The purpose of this study was to determine epistemological beliefs and selfesteem physical education teacher candidate, and also to examine effect of epistemological beliefs on self-esteem. A total of 344 respondents 149 %43.3 females and 195 %56.7 males participated to the study. Self-Esteem Scale and Epistemological Beliefs Scale were used to determine physical education candidate’ self-esteem and epistemological beliefs levels, respectively. Descriptive statistics, independent sample t test, correlation analysis and multiple regression analysis were used to analyze data. According to analysis, there was a moderate-level, negative and meaningful difference between self-esteem and epistemological beliefs scale of two subscales The belief that learning depends on effort and the belief that learning depends on ability . But, there was no relationship between self-esteem and the belief that there is only one right answer subscale. In addition, the belief that learning depends on effort and the belief that learning depends on ability was negative and significant predictor of self esteem
Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan, beden eğitimi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benlik saygısı düzeylerini belirlemek ve epistemolojik inançların benlik saygısı üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, 149 % 43.3 bayan ve 195’i % 56.7 erkek olmak üzere toplam 344 kişi yer almıştır. Beden eğitimi öğretmen adaylarının epistemolojik inanç ve benlik saygısı düzeylerini belirlemek için Benlik Saygısı Ölçeği ve Epistemolojik İnançları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimleyici istatistik, t testi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, Adayların benlik saygısı ile epistemolojik inanç ölçeğinin öğrenmenin çabaya bağlı olduğu inanç ve öğrenmenin yeteneğe bağlı olduğu inanç alt boyutları arasında düşük negatif yönde bir ilişkinin olduğunu göstermiştir. Fakat, tek bir doğrunun var olduğu inanç alt boyutu ile benlik saygısı arasında bir ilişkinin olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca, öğrenmenin çabaya bağlı olduğu inanç ve öğrenmenin yeteneğe bağlı olduğu inançlarının benlik saygısı ile negatif ve anlamlı belirleyicisi olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 5 Sayı: 2 |