Bu çalışma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretmenlik bölümü öğrencilerinin aile ve arkadaşlardan alınan sosyal destek ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2007-2008 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 190 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini belirleyen kişisel bilgi formu, Pracidona ve Heller 1983 tarafından geliştirilen, Eskin 1993 tarafından Türkçe’ye uyarlanan, “Aile ASD – AL ve Arkadaşlardan ASD –AR Algılanan Sosyal Destek Ölçeği” ve Savaşır ve Şahin 1997 tarafından geliştirilen Problem Çözme Ölçeği PÇÖ kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi; SPSS 11.5 paket programında yüzdelik, t testi, korelasyon ve varyans analizi kullanılmıştır. Önem düzeyi, 05 olarak alınmıştır. Aile ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek ölçeği ile Problem çözme ölçeğinin puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir ASD/AL= -0.304, ASD/AR= -0.379, P≤0.001 . Aileden algılanan sosyal destek ölçeği ile arkadaşlardan algılanan sosyal destek ölçeği arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir P≤0.001 . Anahtar Kelimeler: Üniversite öğrencisi, sosyal destek, problem çözme becerisi.
16, 2007. Population of the study consisted of 190 students from 1st, 2nd, 3rdand 4thGrade studying in Department of Physical Education and Sports at School of Physical Education in Atatürk University in the academic year 2007-2008. For data collection, the students' socio-demographic characteristics, determining the personal information form, " Perceived Social Support From Family PSS-FA and Friends PSS-FR Scale” which was developed by Pracidona and Heller 1983 and adapted in Turkish by Eskin 1993 ; and Problem Solving Scale PSS which was developed by Savaşır and Sahin 1997 . Percentage, T-Test, Correlation and Variance Analysis of SPSS 11.5 Package Program were used to evaluate the data. Level of importance is accepted 0,05. It has been identified that there is a negative meaningful relationship between the scores of social support scale and problem solving scale perceived from families and friends. It has been determined that there is a positive meaningful relationship between the social support scale perceived from families and the social support scale perceived from friends
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 7 Sayı: 1 |