Bu çalışmanın amacı özel spor merkezi üyelerinin spora katılım güdüleri ile tüketici tatmin algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evreni örnek olarak alınan iki ayrı ilde bulunan özel spor merkezlerinin üyelerinden oluşmaktadır. Araştırma gurubu ise çalışma evreni içerisinden kazara örneklem yöntemiyle seçilen ve araştırmaya gönüllü katılan 284 kişiden oluşmuştur. Veriler anket yöntemiyle toplanmıştır. Anket kişisel bilgi formu, Sporda Güdülenme Ölçeği23,14 ve Spor Merkezlerinde Tüketici Tatmin Ölçeği13 olmak üzere üç bölümden oluşmuştur. Verilerin toplanmasında eğitilmiş yardımcılar kullanılmıştır. Verilerin normallik sınamasında basıklık ve çarpıklık değerleri dikkate alınmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesi sebebiyle parametrik yöntemlerden karşılaştırma ve ilişki testleri kullanılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre ölçeklerin alt boyutları arası anlamlı farklılık yoktur. Spor yapma sıklığı değişkenine göre çok düzenli spor yapan katılımcıların diğer gruba göre spora katılım güdüleri daha yüksektir. Ancak tüketici tatmin algıları arasında fark yoktur. Spora katılım güdüsü ve tüketici tatmin algısı boyutları arasında ise anlamlı düşük düzey korelasyonlar bulunmuştur. Araştırma bulguları göstermektedir ki bireylerin spora katılım güdüsü ve tüketici tatmin algıları birbirlerini anlamlı ve olumlu yönde paralel olarak etkilemektedir. Spora katılım güdüsü yükseldikçe tüketici tatmini artarken, tüketici tatmini arttıkça da spora katılım güdüsü yükselmektedir. Ancak bu etkileşim güçlü bir nitelik taşımamaktadır. Anahtar Kelimeler: Spora katılım güdüsü, tüketici tatmini, spor merkezleri
The aim of the study is to analyze the relationship betw een sport participation motives and consumer satisfaction perception of private sports centers members. In this study, relational screening model w hich belongs to general screening model w as used in this study. Population of the study consisted of private sport center members located in tw o cities. Participants selected by random sampling method among the members of the population and it comprised of 284 people participated into the study as volunteers. Survey including three parts w hich are namely Individual Information form, Sport Motivation Scale23,14 and Consumer Satisfaction Scale for Sports Centers13 w ere used for gathering data. Trained assistants have contributed to collect the data. In the test of normality, scores of kurtosis and skew ness w ere considered. As the data show ed normal distribution, comparison and relationship tests w hich are parametric methods w ere used in the study. Regarding the gender variable, no meaningful difference among the sub dimensions of scales w as found. As for the variable of frequency of doing sport, participation motivation of very frequent sport doers is higher than other categories. When participation motivation and consumer satisfaction perception are considered, meaningful low level correlations w ere found. The findings reveal that participation motivation and consumer satisfaction perception of individuals affect each other meaningfully, positively and in the same direction. As the participation motivation of sports goes up, consumer satisfaction increases and as consumer satisfaction rises, participation motivation of sports increases. Nevertheless, this interaction doesn’t possess strong features
Participation motivation of sport consumer satisfaction sports centers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 3 |