Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARAPÇA EĞİTİMİNDE ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 6, 29 - 56, 30.12.2015

Öz

Dünyada
konuşulan önemli dillerden biri Arapça’dır. Bu dil ile Türk Milleti ve Medeniyeti’nin
karşılaşması uzun tarihî geçmişe dayanmaktadır. Bugün kendi tarih ve kültürünü
anlamak için dahi Türkiye’de Arap dilinin öğretimi önem arz etmektedir. Ayrıca
bu dilin eğitim-öğretimi sayesinde din eğitimi alanında da öğrenciler olumlu
yönde kazanımlar elde edecektir. Bu dilin öğretimi esnasında öğrenmeyi
etkileyen faktörler olarak üç unsur ön plana çıkmaktadır. Bunlar; öğrenci,
öğretici ve yöntemdir. Bu üç unsur eğer etkili bir şekilde kullanılırsa mezkûr
dilin eğitim-öğretimi kolaylaşacaktır. Bu araştırmada eğitim-öğretimi doğrudan
etkileyen öğrenci, öğretici ve yöntemle ilgili bazı hususlara değinilecektir.

Kaynakça

  • Arı, Ramazan, Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009.
  • Başaran, İbrahim Ethem, Eğitime Giriş, Ankara, 1996.
  • Bayraktar, M. Faruk, İslam Eğitiminde Öğretmen-Öğrenci Münasebetleri, Marmara Üniv. İlahiyat Fakültesi Yay., İstanbul, 1997.
  • Binbaşıoğlu, Cavit, Eğitim Psikolojisi, Binbaşıoğlu Yay., Ankara, 1978.
  • Civelek, Yakup, “Türkiye’de Arapça Öğretimine Dair Bazı Teklifler: Riyad Arap Dil Enstitüsü Örneği”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.2, Aralık 1998, ss.225-283.
  • Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranış: Psikolojinin Temel Kavramları, İstanbul 1991.
  • Deliçay, Tahsin, “Arapça Öğretiminde Modüler Yöntem İle Geleneksel Yöntemin Karşılaştırılması (F.Ü. İlahiyat Fakültesi Örneği)”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C.VII, S.1, Ocak-Haziran 2001, ss.89-112.
  • - “Yabancılara Arapça Öğretiminde Mısır Modeli”, Fırat Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.12/1, 2007, ss.63-82.
  • Demirel, Özcan - Kaya, Zeki, “Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar”, Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Akademi, 2010.
  • Doğan, Candemir, “Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Öğrenim-Öğretim Konusu ve Aracı Olan Dil Orijinli Sorunlar ve Çözüm Yolları”, Ekev Akademi Vergisi, C.2, S.3, Kasım 2000, ss.147-168.
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 6, 29 - 56, 30.12.2015

Öz

One of the major languages spoken in the world is Arabic. The

Turkish nation and civilization encounter with this language is based on a

long historical past. Even today, it is important teaching of the Arabic

language in Turkey to understand their history and culture. Also in the

language of education in religious education through teaching, students will

obtain gains in a positive way. three elements as factors affecting learning

during the teaching of this language comes to the fore. These; Students are

tutorials and methods. These three elements will be easier if effectively

used, if the education of the aforementioned languages. Education in this

research that directly affect students, tutorials, and will focus on some of the

issues about the method. The terms such as readiness, maturation and

general arousal from these points are the expressions that emerged with the

modern understanding of education. Investigations on the understanding of

the relation of expressions with Arabic language education will contribute to

the teaching of the language.

Kaynakça

  • Arı, Ramazan, Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009.
  • Başaran, İbrahim Ethem, Eğitime Giriş, Ankara, 1996.
  • Bayraktar, M. Faruk, İslam Eğitiminde Öğretmen-Öğrenci Münasebetleri, Marmara Üniv. İlahiyat Fakültesi Yay., İstanbul, 1997.
  • Binbaşıoğlu, Cavit, Eğitim Psikolojisi, Binbaşıoğlu Yay., Ankara, 1978.
  • Civelek, Yakup, “Türkiye’de Arapça Öğretimine Dair Bazı Teklifler: Riyad Arap Dil Enstitüsü Örneği”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.2, Aralık 1998, ss.225-283.
  • Cüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranış: Psikolojinin Temel Kavramları, İstanbul 1991.
  • Deliçay, Tahsin, “Arapça Öğretiminde Modüler Yöntem İle Geleneksel Yöntemin Karşılaştırılması (F.Ü. İlahiyat Fakültesi Örneği)”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, C.VII, S.1, Ocak-Haziran 2001, ss.89-112.
  • - “Yabancılara Arapça Öğretiminde Mısır Modeli”, Fırat Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.12/1, 2007, ss.63-82.
  • Demirel, Özcan - Kaya, Zeki, “Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar”, Eğitim Bilimine Giriş, Pegem Akademi, 2010.
  • Doğan, Candemir, “Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretiminde Öğrenim-Öğretim Konusu ve Aracı Olan Dil Orijinli Sorunlar ve Çözüm Yolları”, Ekev Akademi Vergisi, C.2, S.3, Kasım 2000, ss.147-168.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Kamil Coştu

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 17 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

ISNAD Coştu, Kamil. “ARAPÇA EĞİTİMİNDE ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 3/6 (Aralık 2015), 29-56.

Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

by-nc.png