This cross-sectional and descriptive study investigated the effect of sports environments on the sports orientation of university students in universities affiliated to higher education in the 2023-24 academic year. The sample consisted of 270 students from different universities. The study was approved by the Social Sciences and Humanities Research Ethics Committee of Ordu University. Data were collected using a personal information form, the University Sport Environment Scale (USES), and the Sport Orientation Scale (SOS). The results showed positive effects on participants’ duration of doing sports in sports environments and on their orientation to sports in terms of gender, age, duration of doing sports, membership in sports clubs and type of sports. The results also showed that sports environments positively affected participants' orientation towards sports. In addition, the fact that the participants were members of sports clubs in sports environments affected their orientation towards sports. As a result, the hypotheses were confirmed. In higher education, students need to gain a healthy life, sports culture, socialization and belonging behaviors through sports. These concepts increase their success by making their educational lives successful and their developmental periods enjoyable and fun. It can be suggested that the sports awareness of university students should be provided with panels or information.
yokk
Araştırma yükseköğretime bağlı 2023-24 eğitim öğretim yılında üniversitelerde yer alan üniversite öğrencilerinin spor ortamlarının spor yönelimlerine etkisini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Kesitsel ve tanımlayıcı tipte olan bu araştırmada farklı üniversitelerde öğrenim görmekte olan 270 üniversite öğrencisi ile yerine getirilmiştir. Çalışmada veriler, araştırmacının hazırlamış olduğu “Kişisel bilgi formu”, “Üniversite Spor Ortamı Ölçeği”, “Spora Yönelim Ölçeği (SYÖ)” ile “Ordu Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurul Kararı” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma neticesinde öğrencilerin spor ortamlarında spor yapma sürelerinde, spora yönelimlerinde ise cinsiyet, yaş, spor yapma süresi, spor kulüplerine üye olma ve spor türü durumlarında pozitif yönde etkilenmeler gözlemlenmiştir. Yapılan korelasyon analizinde de öğrencilerin üniversite spor ortamlarının onları spora yönelmelerini pozitif olarak etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin spor ortamlarındaki spor kulüplerine üye olmalarının spora yönelmelerine etkilediği belirlenmiştir. Sonuç olarak araştırmada belirlenen hipotezler doğrulanmıştır. Yükseköğretimde öğrencilerin spor sayesinde sağlıklı bir yaşam, spor kültürü, sosyalleşme ve aidiyet davranışların kazanılması gerekmektedir. Bu kavramalar onların eğitim hayatlarını başarılı geçirmeleriyle birlikte içinde bulundukları gelişim dönemlerine de zevkli ve eğlenceli hale getirerek başarılarını artırıcı etken olması düşünülebilir. Üniversite öğrencilerin spor farkındalıkları panel ya da bilgilendirmeler ile sağlanması önerilebilir.
yokk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yokk |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 19 Sayı: 2 |