Dünyada
konuşulan önemli dillerden biri Arapça’dır. Bu dil ile Türk Milleti ve Medeniyeti’nin
karşılaşması uzun tarihî geçmişe dayanmaktadır. Bugün kendi tarih ve kültürünü
anlamak için dahi Türkiye’de Arap dilinin öğretimi önem arz etmektedir. Ayrıca
bu dilin eğitim-öğretimi sayesinde din eğitimi alanında da öğrenciler olumlu
yönde kazanımlar elde edecektir. Bu dilin öğretimi esnasında öğrenmeyi
etkileyen faktörler olarak üç unsur ön plana çıkmaktadır. Bunlar; öğrenci,
öğretici ve yöntemdir. Bu üç unsur eğer etkili bir şekilde kullanılırsa mezkûr
dilin eğitim-öğretimi kolaylaşacaktır. Bu araştırmada eğitim-öğretimi doğrudan
etkileyen öğrenci, öğretici ve yöntemle ilgili bazı hususlara değinilecektir.
One of the major languages spoken in the world is Arabic. The
Turkish nation and civilization encounter with this language is based on a
long historical past. Even today, it is important teaching of the Arabic
language in Turkey to understand their history and culture. Also in the
language of education in religious education through teaching, students will
obtain gains in a positive way. three elements as factors affecting learning
during the teaching of this language comes to the fore. These; Students are
tutorials and methods. These three elements will be easier if effectively
used, if the education of the aforementioned languages. Education in this
research that directly affect students, tutorials, and will focus on some of the
issues about the method. The terms such as readiness, maturation and
general arousal from these points are the expressions that emerged with the
modern understanding of education. Investigations on the understanding of
the relation of expressions with Arabic language education will contribute to
the teaching of the language.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 6 |
Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/