Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Seminerlerine İlişkin Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 661 - 672, 31.12.2019
https://doi.org/10.33905/bseusbed.632164

Öz

Bu araştırma, Manisa ili Kula
ilçesinde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği
seminerlerine ilişkin görüşlerini ortayı çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmayı
diğer çalışmalardan ayıran ve farklı kılan tarafı; bu konu hakkında Sosyal
Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koyan bir çalışmanın olmaması ve bu
çalışmanın bu eksikliği gidermeye çalışmasıdır. Araştırma kapsamında 13 Sosyal
Bilgiler öğretmenine yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmış ve yazılı
hale getirilmiştir. Yarı yapılandırılmış mülakat formu ilgili alanyazın
taranarak uzman ve akademisyenlerin de görüşleri alınarak araştırmacılar
tarafından oluşturulmuştur. Verilerin analizinde önceden belirlenmiş temalar
olmadan ortak görüşler, kavramlar ve bilgilerden yola çıkılarak içerik analizi
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde cevaplar ilk önce 48 kodda
toplanmış, daha sonra bu sayı 19’a indirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma
tekniklerinden durum çalışması modeli uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre; öğretmenlik mesleği seminerleri kapsamında uzman ve
akademisyenlerle daha çok etkileşim halinde olunması, piknik, doğa yürüyüşü,
müze ziyareti gibi etkinlik ve faaliyetlere daha fazla yer verilmesinin daha
yararlı olabileceği fikri üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Aydın, N. ve Yılmaz, A. (2010). “Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Üst Düzey Bilişsel Becerilerine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 57-68.Aytaçlı, B. (2012). Durum Çalışmasına Ayrıntılı Bir Bakış, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 1-9.Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmada Örneklem Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274. Başar, E. (2007). “Türkiye’deki Eğitimin Tarihsel Gelişimi”, Bulunduğu Eser: Eğitim Bilimine Giriş, (Ed: Demirel, Ö. ve Kaya, Z.), 2. Baskı, PegemA, Ankara.Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme, 3. Baskı, Pegem Akademi, Ankara.Genç, G. S. (2015). Mesleki Gelişim Seminer Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi Örneklemi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı İşletme Yönetimi Bilim Dalı, İstanbul.Gültekin, M., Güvey Aktay, E. ve Gültekin I. (2018), İlköğretimde Mesleki Çalışma (Seminer) Dönemi Uygulamaları. AJESI- Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 482-513.Keskin, Y. (2009). “Türkiye’de İlkokul Programlarında Yer Alan Sosyal Bilgiler İçerikli Derslere Ait Öğretim Programlarının Gelişimine Tarihsel Bir Bakış”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 107-130.MEB. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yaptıkları Mesleki Seminer Çalışmalarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, AnkaraMilli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Kurulu (2008), Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı, Ankara.Morgil, F. İ. ve Yılmaz, A. (1999). Fen Öğretmeninin Görevleri ve Nitelikleri, Fen Öğretmeni Yetiştirilmesine Yönelik Öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15: 181-186.Nalçacı, A. (2001). Cumhuriyetten Günümüze İlköğretim Sosyal Bilgiler Programındaki Değişmelerin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Erzurum.Şahin, C. (2001). “Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlilik”, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 9-19.Yıldırım, A. ve Hasan Ş. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Opinions of Social Studies Teachers on Teaching Profession Seminars

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 661 - 672, 31.12.2019
https://doi.org/10.33905/bseusbed.632164

Öz

This study aims to
reveal the opinions of the Social Studies teachers working in Kula district of
Manisa about the teaching profession seminars. Phenomenology model, one of the
qualitative research designs, was applied in the study. What distinguishes the
research from other studies and makes it different; the lack of a study
demonstrating the views of Social Studies teachers on this subject and this
study tries to overcome this deficiency.In the scope of the research,
semi-structured interview forms were applied to 13 Social Studies teachers.In
the analysis of the data, the answers were first collected in 48 codes and then
this number was reduced to 19. At the end of the research; Within the scope of
teaching profession seminars, it was emphasized that it would be more
beneficial to have more interaction with experts and academicians and to
include more activities and activities such as picnic, hiking, museum visit.

Kaynakça

  • Aydın, N. ve Yılmaz, A. (2010). “Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Üst Düzey Bilişsel Becerilerine Etkisi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 57-68.Aytaçlı, B. (2012). Durum Çalışmasına Ayrıntılı Bir Bakış, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 1-9.Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmada Örneklem Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274. Başar, E. (2007). “Türkiye’deki Eğitimin Tarihsel Gelişimi”, Bulunduğu Eser: Eğitim Bilimine Giriş, (Ed: Demirel, Ö. ve Kaya, Z.), 2. Baskı, PegemA, Ankara.Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme ve Öğretme, 3. Baskı, Pegem Akademi, Ankara.Genç, G. S. (2015). Mesleki Gelişim Seminer Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi Örneklemi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı İşletme Yönetimi Bilim Dalı, İstanbul.Gültekin, M., Güvey Aktay, E. ve Gültekin I. (2018), İlköğretimde Mesleki Çalışma (Seminer) Dönemi Uygulamaları. AJESI- Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 482-513.Keskin, Y. (2009). “Türkiye’de İlkokul Programlarında Yer Alan Sosyal Bilgiler İçerikli Derslere Ait Öğretim Programlarının Gelişimine Tarihsel Bir Bakış”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 107-130.MEB. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yaptıkları Mesleki Seminer Çalışmalarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, AnkaraMilli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Kurulu (2008), Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı, Ankara.Morgil, F. İ. ve Yılmaz, A. (1999). Fen Öğretmeninin Görevleri ve Nitelikleri, Fen Öğretmeni Yetiştirilmesine Yönelik Öneriler, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15: 181-186.Nalçacı, A. (2001). Cumhuriyetten Günümüze İlköğretim Sosyal Bilgiler Programındaki Değişmelerin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Erzurum.Şahin, C. (2001). “Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlilik”, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 9-19.Yıldırım, A. ve Hasan Ş. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Oran 0000-0001-5995-8430

Mesut Işıklı Bu kişi benim 0000-0002-1056-9909

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2019
Kabul Tarihi 12 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oran, M., & Işıklı, M. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği Seminerlerine İlişkin Görüşleri. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 661-672. https://doi.org/10.33905/bseusbed.632164