In this study, the effect of socioscientific
issues based field trips on students’ argumentation quality was investigated.
The participants were 31 seventh grade students. One group pre-test post-test
model was used. Field trips to thermal, wind and hydroelectric power plants
were conducted. Students developed scientific models related to power plants
and completed written argumentation forms individually. These forms were
evaluated according to the argumentation rubric. Results showed that students
could present their claims at the second level before and after field trips. We
also determined a decrease in the number of students presenting evidence at the
first level and an increase in the number of students presenting the second and
third level of evidence and reasoning. We may claim that socioscientific issues
based field trips could improve students’ argumentation quality. We also
suppose that this study would guide teachers, researchers in terms of
implementation of socioscientific issues based field trips.
socioscientific issues field trips argumentation elementary school students
Bu
araştırmada, sosyobilimsel konu içerikli alan gezilerinin ilköğretim
öğrencilerinin argümantasyon nitelikleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır.
Çalışma grubunu, 7. sınıfta öğrenim gören 31 ilköğretim öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında termik, rüzgâr ve hidroelektrik
santrallerine alan gezileri düzenlenmiştir. Alan gezilerinin ardından
öğrenciler gruplar halinde santrallere ait bilimsel modeller tasarlamıştır.
Santral gezileri öncesinde ve sonrasında bireysel olarak yazılı argümantasyon
formlarını tamamlanmıştır. Yazılı argümantasyon formları argümantasyon
rubriğine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin alan
gezileri öncesinde ve sonrasında çoğunlukla 2. seviyede iddia sunabildiği
görülmüştür. Ayrıca her gezi sonrasında 1. seviyede kanıt ve muhakeme sunan
öğrenci sayısının düştüğü 2., 3. ve 4. seviyelerde kanıt ve muhakeme sunan
öğrenci sayısının yükseldiği tespit edilmiştir. Bu bulgulara dayanarak
sosyobilimsel konu içerikli alan gezilerinin öğrencilerin üst düzey düşünme
becerilerinden olan argümantasyon yeteneklerini geliştirdiği tespit edilmiştir.
Araştırmanın öğretmenlere ve araştırmacılara fen bilimleri ve çevre eğitiminde
sosyobilimsel konu içerikli alan gezilerinin ve öğrenci merkezli etkinliklerin
kullanılması noktalarında rehberlik edeceği düşünülmektedir.
Sosyobilimsel Konular Alan Gezisi Argümantasyon İlköğretim Öğrencileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |