Bu araştırmanın amacı, farklı üniversitelerin beden eğitimi ve spor yüksekokullarında öğrenim gören beden eğitimi öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersini nasıl algıladığını belirlemek ve algıların çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2011- 2012 eğitim ve öğretim yılında, Ahi Evran Üniversitesi, Aksaray Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi ve İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında dördüncü sınıfta öğrenim gören ve topluma hizmet uygulamaları dersini alan 146 beden eğitimi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Elma ve ark. 2010 tarafından geliştirilen “ Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine İlişkin Algıları” ölçeği kullanılmış olup, ölçeğin alfa güvenirlilik katsayısı .88’dir. Toplanan veriler üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve tek yönlü varyans analizi testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi bilgisayarda SPSS 15 istatistik paket program ile yapılmış olup değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0.05 önem düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmanın sonucunda; Beden eğitimi öğretmen adaylarının ölçekten aldıkları puan ortalamalarına göre derse karşı algılarının olumlu olduğu görülmektedir. Araştırmanın bağımsız değişkenlerine göre analizinde öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri üniversitelere göre kişisel gelişim alt boyutunda anlamlı ilişkiye rastlanırken, cinsiyet değişkenine göre ve sivil toplum örgütlerine üye olma değişkenine göre tüm alt boyutlarda anlamlı ilişkiye rastlanmamıştır P >0, 05 .
The aim of this study is to determine how physical education teacher candidates in Physical Educationand Sports Higher Schools in different universities perceive the Community Service Course and to find outwhether their perceptions change depending on several variables. The population of the study iscomposed of 146 fourth-year teacher candidate students who take the community service course inPhysical Education and Sports Higher Schools in Ahi Evran, Aksaray, Kastamonu and Inönü Universitiesin 2011-2012 academic year. The data is collected through “Teacher Candidates’ Perceptions towardsCommunity Service Course Scale” developed by Elma et al. 2010 , and the alpha reliability coefficient ofthe scale is .88. Frequency, percentage, arithmetic mean, t-test and one-way analysis of variance areapplied on the data collected. SPSS 15 statistical package is used to analyse the obtained data incomputer environment and a significance level of 0.05 is taken into consideration for relationships anddifferences between variables. According to the physical education teacher candidates’ average points onthe scale; it is observed that their perception towards the course is positive. According to the analysis ofstudy results in terms of the independent variables of the study, there is a significant relationship in thesub-dimension of personal development of teacher candidates according to their universities. However,according to the analysis in terms of the variables of gender and membership to non-governmentalorganisations, no significant relationship is found in any sub dimension P > 0.05
Community Service Practices Community Service Teacher Candidate
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 6 Sayı: 2 |