Bu çalışmanın amacı, ilköğretim beden eğitimi ve spor öğretim programındaki öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme kriterlerinin araştırılmasıdır. Araştırmamıza Türkiye’nin 7 bölgesindeki 16 ilde görev yapan 284 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Deneklere anket uygulanmış ve bulgular SPSS 10.0 programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi ve spor öğretim yöntemi olarak komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi ve kendini değerlendirme yönteminin en fazla kullanıldığı yöntemler olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenleri öğrencileri değerlendirirken daha çok uygulamalı ve sözlü sınavlara yer verdiklerini belirtmişlerdir.
The aim of this study is search for teaching methods and measuring and evaluation scales in primary education physical traning and sports teaching program. 284 physical training and sports teachers working in provinces of Turkey’s seven regions took place in our research. with the permission of the Ministry of Education, the survey was conducted to test subject and finding were construed by being analyzed in SPSS 10.0 program. At the end of the research, it was found out that command method, exercise method, working in pairs method and self evaluation method are the most common method. Physical education and sports teachers stated that they mostly apply to applied and oral exams while evaluating students
Physical training Sports Teaching Method Measuring and Evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 3 Sayı: 3 |