Bu çalışmanın amacı; ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi’nde aynı konu alanına ilişkin resim çizme ve yazılı doküman hazırlama performans görevleri ve bu görevleri hazırlama süreçlerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmaya 2012-2013 öğretim yılında Ankara ilinde bir ilköğretim okulunun sekizinci sınıfında öğrenim görmekte olan 20 ilköğretim öğrencisi katılmıştır. Eğitim-öğretim yılının II. döneminde Fen ve Teknoloji dersinde öğrenciler hal değişimi konulu yazılı doküman hazırlama ve resim çizme performans görevleri ile görevlendirilmişlerdir. Öğrencilere görevlerini tamamlamaları için iki ay süre verilmiş ve daha sonrasında ürünler toplanmıştır. Görevleri hazırlama sürecinde rehberlik isteyen öğrencilere görevlerine ilişkin dönütler verilmiştir. Ürünlerin toplanmasının ardından öğrencilerle, bu iki performans görevine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış bir görüşme düzenlenmiştir. Yapılan görüşmeden elde edilen veriler hyperresearch paket programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda; öğrencilerin belirtilen iki performans görevinin beklentilerinin farklı olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin yazılı doküman hazırlama performans görevine nazaran resim çizme performans görevini hazırlama sürecinde daha üst düzeyde düşündükleri ve görevin beklentisine ilişkin çelişkiye düştükleri, tersine resim çizme performans görevine nazaran yazılı doküman hazırlama performans görevinde bilgilerini daha fazla sergiledikleri ve görevi değerlendirdikleri bulunmuştur.
The purpose of this study is to determine the eight grade students’ views about
writing document preparation and drawing performance tasks and their preparation processes of these
task about science and technology course. 20 eigth grade students who were studied in a elementary
school in Ankara at the academic year of 2012-2013, participated to this study. At the spring semester of
the academic year, students were employed with writing document preparation and drawing
performance tasks about change of state in science and technology course. Students were given two
months to complete tasks and then these tasks were collected. During the preparation of tasks,
feedbacks were given to students who want guidance about their tasks. After collecting the products,
semi-structured interview was applied to students in order to determine their views about these
performance tasks. The data obtained from the interview, were analyzed contently by using
Hyperresearch package program. As a result of this study; there is found that students think that the
expectations of these tasks are different. In addition there is found that students’ thinking levels and
contradiction about expectations of task during the preparetion of drawing performance task is higher
than writing document preparetion task, Conversaly there is found that students’ presenting knowledge
and evaluation levels at the writing document preparetion are higher than drawing performance task.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education