil SAROL halen Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon Bölümünde öğretim üyesi görev yapmaktadır.

Spor ve Rekreasyon

Dr. Hazar conducts research in the field of movement and training science in the areas of training information, sport psychology, sport biology and sport physiology.

Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Fiziksel Uygunluk, Spor Biliminde Biyomekanik, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Spor ve Rekreasyon, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Motor Kontrol, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Antrenman, Spor Biliminde Hareket Eğitimi
Antrenman, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Spor Sosyolojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Spor Faaliyetleri Yönetimi, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Egzersiz ve Spor Bilimleri
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Spor Sosyolojisi, Spor Faaliyetleri Yönetimi
Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite

16227

16228

16229

16230