The development of the problem-solving skills comes into prominence in case the condition of being faced with more difficult and more complicated problems is reflected in education. A mixed method was used in the method of the study with a view to the analysis of the case problems in children’s stories by the STEM education and examining its effect on the problem-solving skills. The quantitative data, which benefited both from the qualitative and quantitative methods, was derived as the pre-test and the final test data from the problem-solving skills scale (PSSS), developed by Oğuz and Köksal Akyol (2015). In the collection of the qualitative data, the material and teacher evaluation forms -developed by researchers- were used. According to the findings of the results of this study, the use of the STEM activities in the analysis of the case problems of stories, enhanced the problem-solving skills of children (p <.001).
Çağımızda yaşadığımız sorunlar gittikçe zorlaşmakta ve daha karmaşık hale gelmektedir. Gittikçe zor ve karmaşık sorunlarla karşılaşacak olma durumunun eğitime yansıması halinde problem çözme becerilerinin geliştirilmesi durumu ön plana çıkmaktadır. STEM eğitimiyle çocuk hikâyelerindeki problem durumlarının çözümlenmesi ve problem çözme becerileri üzerindeki etkisini incelemek amacıyla hazırlanan çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Nicel ve nitel yöntemlerden faydalanılan araştırmanın nicel verileri, Oğuz ve Köksal Akyol (2015) tarafından geliştirilen problem çözme becerisi ölçeğinden (PÇBÖ) ön test ve son test verileri olarak elde edilmiştir. Nitel verilerin toplanmasında ise araştırmacılar tarafından geliştirilen materyal ve öğretmen değerlendirme formları kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; hikayelerde yer alan problem durumlarının çözümlerinde STEM etkinliklerinin kullanılması çocuklardaki problem çözme becerilerini arttırmış (p <.001), aynı zamanda özgün ve yaratıcı ürünler ortaya koyarken, muhakeme etme ve fikir alışverişinde bulunma davranışını göstermişlerdir. Bu çalışma, okul öncesi eğitimde STEM etkinliklerinin uygulanmasına yönelik eğitim etkinlikleri ve uygulanan STEM etkinliklerinin de problem çözme becerileri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik örnekler sunmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |