BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNDE UYGULANAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME KRİTERLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2009, Cilt: 3 Sayı: 3, 184 - 189, 01.12.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim beden eğitimi ve spor öğretim programındaki öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme kriterlerinin araştırılmasıdır. Araştırmamıza Türkiye’nin 7 bölgesindeki 16 ilde görev yapan 284 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Deneklere anket uygulanmış ve bulgular SPSS 10.0 programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi ve spor öğretim yöntemi olarak komut yöntemi, alıştırma yöntemi, eşli çalışma yöntemi ve kendini değerlendirme yönteminin en fazla kullanıldığı yöntemler olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Beden eğitimi ve spor öğretmenleri öğrencileri değerlendirirken daha çok uygulamalı ve sözlü sınavlara yer verdiklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Öztürk, F. Kuter, M., Antrenör ve sporcu el kitabı, Bağırgan yayınevi, 2. Baskı, Spor Kitapevi, s. 36, Ankara, 1999.
  • Şenışık, Y. Öztürk, F. Koparan, Ş.,” İlköğretim okullarında uygulanan beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin sosyal Yetkinlik Beklentisi Üzerine Etkisi”, 5. Ulusal beden eğitimi ve spor öğretmenleri sempozyumu, 2-3 Kasım 2007, Adana.
  • Tamer, K. Pulur, A., Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri, Kozan ofset Mat. San. Tic. Ltd. Ş. Ankara, 2001. 4. Harmandar
  • 5. Çöndü, A.,Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 1999.
  • Tosun V., “İlköğretim Okulları II. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinde Kullanılan Gösteri Yöntemi İle Alıştırma Yönteminin Karşılaştırması”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla, 2003
  • Güllü M. Güçlü, M. Kafkas, E., “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4.5. Ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İncelenmesi”, Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, 2007
  • Balyan, M., “Beden Eğitimi Derslerinde Başarı Notu Değerlendirmesi Üzerine Bir Yaklaşım,, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir, 2003.
  • Şenışık, Y. Öztürk F. Koparan Ş.,” İlköğretim Okullarında Uygulanan Beden Eğitimi ve Spor Derslerinde Kullanılan Farklı Öğretim Yöntemlerinin Sosyal Yetkinlik Beklentisi üzerine Etkisi”, 5. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Adana, 2007.
  • Kulinna, P. H., McCaughtry, N., Martin, J. J., Cothran, D. J., & Anderson, S., “Peer learning communities: Outcomes for curriculum change”., Research Quarterly for Exercise and Sport, 76 s.1, A18, 2005.

RESEARCH FOR TEACHING METHODS AND MEASURING AND EVALUATION CRITERIA APPLIED IN PHYSICAL TRANING AND SPORTS CLASSES İN PRIMARY EDUCATION SCHOOLS

Yıl 2009, Cilt: 3 Sayı: 3, 184 - 189, 01.12.2009

Öz

The aim of this study is search for teaching methods and measuring and evaluation scales in primary education physical traning and sports teaching program. 284 physical training and sports teachers working in provinces of Turkey’s seven regions took place in our research. with the permission of the Ministry of Education, the survey was conducted to test subject and finding were construed by being analyzed in SPSS 10.0 program. At the end of the research, it was found out that command method, exercise method, working in pairs method and self evaluation method are the most common method. Physical education and sports teachers stated that they mostly apply to applied and oral exams while evaluating students

Kaynakça

  • Öztürk, F. Kuter, M., Antrenör ve sporcu el kitabı, Bağırgan yayınevi, 2. Baskı, Spor Kitapevi, s. 36, Ankara, 1999.
  • Şenışık, Y. Öztürk, F. Koparan, Ş.,” İlköğretim okullarında uygulanan beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin sosyal Yetkinlik Beklentisi Üzerine Etkisi”, 5. Ulusal beden eğitimi ve spor öğretmenleri sempozyumu, 2-3 Kasım 2007, Adana.
  • Tamer, K. Pulur, A., Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri, Kozan ofset Mat. San. Tic. Ltd. Ş. Ankara, 2001. 4. Harmandar
  • 5. Çöndü, A.,Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 1999.
  • Tosun V., “İlköğretim Okulları II. Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersinde Kullanılan Gösteri Yöntemi İle Alıştırma Yönteminin Karşılaştırması”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Muğla, 2003
  • Güllü M. Güçlü, M. Kafkas, E., “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4.5. Ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İncelenmesi”, Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, 2007
  • Balyan, M., “Beden Eğitimi Derslerinde Başarı Notu Değerlendirmesi Üzerine Bir Yaklaşım,, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir, 2003.
  • Şenışık, Y. Öztürk F. Koparan Ş.,” İlköğretim Okullarında Uygulanan Beden Eğitimi ve Spor Derslerinde Kullanılan Farklı Öğretim Yöntemlerinin Sosyal Yetkinlik Beklentisi üzerine Etkisi”, 5. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, Adana, 2007.
  • Kulinna, P. H., McCaughtry, N., Martin, J. J., Cothran, D. J., & Anderson, S., “Peer learning communities: Outcomes for curriculum change”., Research Quarterly for Exercise and Sport, 76 s.1, A18, 2005.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Şirinkan Bu kişi benim

Sertaş Erciş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şirinkan, A., & Erciş, S. (2009). İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSLERİNDE UYGULANAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ÖLÇME – DEĞERLENDİRME KRİTERLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 184-189.

16227

16228

16229

16230