Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenme Galerisi Öğretim Tekniğinin Ortaokul Öğrencilerinin İnovasyon ve Girişimcilik Düzeylerine Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 148 - 163, 31.12.2024
https://doi.org/10.48174/buaad.1568400

Öz

Bu araştırmanın amacı 7. sınıf Evsel Atık ve Geri Dönüşüm konusunun öğretiminde yenilikçi etkinliklerle desteklenmiş öğrenme galerisi öğretim tekniğinin öğrencilerin inovasyon ve fen tabanlı girişimcilik düzeylerine olan etkisini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Şırnak İli, İdil İlçesi’nde bulunan bir ortaokulun 7.sınıfında öğrenim gören toplam 40 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın modeli nicel araştırma yöntemlerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu ön test-son test deseni olarak belirlenmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak veri toplama süreci, 7. Sınıf Fen Bilimleri dersi Evsel Atık ve Geri Dönüşüm konusunun işlendiği dersler kapsamında gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda Evsel Atık ve Geri Dönüşüm konusunun öğretiminde yenilikçi etkinliklerle desteklenmiş öğrenme galerisi öğretim tekniği, kontrol grubunda ise öğretim programında yer alan öğretim teknikleri ile uygulama süreci yürütülmüştür. Uygulama süreci her iki grupta da 5 hafta süresince devam ettirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama öncesinde inovasyon beceri ve fen tabanlı girişimcilik düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmadığını göstermiştir. Uygulama süreci sonrasında deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin inovasyon beceri ve fen tabanlı girişimcilik düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Akkaya, D. (2016). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin inovasyon becerilerinin değerlendirilmesi [Evaluation of innovation skills of 7th grade primary school students]. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Aras, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin inovatif (yenilikçi) düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi) [Examining the innovative thinking levels of secondary school students in terms of various variables (Afyonkarahisar province sample)]. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Armut, B. & Kılınç, M. (2018). 4. sınıf sosyal bilgiler öğretmen adaylarının girişimcilik becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Examining the entrepreneurship skills of 4th grade social studies teacher candidates in terms of various variables]. Int. Journal of Field Education, 4(1), 39-56.
  • Bardakçı, H. (2019). İnovasyon ve öz yeteneğe dair her şey [All about innovation and self-skill]. İstanbul: Cinius.
  • Basar, M., Ürper, Y., & Tosunoğlu, T. (2013). Girişimcilik [Entrepreneurship]. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Baydoğdu, S. & Şahan, H. H. (2018). Öğrenme galerisi öğretim tekniğinin matematik başarısına ve tutuma etkisi [The effect of learning gallery teaching technique on mathematics achievement and attitude]. Turkish Studies, 13(4), 83-98.
  • Bowman, L. (2005). Grade retention: Is it a help or hindrance to student academic success? Preventing School Failure, 49(3), 42-46.
  • Bozkurt, R. (2000). Girişimci ve rol bilinci [Entrepreneurial and role awareness]. İş Fikirleri Dergisi, 12, 86-94.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı [Handbook of data analysis for the social sciences]. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetindamar, D. (2002). Türkiye’de girişimcilik [Entrepreneurship in Turkey]. TÜSİAD Yayınları, TÜSİAD T/2002, 12- 340.
  • Chell, E. & Athayde, R. (2009). The identification and measurement of innovative characteristics of young people. Development of the Youth Innovation Skills Measurement Tool. London: NESTA.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York, NY: Routledge Falmer.
  • Deveci, İ. (2018). Ortaokul öğrencilerine yönelik fen tabanlı girişimcilik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması [Science-based entrepreneurship scale for secondary school students: validity and reliability study]. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(1), 1-15.
  • Doymuş, K., Şimşek, U., & Şimşek Ü. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması: I. işbirlikçi öğrenme yönteminin sınıf ortamında uygulanması [Compilation study on cooperative learning method: I. Application of cooperative learning method in classroom environment]. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-83.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Higher Education.
  • Francek, M. (2006). Promoting of discussion in the science classroom using gallery walk. Journal of College Science Teaching, 36(1), 27-31.
  • Ghasemi A. & Zahediasl S. (2012). Normality tests for statistical analysis: A guide for non-statisticians. International Journal of Endocrinology and Metabolism, 10(2), 486-489.
  • Gökmen, A. (2021). Preservice teachers’ views regarding out-of-class teaching processes: a case study. International Education Studies, 14(5), 74-86.
  • Gönülcü, K. (2019). Sosyal bilgiler dersinde öğrencilere mini şirketler kurmaları yoluyla girişimcilik becerisinin kazandırılması: Bir eylem araştırması [Providing entrepreneurship skills to students in social studies class by establishing mini companies: An action research]. Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Gravetter, F. J. & Forzano, L. B. (2012). Research methods for the behavioral sciences. Belmont, CA: Wadsworth.
  • Gürkan, B. & Gökmen, A. (2022). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Biyoinformatik ve Öğretimine İlişkin Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(3), 2157–2179.
  • Hakim, M. A. R. (2019). Gallery walk technique in improving students’ speaking skill. Script Journal: Journal of Linguistic and English Teaching, 4(1), 26-37.
  • Kavacık, L. Yanpar Yelken, T., & Sürmeli, H. (2015). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde ı̇novasyon (yenilikçi) proje uygulamaları ve öğrenciler üzerindeki etkileri [Innovation (innovative) project applications in primary school science and technology courses and their effects on students]. Eğitim ve Bilim, 40(180), 247-263.
  • Kocasaraç, H. & Karataş, H. (2018). Yenilikçi öğretmen özellikleri: bir ölçek geliştirme çalışması [Innovative teacher characteristics: a scale development study]. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 34- 57.
  • Koehler, J. L (2013). Entrepreneurial teaching in creating third spaces for experiential learning: A case study of two science teachers in low-income settings. PhD Dissertation. University of Illinois at Urbana-Champaign, Curriculum and Instruction In The Graduate College, Urbana.
  • Kolodner, J. L. (2002). Facilitating the learning of design practices: Lessons learned from an inquiry into science education. Journal of Industrial Teacher Education, 39(3), 9-40.
  • Konokman, G. Y., Yokus, G., & Yelken, T. Y. (2016). Yenilikçi materyal tasarlamanın sınıf öğretmeni adaylarının yenilikçilik düzeylerine etkisi [The effect of innovative material design on the innovativeness levels of classroom teacher candidates]. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 857-878.
  • Leffler, E. & Svedberg, G. (2005). Enterprise learning: a challenge to education? European Educational Research Journal, 4(3), 219- 227.
  • Makmun, M., Yin, K. Y., & Zakariya, Z. (2020). The gallery walk teaching and learning and ıts potential ımpact on students’ ınterest and performance. International Business Education Journal, 13(1), 17-22.
  • Manik, Y. M. & Bangun, D. (2019). Pengaruh model pembelajaran kooperatif tipe gallery walk terhadap hasil belajar pada pelajaran ekonomi kelas X di SMA Negeri 1 Perbaungan. EQUILIBRIUM: Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Pembelajarannya,7(2), 125-136.
  • Maulana, P. (2019). Upaya meningkatkan minat belajar dan keterampilan mendeskripsikan melalui metode galery walkpada pembelajaran bahasa Indonesia. Jurnal Edukasi STKIP Sebelas, 3(1), 75-81.
  • MEB-Milli Eğitim Bakanlığı, (2018). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı [Primary school institutions science course curriculum]. Ankara: T. C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mulyani, A. R. (2014). Gallery walk technique, an experimental study of eighth grade students at SMP Muhammadiyah 1 Weleri, Kabupaten Kendal, English Department, Faculty of Languages and Arts, State University of Semarang, Indonesia in the academic year of 2013/2014). ELT Forum: Journal of English Language Teaching, 3(1), 32-41.
  • Nisa, K., Mulyati, T., & Kurniawan, D. T. (2023). Upaya meningkatkan minat belajar dan keterampilan mendeskripsikan alam melalui metode gallery walk pada pembelajaran bahasa Indonesia. DWIJA CENDEKIA: Jurnal Riset Pedagogik, 7(2), 660-666.
  • OECD- Organisation for Economic Co-operation and Development, (2017). The OECD handbook for ınnovative learning environments. Paris: OECD Publishing.
  • Özel, Ç. A., Güven Yıldırım, E., Önder, A. N., & Taşdelen, Ö. (2022). Action research aimed at developing prospective biology teachers’ health literacy levels: The Covid-19 example. Revista De Educacıón, 398(12), 159-199.
  • Özel, Ç. A., Taşdelen, Ö., Güven Yıldırım, E., & Önder, A. N. (2022). A sample implementation of teaching molecular structure of DNA in the classroom and the opinions of teacher candidates about it. Journal for Educators, Teachers and Trainers,13(5), 427-441.
  • Radzi, A. H. B. M., Othman, A. B., & Radzi, A. H. B. M. (2020).Gallery walk activities in ESL classrooms. Journal of Creative Practices in Language Learning and Teaching, 8(1), 1- 17.
  • Saifullah, A. (2011). Penerapan metode gallery walk (pameran berjalan) dalam meningkatkan hasil belajar Fiqih materi jual beli. Walisongo State Islamic University, Indonesia.
  • Sawyer S. F. (2009). Analysis of variance: the fundamental concepts. The Journal of Manual and Manipulative Therapy, 17(2), E27-E38.
  • Sim, J. & Wright, C. (2002). Research in health care: concepts, designs and methods. United Kingdom, Cheltenham: Nelson Thornes Ltd.
  • Soysal, T. (2019). Türkçe derslerinde işbirlikli öğrenme etkinliklerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerilerini geliştirmeye etkisi [The effects of cooperative learning activities in Turkish lessons on developing 21st century learning and innovation skills]. Doktora Tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Stewart McCafferty, A. & Beaudry, J. (2017). The gallery walk: Educators step up to build assessment literacy. The Learning Professional, 38(6), 48-53.
  • Tarhan, M. (2018). Sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılması üzerine bir eylem araştırması [An action research on teaching entrepreneurship skills in social studies course]. Doktora Tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Wicaksono, R. (2021). Strategi gallery walk dalam membentuk karakter tanggung jawab dan meningkatkan hasil belajar pada mata pelajaran ıps terpadu kelas vııı d di smp ma’arif 1 ponorogo tahun pelajaran. Master Thesis. Jurusan Ilmu Pengetahuan Sosial Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan Institut Agama Islam Negeri Ponorogo, Pembimbing.
  • Zhang, M. (2014). Study on Enterprise Education System for Undergraduates in Universities. Higher Education Studies, 4(6), 58-61.

The Effect of Learning Gallery Teaching Technique on Innovation and Entrepreneurship Levels of Secondary School Students

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 2, 148 - 163, 31.12.2024
https://doi.org/10.48174/buaad.1568400

Öz

This study aims to examine the effect of the learning gallery teaching technique supported by innovative activities on students' innovation skills and science-based entrepreneurship skills. The study group consisted of 40 students studying in the 7th grade of a secondary school in İdil District of Şırnak Province in the 2021-2022 academic year. The model of the study was determined as an unequalized control group pre-test-post-test design from quantitative research methods. The Innovation Skills Scale, developed by Chell and Athayde (2009) and adapted to Turkish by Akkaya (2016) in 2016, and the Science-Based Entrepreneurship Scale, developed by Deveci (2016), were used as data collection tools in the research. In accordance with the purpose of the study, the data collection process was carried out within the scope of the 7th Grade Science course, which covered the subject of Household Waste and Recycling. Before starting the application, one of the groups was determined as the experimental group by random assignment. Innovation Skills Scale and Science-Based Entrepreneurship Scale were applied to both the experimental and control groups as pre-tests. Then, the application process was started, in the experimental group, the learning gallery teaching technique supported by innovative activities was used in teaching the subject of Household Waste and Recycling, and in the control group, the application process was carried out with the research inquiry-based teaching techniques included in the curriculum. The application process continued for 4 weeks in both groups. In the application process, in the control group, the subject of Household Waste and Recycling was processed in accordance with the curriculum and innovative activities prepared by the researchers were not used in this group. At the end of the application, the same scales were applied to both groups as post-tests. The results obtained from the study showed that there was no significant difference between the innovation skill and science-based entrepreneurship levels of the experimental and control group students before the application. After the application process, a significant difference was found between the innovation skill and science-based entrepreneurship levels of the students in the experimental and control groups in favor of the experimental group. In the light of the findings obtained from the study, it is recommended that further studies be conducted on the learning gallery teaching technique with future studies. In addition, the effect of this technique on different variables can be examined, and the study can be repeated with different grade levels and different units.

Kaynakça

  • Akkaya, D. (2016). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin inovasyon becerilerinin değerlendirilmesi [Evaluation of innovation skills of 7th grade primary school students]. Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Aras, B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin inovatif (yenilikçi) düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi) [Examining the innovative thinking levels of secondary school students in terms of various variables (Afyonkarahisar province sample)]. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Armut, B. & Kılınç, M. (2018). 4. sınıf sosyal bilgiler öğretmen adaylarının girişimcilik becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Examining the entrepreneurship skills of 4th grade social studies teacher candidates in terms of various variables]. Int. Journal of Field Education, 4(1), 39-56.
  • Bardakçı, H. (2019). İnovasyon ve öz yeteneğe dair her şey [All about innovation and self-skill]. İstanbul: Cinius.
  • Basar, M., Ürper, Y., & Tosunoğlu, T. (2013). Girişimcilik [Entrepreneurship]. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Baydoğdu, S. & Şahan, H. H. (2018). Öğrenme galerisi öğretim tekniğinin matematik başarısına ve tutuma etkisi [The effect of learning gallery teaching technique on mathematics achievement and attitude]. Turkish Studies, 13(4), 83-98.
  • Bowman, L. (2005). Grade retention: Is it a help or hindrance to student academic success? Preventing School Failure, 49(3), 42-46.
  • Bozkurt, R. (2000). Girişimci ve rol bilinci [Entrepreneurial and role awareness]. İş Fikirleri Dergisi, 12, 86-94.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı [Handbook of data analysis for the social sciences]. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetindamar, D. (2002). Türkiye’de girişimcilik [Entrepreneurship in Turkey]. TÜSİAD Yayınları, TÜSİAD T/2002, 12- 340.
  • Chell, E. & Athayde, R. (2009). The identification and measurement of innovative characteristics of young people. Development of the Youth Innovation Skills Measurement Tool. London: NESTA.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York, NY: Routledge Falmer.
  • Deveci, İ. (2018). Ortaokul öğrencilerine yönelik fen tabanlı girişimcilik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması [Science-based entrepreneurship scale for secondary school students: validity and reliability study]. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(1), 1-15.
  • Doymuş, K., Şimşek, U., & Şimşek Ü. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme çalışması: I. işbirlikçi öğrenme yönteminin sınıf ortamında uygulanması [Compilation study on cooperative learning method: I. Application of cooperative learning method in classroom environment]. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-83.
  • Fraenkel, J. R. & Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Higher Education.
  • Francek, M. (2006). Promoting of discussion in the science classroom using gallery walk. Journal of College Science Teaching, 36(1), 27-31.
  • Ghasemi A. & Zahediasl S. (2012). Normality tests for statistical analysis: A guide for non-statisticians. International Journal of Endocrinology and Metabolism, 10(2), 486-489.
  • Gökmen, A. (2021). Preservice teachers’ views regarding out-of-class teaching processes: a case study. International Education Studies, 14(5), 74-86.
  • Gönülcü, K. (2019). Sosyal bilgiler dersinde öğrencilere mini şirketler kurmaları yoluyla girişimcilik becerisinin kazandırılması: Bir eylem araştırması [Providing entrepreneurship skills to students in social studies class by establishing mini companies: An action research]. Yüksek Lisans Tezi. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Gravetter, F. J. & Forzano, L. B. (2012). Research methods for the behavioral sciences. Belmont, CA: Wadsworth.
  • Gürkan, B. & Gökmen, A. (2022). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Biyoinformatik ve Öğretimine İlişkin Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(3), 2157–2179.
  • Hakim, M. A. R. (2019). Gallery walk technique in improving students’ speaking skill. Script Journal: Journal of Linguistic and English Teaching, 4(1), 26-37.
  • Kavacık, L. Yanpar Yelken, T., & Sürmeli, H. (2015). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde ı̇novasyon (yenilikçi) proje uygulamaları ve öğrenciler üzerindeki etkileri [Innovation (innovative) project applications in primary school science and technology courses and their effects on students]. Eğitim ve Bilim, 40(180), 247-263.
  • Kocasaraç, H. & Karataş, H. (2018). Yenilikçi öğretmen özellikleri: bir ölçek geliştirme çalışması [Innovative teacher characteristics: a scale development study]. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 34- 57.
  • Koehler, J. L (2013). Entrepreneurial teaching in creating third spaces for experiential learning: A case study of two science teachers in low-income settings. PhD Dissertation. University of Illinois at Urbana-Champaign, Curriculum and Instruction In The Graduate College, Urbana.
  • Kolodner, J. L. (2002). Facilitating the learning of design practices: Lessons learned from an inquiry into science education. Journal of Industrial Teacher Education, 39(3), 9-40.
  • Konokman, G. Y., Yokus, G., & Yelken, T. Y. (2016). Yenilikçi materyal tasarlamanın sınıf öğretmeni adaylarının yenilikçilik düzeylerine etkisi [The effect of innovative material design on the innovativeness levels of classroom teacher candidates]. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 857-878.
  • Leffler, E. & Svedberg, G. (2005). Enterprise learning: a challenge to education? European Educational Research Journal, 4(3), 219- 227.
  • Makmun, M., Yin, K. Y., & Zakariya, Z. (2020). The gallery walk teaching and learning and ıts potential ımpact on students’ ınterest and performance. International Business Education Journal, 13(1), 17-22.
  • Manik, Y. M. & Bangun, D. (2019). Pengaruh model pembelajaran kooperatif tipe gallery walk terhadap hasil belajar pada pelajaran ekonomi kelas X di SMA Negeri 1 Perbaungan. EQUILIBRIUM: Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Pembelajarannya,7(2), 125-136.
  • Maulana, P. (2019). Upaya meningkatkan minat belajar dan keterampilan mendeskripsikan melalui metode galery walkpada pembelajaran bahasa Indonesia. Jurnal Edukasi STKIP Sebelas, 3(1), 75-81.
  • MEB-Milli Eğitim Bakanlığı, (2018). İlköğretim kurumları fen bilimleri dersi öğretim programı [Primary school institutions science course curriculum]. Ankara: T. C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mulyani, A. R. (2014). Gallery walk technique, an experimental study of eighth grade students at SMP Muhammadiyah 1 Weleri, Kabupaten Kendal, English Department, Faculty of Languages and Arts, State University of Semarang, Indonesia in the academic year of 2013/2014). ELT Forum: Journal of English Language Teaching, 3(1), 32-41.
  • Nisa, K., Mulyati, T., & Kurniawan, D. T. (2023). Upaya meningkatkan minat belajar dan keterampilan mendeskripsikan alam melalui metode gallery walk pada pembelajaran bahasa Indonesia. DWIJA CENDEKIA: Jurnal Riset Pedagogik, 7(2), 660-666.
  • OECD- Organisation for Economic Co-operation and Development, (2017). The OECD handbook for ınnovative learning environments. Paris: OECD Publishing.
  • Özel, Ç. A., Güven Yıldırım, E., Önder, A. N., & Taşdelen, Ö. (2022). Action research aimed at developing prospective biology teachers’ health literacy levels: The Covid-19 example. Revista De Educacıón, 398(12), 159-199.
  • Özel, Ç. A., Taşdelen, Ö., Güven Yıldırım, E., & Önder, A. N. (2022). A sample implementation of teaching molecular structure of DNA in the classroom and the opinions of teacher candidates about it. Journal for Educators, Teachers and Trainers,13(5), 427-441.
  • Radzi, A. H. B. M., Othman, A. B., & Radzi, A. H. B. M. (2020).Gallery walk activities in ESL classrooms. Journal of Creative Practices in Language Learning and Teaching, 8(1), 1- 17.
  • Saifullah, A. (2011). Penerapan metode gallery walk (pameran berjalan) dalam meningkatkan hasil belajar Fiqih materi jual beli. Walisongo State Islamic University, Indonesia.
  • Sawyer S. F. (2009). Analysis of variance: the fundamental concepts. The Journal of Manual and Manipulative Therapy, 17(2), E27-E38.
  • Sim, J. & Wright, C. (2002). Research in health care: concepts, designs and methods. United Kingdom, Cheltenham: Nelson Thornes Ltd.
  • Soysal, T. (2019). Türkçe derslerinde işbirlikli öğrenme etkinliklerinin 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerilerini geliştirmeye etkisi [The effects of cooperative learning activities in Turkish lessons on developing 21st century learning and innovation skills]. Doktora Tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Stewart McCafferty, A. & Beaudry, J. (2017). The gallery walk: Educators step up to build assessment literacy. The Learning Professional, 38(6), 48-53.
  • Tarhan, M. (2018). Sosyal bilgiler dersinde girişimcilik becerisinin kazandırılması üzerine bir eylem araştırması [An action research on teaching entrepreneurship skills in social studies course]. Doktora Tezi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Wicaksono, R. (2021). Strategi gallery walk dalam membentuk karakter tanggung jawab dan meningkatkan hasil belajar pada mata pelajaran ıps terpadu kelas vııı d di smp ma’arif 1 ponorogo tahun pelajaran. Master Thesis. Jurusan Ilmu Pengetahuan Sosial Fakultas Tarbiyah dan Ilmu Keguruan Institut Agama Islam Negeri Ponorogo, Pembimbing.
  • Zhang, M. (2014). Study on Enterprise Education System for Undergraduates in Universities. Higher Education Studies, 4(6), 58-61.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Öğretim Kuramları, Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Kaygısız 0009-0003-7195-1540

Ezgi Güven Yıldırım 0000-0002-8378-700X

Ayşe Nesibe Önder 0000-0001-7677-8861

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2024
Kabul Tarihi 29 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaygısız, B., Güven Yıldırım, E., & Önder, A. N. (2024). The Effect of Learning Gallery Teaching Technique on Innovation and Entrepreneurship Levels of Secondary School Students. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 7(2), 148-163. https://doi.org/10.48174/buaad.1568400