Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Examination of Perception of Social Values of Elemantary School Students According to Different Variables

Yıl 2017, , 840 - 858, 30.10.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.292038

Öz

The purpose of this study is to identify the
students' perceptions of social value. The study was carried 208 students on five
school by random in Meram in Konya in 2016-2017 education year. Mixed method
which is used both quantitative method and qualitative method is used in this
research. The scale of students' perceptions of social value was used in
quantitative part of research, four questions which prepared by researcher were
used qualitative method part of research. Data is analyzed with independent
samples t-test, ANOVA and descriptive analysis. According to the findings, it
is found that there is a significant difference between the students'
perceptions of social values and their genders, mother’s educational background
but there is not a significant difference between the students' perceptions of
social values and their father’s educational background, the number of sister/brother,
average of school report.

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi. 6(16), 9-27.
  • Akyüz, Y. (2008). Türk eğitim tarihi. (12. Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bacanlı, H. (2005). Duygusal davranış eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bakaç, E. (2013). Toplumsal değerlere yönelik algı ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2(4), 303-309.
  • Bolat, Y. (2016). Sosyal değerleri ve değerler eğitimini anlamak. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 29, 322-348.
  • Canatan, A. (2008). Toplumsal değerler ve yaşlılar. Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi. 1, 62-71.
  • Ceylan, Y. (2012). Toplumsal değerler ve medya etiği. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4, 45-58.
  • Demirtaş, C. (2010). Öğretmen ve geleceğimiz. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 130, 2-40.
  • Dichter, B. (2015). Fostering social values in curricula in Israel and around the world. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 209, 116 – 121.
  • Dilmaç, B. , Arıcak, .O.T. (2012). Değerler ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması. 2. Uluslararası Değerler Eğitimi Sempozyumu. Değerler Eğitimi Merkezi , 16 - 18 Kasım 2012, İstanbul.
  • Ersoy, B. (2006). Toplumsal değerler ve çalışanların iş doyumu arasındaki ilişki: ampirik bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Ertürk, S.(1975). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Güngör, E. (2000). Değerler psikolojisi üzerine araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1983). Woman and development in Turkey. International Journal of Turkish Studies., 2, 59-70.
  • Lihua, Z. (2013, Kasım 21). China’s Tradıtıonal Cultural Values. http://carnegietsinghua.org/publications/?fa=53613 (Erişim Tarihi: 2016, 10 Aralık).
  • Spranger, E. (1928). Types of men. Halle: Max Neimeyer.
  • Sönmez,V. , Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tezcan, M. (1987). Kültür ve Kişilik. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2007). Güncel Türkçe Sözlük ve Yazım Kılavuzu Etkileşimli Yoğun Diski. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Türkkahraman, M. (2014). Social values and values education. Procedia - Social and Behavioral Science. 116, 633-638.
  • Uysal, F. (2008). Karakter eğitim programlarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ortaokul Öğrencilerinin Toplumsal Değerlere Yönelik Bakış Açılarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2017, , 840 - 858, 30.10.2017
https://doi.org/10.14686/buefad.292038

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerin
toplumsal değerlere karşı bakış açılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırma
2016-2017 akademik yılında Konya ili Meram ilçesinde bulunan 5 ortaokuldaki
şans yoluyla belirlenen 208 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada hem
nitel hem nicel yöntemlerinin birlikte kullanıldığı açıklayıcı araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda veri toplama aracı olarak
Toplumsal Değerlere Yönelik Algı Ölçeği kullanılırken nitel boyutunda
araştırmacı tarafından geliştirilen 4 soru kullanılmıştır. Elde edilen nicel
veriler bağımsız örneklem t testi, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) ile
çözülürken nitel veriler ise betimsel analiz yöntemiyle çözülmüştür.
Araştırmanın sonuçlarında; öğrencilerin toplumsal değerlerle ilişkin algısı,
cinsiyetlerine ve annelerinin eğitim durumlarına göre anlamlı fark gözlenirken,
babalarının eğitim durumlarında, kardeş sayılarında ve karne ortalamalarında
anlamlı bir fark bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi. 6(16), 9-27.
  • Akyüz, Y. (2008). Türk eğitim tarihi. (12. Basım). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bacanlı, H. (2005). Duygusal davranış eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bakaç, E. (2013). Toplumsal değerlere yönelik algı ölçeği: geçerlilik ve güvenilirlik çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2(4), 303-309.
  • Bolat, Y. (2016). Sosyal değerleri ve değerler eğitimini anlamak. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 29, 322-348.
  • Canatan, A. (2008). Toplumsal değerler ve yaşlılar. Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi. 1, 62-71.
  • Ceylan, Y. (2012). Toplumsal değerler ve medya etiği. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4, 45-58.
  • Demirtaş, C. (2010). Öğretmen ve geleceğimiz. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 130, 2-40.
  • Dichter, B. (2015). Fostering social values in curricula in Israel and around the world. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 209, 116 – 121.
  • Dilmaç, B. , Arıcak, .O.T. (2012). Değerler ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması. 2. Uluslararası Değerler Eğitimi Sempozyumu. Değerler Eğitimi Merkezi , 16 - 18 Kasım 2012, İstanbul.
  • Ersoy, B. (2006). Toplumsal değerler ve çalışanların iş doyumu arasındaki ilişki: ampirik bir uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Ertürk, S.(1975). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Güngör, E. (2000). Değerler psikolojisi üzerine araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1983). Woman and development in Turkey. International Journal of Turkish Studies., 2, 59-70.
  • Lihua, Z. (2013, Kasım 21). China’s Tradıtıonal Cultural Values. http://carnegietsinghua.org/publications/?fa=53613 (Erişim Tarihi: 2016, 10 Aralık).
  • Spranger, E. (1928). Types of men. Halle: Max Neimeyer.
  • Sönmez,V. , Alacapınar, F. G. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tezcan, M. (1987). Kültür ve Kişilik. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2007). Güncel Türkçe Sözlük ve Yazım Kılavuzu Etkileşimli Yoğun Diski. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Türkkahraman, M. (2014). Social values and values education. Procedia - Social and Behavioral Science. 116, 633-638.
  • Uysal, F. (2008). Karakter eğitim programlarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Yıldırım, A. , Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Alpaslan Sulak Bu kişi benim

Sinem Ergün Kaplan

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Sulak, S. A., & Ergün Kaplan, S. (2017). The Examination of Perception of Social Values of Elemantary School Students According to Different Variables. Bartın University Journal of Faculty of Education, 6(3), 840-858. https://doi.org/10.14686/buefad.292038

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education