21.
yüzyılın başlamasıyla birlikte bireylerin hayattan beklentileri değişmiştir.
Bireyler devletten aldığı kamu hizmetlerinde de benzer şekilde bir değişim
beklemektedir. Geleneksel yönetim anlayışıyla üretilen kamu hizmetleri
verimsiz, kalitesiz ve yavaş bir şekilde sunulmaktadır. Yeni kamu yönetimi
anlayışının popüler hale gelmesiyle birlikte sunulan hizmetlerin kalitesi ve
hızında bir değişim olmuş ve özel sektördekine benzer bir şekilde sunulmaya
başlamıştır. Bu durum sunulan hizmetlere olan memnuniyeti arttırmış olsa da
hizmet sunulurken bireylerin vatandaş olarak değil müşteri olarak görülüp
değerlendirilmesi bireylerde huzursuzluğa yol açmıştır. Karşısındaki otoritenin
hizmeti sunarken devlet anlayışıyla değil de özel sektör anlayışıyla hareket
etmesi ve bireylerin doğal hakkı olan kamu hizmetlerini bir müşteri gibi
kullanır hale gelmesi kamu hizmetlerinin kamu yararı için mi yoksa kar için mi
yapıldığı sorusunu akla getirmektedir. Bu durumun ortadan kaldırılması için
ortaya çıkan yeni kamu hizmeti anlayışında devlet bireyleri hem vatandaş olarak
görüp kamu yararı için hizmet etmeli hem de özel sektördeki gibi hızlı,
kaliteli ve verimli bir şekilde kamu hizmetlerini sunmalı düşüncesi hakimdir.
Çalışmamızda ilk olarak geleneksel yönetim anlayışının hizmet sunum şekli
irdelenecek. Sonrasında ise özel sektör teknikleriyle hizmet sunma iddiasında
olan yeni kamu yönetimi anlayışının hizmet sunum şekli değerlendirilecektir.
Son olarak ise çalışmamızın esas konusu olan yeni kamu hizmet anlayışının
temellerinden bahsedilerek kamu hizmetinin bu anlayışa göre nasıl sunulması
gerektiği fikri ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Yeni kamu hizmeti vatandaş odaklı hizmet müşteri odaklı hizmet kamu hizmeti
In
the beginning of 21.century, expectation of individuals from life was changed.
In the same way, individuals expect that delivery of public service must be
changed. Public services which are produced by classical management thought are
delivered slowly, unfavourably and inefficiently. On the other hand, when new pulbic
management concept became popular, the quality and velocity of public services
changed. Additionally, public services started to deliver as good as private
sector. In this case, satisfaction of individuals are increased from public
services but individuals feel anxious because they are considered as customers.
There is a question about delivering public services: what is the purpose of public
services? The purpose is profit or public welfare. The public services are a
god-given right because the authority is government. Because of these reasons
new public service thought aims to terminate this situation by considering
individuals as citizens and by delivering the services as good as private
sector services. Firstly, this study is going to analyze the delivering
services of classical management. Next, this study is going to examine that how
new public management delivers public services. Consequently, this study is
trying to reval that what is the main discussion of new public service thought
and how does the public service need to deliver according to this concept.
New public service citizen centered service customer centered service public service
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |