Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bireyin, içinde bulunduğu toplumla etkili bir şekilde iletişim kurabilmesi için konuşma, dinleme, okuma ve
yazma becerilerini iyi kullanması gerekmektedir. Temel dil becerilerinden biri olan yazmanın; düşünceyi ortaya
koymada, yaymada ve iletmede önemi büyüktür. Yazma ve okuma dışındaki iletişim becerileri formal eğitim
alınmadan da edinilebilirken, yazma ve okuma becerileri sadece formal eğitim yoluyla kazanılabilir ve geliştirilebilir.
Yazma becerisinin gelişmesi, bireyin bilgi alışverişi, düşüncelerini ifade etme, metin ile düşünceleri arasında bağ
kurma yeteneklerini olumlu yönde etkiler. Bunun yanında, konu alanı bilgisini öğrenmede öğrenciye fayda
sağlayarak öğrencinin akademik başarısını arttırır. Araştırmanın amacı; ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazma
becerilerini, Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (1-5) yer alan kazanımlar doğrultusunda incelemek ve bu becerilerin
geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Muğla
ili, Menteşe ilçe merkezinde bulunan ve rastgele yöntemle seçilmiş bir devlet ilkokulunda yürütülmüştür. Araştırma
nitel bir araştırmadır, ilkokul birinci sınıfta öğrenim gören 30 öğrencinin defterlerinin toplanması ve doküman analizi
yöntemiyle incelenmesi sonucu yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler analiz edilmiş ve bulgular ilgili
literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education