BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 298 - 305, 08.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • (2015, Nisan). wikipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Sayg%C4%B1 adresinden alınmıştır
  • Dilmaç, B. (2002). İnsanca Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızılçelik, S., & Erjem, Y. (1994 ). Açıklamalı Sosyoloji Terimler Sözlüğü. Konya: Günay Ofset.
  • Perese. (2005). Yapılandırmacı Yaklaşımla Hazırlanmış 61 Etkinlik(Saygı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TDK- Büyük Türkçe Sözlük. (tarih yok). Ankara: Kolektif. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Saygı Değerine İlişkin Öğrenci Görüşleri

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 298 - 305, 08.10.2015

Öz

Değer eğitimi, öğretim programlarının temel bileşenlerinden biridir. Bu durum değer
eğitimini eğitim süreçlerinin de temel bileşeni haline getirmektedir. Çünkü bireyin toplumda yer
edinebilmesi ve toplumsal kültürün oluşmasında değerlerin kazanılmış olması son derece önemlidir. Bu
durum okullarımızda değerler eğitiminin önemini artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı saygı değerinin
öğrencilerde çağrıştırdığı düşünceler ve saygı değerine ilişkin algılarının ne olduğunun belirlenmesidir.
Araştırma nitel bir çalışma olup, Ağrı ili Tutak ilçesinde bulunan 6 ilkokuldan toplamda 145 öğrencinin
katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için, araştırmanın amaçları doğrultusunda iki açık
uçlu soru sorulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi kullanılarak öğrencilerin cevapları kodlanmış ve araştırma kapsamında
yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin saygı değerinin tanımlanmasında 38 öğrencinin “iyi
davranış” ve 13 öğrencinin “terbiyeli olmak” göstergelerine başvurdukları gözlenmiştir. Yine, 113
öğrencinin “aile büyükleri ”ne saygı gösterdiklerini ifade ettikleri bulgulanmıştır. Bunun yanı sıra 4
öğrenci “doğaya” ve “engellilere” saygı gösterdiklerini ifade etmişlerdir. Araştırma sonucunda
öğrencilerin saygı değerini açıklıkla tanımlayamadıkları ve çoğunlukla “aile büyükleri” ile saygı değerini
ilişkilendirdikleri bulgular arasındadır.

Kaynakça

  • (2015, Nisan). wikipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Sayg%C4%B1 adresinden alınmıştır
  • Dilmaç, B. (2002). İnsanca Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızılçelik, S., & Erjem, Y. (1994 ). Açıklamalı Sosyoloji Terimler Sözlüğü. Konya: Günay Ofset.
  • Perese. (2005). Yapılandırmacı Yaklaşımla Hazırlanmış 61 Etkinlik(Saygı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TDK- Büyük Türkçe Sözlük. (tarih yok). Ankara: Kolektif. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Nazan Öztürk

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Öztürk, N. (2015). Saygı Değerine İlişkin Öğrenci Görüşleri. Bartın University Journal of Faculty of Education298-305.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png