Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN COACHES’ EXPOSURE TO MOBBING AND ORGANIZAIONAL COMMITMENT LEVELS

Yıl 2025, Sayı: Advanced Online Publication, 44 - 59, 28.12.2025

Öz

Within the scope of the research, it is aimed to examine the relationship between coaches' exposure to mobbing and their organisational commitment levels. The research was carried out on coaches actively working in Trabzon province in 2023–2024. This study consisted of 105 (43.3%) female and 137 (66.7%) male coaches (242 volunteers) working in Trabzon province in 2023–2024. As data collection tools, ‘NAQ (Negative Acts Questionnaire)’ developed by Einarsen and Raknes (1997) and translated into Turkish by Cemaloğlu (2007), ‘Organisational Commitment Scale’ developed by Allen and Meyer (1990) and adapted into Turkish by Arzu Wasti (2000), and ‘Personal Information Form’ created by the researcher were applied. The results of the study showed that there was no significant difference between the variables of gender, age, educational status, branch, weekly working hours, and years of service in the institution and the negative behaviours questionnaire and organisational commitment scale. In addition, there was no significant difference between the marital status and years of service in the profession variables and the organisational commitment scale. In addition, it was determined that there was a significant difference between the marital status and years of service in the profession and the scores of the negative behaviours questionnaire.

Kaynakça

  • 1. Aslan B. (2022). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının sinizm ve mobbing algılarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • 2. Lokmanoğlu SY. (2019). İşyerinde Psikolojik Taciz Mobbing (2 b.). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • 3. Tiyek R. (2011). Yıldırma ve yönetim becerileri üzerine bir araştırma. Çalışma İlişkileri Dergisi, 2(1),113-142.
  • 4. Ceyhan R. (2020). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile mobbinge maruz kalma durumlarının incelenmesi (Çorum), Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çorum.
  • 5. Karabacak B. (2019). Ek-rar dosyası Antrenörlerin çalışma ortamlarında maruz kaldıkları yıldırma (mobbing) davranışlarının incelenmesi (Master's Thesis, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Rize.
  • 6. Özdemir MS. (2020). Spor liselerinde çalışan öğretmenlerin mobbinge maruz kalma düzeylerinin örgütsel bağlılık düzeylerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • 7. Öntürk Y. (2019). Akademisyenlere yönelik mobbing davranışları ile iş yaşam kalitesi ilişkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Düzce.
  • 8. Yılmaz S. (2020), mobbing ile motivasyon arasındaki ilişki bir uygulama. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • 9. Zaza Ü. (2021). Mobbing ve Örgütsel Sinizm Arasındaki İlişki: Şanlıurfa İli Banka Çalışanları Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi) Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • 10. Zengin S. (2020). Örgütsel Güven, Yıldırma ve Örgütsel Sinizmin, Örgütsel Bağlılıkla İlişkisi: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Karma Bir Araştırma. Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • 11. Bingöl Ş. (2019). Gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüğü antrenörlerinin örgütsel sinizm ve bağlılığının incelenmesi.
  • 12. Çağlar Ç. (2013). Okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişki. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15),119-50.
  • 13. Bağrıyanık H. (2017). Öğretmenlerin okul yöneticilerine yönelik öğretimsel liderlik algıları çerçevesinde örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • 14. Aslanboğa R. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinde örgütsel muhalefet, örgütsel bağlılık ve duygusal tükenmişlik ilişkisi (Master’s Thesis). Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 15. Allen NJ., Meyer JP. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational Psychology. 63(1), 1-18.
  • 16. Yalçın A., İplik NF. (2005). Beş yıldızlı otellerde çalışanların demografik özellikleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma: Adana örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(1), 395-412.
  • 17. Üzümlü AM. (2019). Çalışanların örgütsel bağlılığını etkileyen faktörler üzerine projektif bir çalışma. Atatürk İletişim Dergisi. 17, 112-132.
  • 18. Ari A. (2015). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu akademisyenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi) Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • 19. Başbalçık E., Utlu ÖÜN. (2021). Ugetam aş çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kongresi Bildir, 114.
  • 20. Koçak O. (2019). Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (54), 382-414.
  • 21. Öztürk F. (2022). Yetenek yönetimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • 22. Polat Ş. (2019). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının örgütsel adanmışlık ve mobing düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü.
  • 23. Kök M. (2019). Psikolojik tacizin (mobbing) örgütsel bağlılığa etkisi: Banka çalışanlarına yönelik bir araştırma (Yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 24. Sancar A. (2017). Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan bireylerin örgütsel bağlılık ve iş doyumlarının araştırılması (Yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 25. Yıldız N. (2020). Gençlik ve spor il müdürlüklerinde çalışan bireylerin örgütsel bağlılık ve iş doyumlarının incelenmesi (Güney Marmara illeri örneği) (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • 26. Cemaloğlu N. (2007a). “Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Yıldırma Arasındaki İlişki.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 33, 77– 87.
  • 27. Wasti SA. (2000). Meyer ve Allen’in üç boyutlu örgütsel bağlılık ölçeğinin geçerlilik ve güvenilirlik analizi, 8.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri, 401-410.
  • 28. Tabachnick BG., Fidell LS. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Boston, MA: Pearson
  • 29. Ceylan R., Çisem Ü. (2022). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile mobbinge maruz kalma durumlarının incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 11(1), 63-74.
  • 30. Gülşen DBA. Bayrakdaroğlu Y. Öntürk Y. Ayhan M., Kaplan M. (2023). Gençlik ve spor il müdürlüğü personelinin örgütsel bağlılıklarının iş doyumuna etkisi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi. 6(3), 968-980.
  • 31. Uyan TY. (2019). Eğitim kurumlarında öğretmenlere yönelik mobbing: Bir alan çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). On dokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • 32. Zengin S. (2020). Örgütsel Güven, Yıldırma ve Örgütsel Sinizmin, Örgütsel Bağlılıkla İlişkisi: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Karma Bir Araştırma. Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Trabzon.
  • 33. Parıltı K. (2020). Kocaeli büyükşehir belediyesi gençlik ve spor hizmetleri dairesi başkanlığındaki spor eğitmenlerinin kişi-örgüt uyumu ve örgütsel bağlılık düzeylerinin ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.

ANTRENÖRLERİN MOBBİNGE MARUZ KALMA VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2025, Sayı: Advanced Online Publication, 44 - 59, 28.12.2025

Öz

Araştırma kapsamında, antrenörlerin mobbinge maruz kalma düzeyleri ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2023-2024 yıllarında Trabzon ilinde aktif olarak görev yapan antrenörler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma 2023-2024 yıllarında Trabzon ilinde görev yapan 105 (%43,3) kadın, 137 (66,7) erkek toplam 242 gönüllü antrenörden oluşmaktadır. Yapılan araştırmada veri toplama aracı olarak Einarsen ve Raknes (1997) tarafından geliştirilmiş olan, Türkçeye çevirisi ise Cemaloğlu (2007) tarafından düzenlenen Negatif Davranışlar Anketi “NAQ (Negative Acts Questionnaire)”, Allen ve Meyer’in (1990) geliştirmiş olduğu ve Arzu Wasti (2000) tarafından Türkçeye uyarlanan “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” ve araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, antrenörlerin cinsiyet, yaş, eğitim durumu, branş, haftalık çalışma saati ve kurumdaki hizmet yılı değişkenleri ile olumsuz davranışlar anketi ve örgütsel bağlılık ölçeği arasında anlamlı düzeyde farklılık olmadığı görülmüştür. Ayrıca, medeni durum ve meslekteki hizmet yılı değişkenlerinde örgütsel bağlılık ölçeği ile anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bunun yanında, antrenörlerin medeni durum ve meslekteki hizmet yılı değişkenlerinde olumsuz davranışlar anket puanları arasında anlamlı farklılığın bulunduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Aslan B. (2022). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının sinizm ve mobbing algılarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • 2. Lokmanoğlu SY. (2019). İşyerinde Psikolojik Taciz Mobbing (2 b.). Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • 3. Tiyek R. (2011). Yıldırma ve yönetim becerileri üzerine bir araştırma. Çalışma İlişkileri Dergisi, 2(1),113-142.
  • 4. Ceyhan R. (2020). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile mobbinge maruz kalma durumlarının incelenmesi (Çorum), Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çorum.
  • 5. Karabacak B. (2019). Ek-rar dosyası Antrenörlerin çalışma ortamlarında maruz kaldıkları yıldırma (mobbing) davranışlarının incelenmesi (Master's Thesis, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Rize.
  • 6. Özdemir MS. (2020). Spor liselerinde çalışan öğretmenlerin mobbinge maruz kalma düzeylerinin örgütsel bağlılık düzeylerine etkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • 7. Öntürk Y. (2019). Akademisyenlere yönelik mobbing davranışları ile iş yaşam kalitesi ilişkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). Düzce Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Düzce.
  • 8. Yılmaz S. (2020), mobbing ile motivasyon arasındaki ilişki bir uygulama. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • 9. Zaza Ü. (2021). Mobbing ve Örgütsel Sinizm Arasındaki İlişki: Şanlıurfa İli Banka Çalışanları Üzerine Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi) Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • 10. Zengin S. (2020). Örgütsel Güven, Yıldırma ve Örgütsel Sinizmin, Örgütsel Bağlılıkla İlişkisi: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Karma Bir Araştırma. Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • 11. Bingöl Ş. (2019). Gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüğü antrenörlerinin örgütsel sinizm ve bağlılığının incelenmesi.
  • 12. Çağlar Ç. (2013). Okulların değişime açıklık düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişki. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15),119-50.
  • 13. Bağrıyanık H. (2017). Öğretmenlerin okul yöneticilerine yönelik öğretimsel liderlik algıları çerçevesinde örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • 14. Aslanboğa R. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinde örgütsel muhalefet, örgütsel bağlılık ve duygusal tükenmişlik ilişkisi (Master’s Thesis). Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • 15. Allen NJ., Meyer JP. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational Psychology. 63(1), 1-18.
  • 16. Yalçın A., İplik NF. (2005). Beş yıldızlı otellerde çalışanların demografik özellikleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma: Adana örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(1), 395-412.
  • 17. Üzümlü AM. (2019). Çalışanların örgütsel bağlılığını etkileyen faktörler üzerine projektif bir çalışma. Atatürk İletişim Dergisi. 17, 112-132.
  • 18. Ari A. (2015). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu akademisyenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi) Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • 19. Başbalçık E., Utlu ÖÜN. (2021). Ugetam aş çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kongresi Bildir, 114.
  • 20. Koçak O. (2019). Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (54), 382-414.
  • 21. Öztürk F. (2022). Yetenek yönetimi ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki üzerine bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • 22. Polat Ş. (2019). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının örgütsel adanmışlık ve mobing düzeylerinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü.
  • 23. Kök M. (2019). Psikolojik tacizin (mobbing) örgütsel bağlılığa etkisi: Banka çalışanlarına yönelik bir araştırma (Yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • 24. Sancar A. (2017). Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan bireylerin örgütsel bağlılık ve iş doyumlarının araştırılması (Yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 25. Yıldız N. (2020). Gençlik ve spor il müdürlüklerinde çalışan bireylerin örgütsel bağlılık ve iş doyumlarının incelenmesi (Güney Marmara illeri örneği) (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • 26. Cemaloğlu N. (2007a). “Okul Yöneticilerinin Liderlik Stilleri ile Yıldırma Arasındaki İlişki.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 33, 77– 87.
  • 27. Wasti SA. (2000). Meyer ve Allen’in üç boyutlu örgütsel bağlılık ölçeğinin geçerlilik ve güvenilirlik analizi, 8.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri, 401-410.
  • 28. Tabachnick BG., Fidell LS. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Boston, MA: Pearson
  • 29. Ceylan R., Çisem Ü. (2022). Gençlik ve spor il müdürlüğü çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeyleri ile mobbinge maruz kalma durumlarının incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 11(1), 63-74.
  • 30. Gülşen DBA. Bayrakdaroğlu Y. Öntürk Y. Ayhan M., Kaplan M. (2023). Gençlik ve spor il müdürlüğü personelinin örgütsel bağlılıklarının iş doyumuna etkisi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi. 6(3), 968-980.
  • 31. Uyan TY. (2019). Eğitim kurumlarında öğretmenlere yönelik mobbing: Bir alan çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). On dokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • 32. Zengin S. (2020). Örgütsel Güven, Yıldırma ve Örgütsel Sinizmin, Örgütsel Bağlılıkla İlişkisi: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Karma Bir Araştırma. Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Trabzon.
  • 33. Parıltı K. (2020). Kocaeli büyükşehir belediyesi gençlik ve spor hizmetleri dairesi başkanlığındaki spor eğitmenlerinin kişi-örgüt uyumu ve örgütsel bağlılık düzeylerinin ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Duygu Çelik 0000-0001-8912-5974

Samet Zengin 0000-0002-5370-5878

Gönderilme Tarihi 8 Mart 2025
Kabul Tarihi 15 Ağustos 2025
Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2025
Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: Advanced Online Publication

Kaynak Göster

APA Çelik, D., & Zengin, S. (2025). ANTRENÖRLERİN MOBBİNGE MARUZ KALMA VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi(Advanced Online Publication), 44-59.

Amaç ve Kapsam

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisinin amacı; spor bilimleri alanına ilişkin güncel gelişmeleri bütüncül ve kapsayıcı bir biçimde inceleyerek bu doğrultuda ortaya çıkan özgün makale ve derlemeleri hedef kitle ile paylaşmaktır.


Bu amaçla dergimiz Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri alanı içerisinde yer alan, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi, Hareket ve Antrenman Bilimleri, Biyomekanik ve Kinesiyoloji, Spor Eğitimi, Spor Sağlık Bilimleri, Sporda Beslenme, Egzersiz Fizyolojisi, Spor Anatomisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi, Spor Sosyolojisi, Spor Felsefesi, Spor Bilişim Teknolojisi, Spor Yönetim Bilimleri, Spor İşletmeciliği, Spor Pazarlaması, Sporda Organizasyon, , Rekreasyon, Rekreasyon Liderliği, Spor Turizmi alanında yayınlar yayınlamaktadır. Buna ek olarak sporun disiplinler arası özelliği nedeniyle farklı bilim alanlarıyla kesişim noktalarında yapılan özgün araştırmalar, derinlemesine inceleme ve yorumlamalara dayalı derleme çalışmaları ve Editöre mektup da dergimizde yayınlanmaktadır. Dergiye yayınlanması için başvurulan bilimsel makaleler ile teorik veya deneysel araştırmaların veya spor bilimleri alanındaki pratik uygulamaların yeni verileri içermesi beklenmektedir.

Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2007 yılından bu yana yayın yaşamını sürdüren, yılda üç kez (Mart, Ağustos Aralık) yayımlanan hakemli bir dergidir. Derginin dili Türkçe ve ve İngilizcedir.


Dergimizde, spor bilimlerinin tüm alanları ile ilgili nicel, nitel araştırmalara, en son literatürü kapsamlı biçimde değerlendiren derleme çalışmalarına, model önerilerine ve benzeri özgün yazılara yer verilir.

Dergimizde ileri araştırma yöntem ve teknikleri kullanılan güncel çalışmalara öncelik tanınır. 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yayın süreçleri, bilginin bilimsel yöntemle yansız biçimde üretilmesi, geliştirilmesi ve paylaşılmasına dayanır.

Hakemli makaleler, bilimsel yöntemin uygulanmasını, yansızlığı sağlayan çalışmalardır. Bilimsel üretimin gerçekleştirilmesinde yayın sürecinin tüm bileşenlerinin; yayıncı, editörler, yazarlar, hakemler ve okuyucuların etik ilkelere uymaları gerekir. Bu kapsamda Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisinin yayın etiği ile açık erişim politikası da, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde yayınladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri için En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”) yayın sürecinin tüm bileşenlerinin etik ilkelere uymasını gerektirmektedir.

Yazarlar çalışmayı yüklerken intihal raporunu da yüklemelidir. İntihal, bilimsel yazıları etkileyen en yaygın ve ciddi bir etik sorundur. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, herhangi bir intihal biçimine izin vermemek için gerekli tedbirleri almaya çalışmaktadır. Ayrıca makalelerin, örtüşen ve benzer metin örneklerini tespit etmek için bir intihal yazılımı (iTenthicate, Turnitin) ile taranır. Benzerlik puanı % 20' ten fazla olan makaleler yayınlanmak için kabul edilmez.

Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi' ne makalelerin gönderim, değerlendirme ve yayınlanma olmak üzere hiçbir aşamasında ücret talep etmez. Yazarlar dergiye gönderdikleri çalışmalar için makale işlem ücreti veya gönderim ücreti ödemezler. Derginin tüm giderleri Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tarafından karşılanmaktadır.

Editör

Egzersiz ve Spor Bilimleri

Editör Yardımcısı

.

Egzersiz ve Spor Bilimleri, Antrenman

İngilizce Dil Editörü

Nükleer Tıp, Radyoterapi, Nükleer Fizik, Biyofizik, Nükleer Kimya, Dedektör Teknolojisi

Yayın Kurulu

Lisans eğitimini ve yüksek lisans eğitimini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Yöneticiliği bölümünde tamamlayan Halil Erdem Akoğlu, doktorasını ise Ankara Üniversitesi'nde Spor Bilimleri alanında yapmıştır. Halen Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi'nde Dr. Öğr. Üyesi olarak görev yapan Akoğlu'nun sporcularda lüks marka tüketimi, spor tüketicilerinde online satın alma davranışı, marka deneyimi, elektronik ağızdan ağıza iletişim, iletişim ve liderlik, gençlik ve spor politikaları gibi konularda çalışmaları bulunmaktadır.

Spor Faaliyetleri Yönetimi, Dijital Pazarlama, Tüketici Davranışı, Ürün ve Marka Yönetimi, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Antrenman, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Kamu Yönetimi, Yerel Yönetimler, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Spor ve Rekreasyon, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Motor Kontrol, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Spor Sosyolojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Spor Hukuku, Spor Sosyolojisi, Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor Faaliyetleri Yönetimi, Spor ve Rekreasyon, Spor Tarihi
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Egzersiz ve Spor Bilimleri
Spor Faaliyetleri Yönetimi

Editör Kurulu

Egzersiz ve Spor Bilimleri, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Spor Sosyolojisi, Spor Faaliyetleri Yönetimi, Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış, Spor ve Dinlence İşletmeciliği

Lisans eğitimini Cumhuriyet Üniversitesi Spor Yöneticiliği bölümünde tamamlayan Kadir Yıldız, yüksek lisansını Erciyes Üniversitesi'nde, doktorasını ise Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde Spor Yöneticiliği alanında yapmıştır. Halen Manisa Celal Bayar Üniversitesi'nde Doçent olarak görev yapan Yıldız'ın doğa ve macera eğitimi, dağcılık, oryantiring, doğa sporları, spor ve iletişim, fitness endüstrisi, hizmet kalitesi konularında çalışmaları bulunmaktadır.

Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor Faaliyetleri Yönetimi, Spor ve Rekreasyon
Spor Sosyolojisi, Spor ve Rekreasyon
Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)

Dr. Halil SAROL Almanya’da doğmuştur. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde tamamlamıştır. Doktora tez konusu “Uyarlanmış Rekreasyonel Fiziksel Aktivitenin Otizmli Bireylerin Yaşam Kalitesi Üzerine Etkisi” isimli çalışmadır. 2005-2015 yılları arasında Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğretim elemanı olarak görev yapmıştır. 2005-2011 yılları arasında Gazi Üniversitesi Doğa Sporları ve Arama Kurtarma Merkezi Başkan Yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. 2015-2022 yılları arasında Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Spor Yöneticiliği Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapan Dr. Halil SAROL, 2016-2022 yılları arasında Spor Yöneticiliği Bölüm Başkanı ve 2016-2020 yılları arasında Dekan Yardımcılığı görevlerini yürütmüştür. Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulama alanında birçok projede görev alan Dr. Halil SAROL’un rekreasyon alanı ile özel gereksinimli bireylerde fiziksel aktivite, otizm ve fiziksel aktivite konularında ulusal ve uluslararası alanda birçok bilimsel çalışmaları bulunmaktadır. Sherborne Gelişimsel Hareket Eğitimi I. ve II. Düzey sertifika sahibi olan Dr. Halil SAROL halen Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon Bölümünde öğretim üyesi görev yapmaktadır.

Spor ve Rekreasyon

Dr. Hazar conducts research in the field of movement and training science in the areas of training information, sport psychology, sport biology and sport physiology.

Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Fiziksel Uygunluk, Spor Biliminde Biyomekanik, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Spor ve Rekreasyon, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Antrenman, Egzersiz Fizyolojisi
Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Motor Kontrol, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Antrenman, Spor Biliminde Hareket Eğitimi
Antrenman, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Spor Sosyolojisi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Spor Faaliyetleri Yönetimi, Spor ve Dinlence İşletmeciliği
Egzersiz ve Spor Bilimleri
Egzersiz ve Spor Bilimleri, Egzersiz Fizyolojisi, Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Spor Sosyolojisi, Spor Faaliyetleri Yönetimi
Beden Eğitimi ve Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi, Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite

16227

16228

16229

16230