Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Sayı: 17, 38 - 60, 30.06.2022

Öz

Yaşamın en kıymetli dönemi olarak kabul edilen gençlik dönemi pek çok araştırmaya konu olurken, Din eğitimi alanında da incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Gençlik dönemindeki dini arayış, sorgulama, dine ve ahlaki değerlere yaklaşımları araştırılmış, gençlerin bu alandaki soru ve sorunlarına yardımcı olabilme amacıyla çalışmalar yapılmıştır. Bu alanda çalışma yapan kurumlardan biri de Diyanet İşleri Başkanlığıdır. Gençlik çalışmalarıyla ilgili bir yönerge çıkaran Başkanlık, ayrıca “Gençliğe Değer ” adında bir proje başlatmıştır. Bu proje kapsamında her din görevlisinin en az 10 gence ulaşmasını isteyerek, bu gençlerin milli ve manevi değerler çerçevesinde soru ve sorunlarının çözümüne destek olmaları amaçlanmıştır. Ayrıca bu alanın kontrol ve düzeninin sağlanması, çalışmaların planlı programlı yapılması için il ve ilçelerde gençlik koordinatörleri seçilmiştir.
Bu çalışmada Diyanet İşleri Başkanlığınca düzenlenen “Gençliğe Değer” projesi, gençlere yönelik din eğitimi kapsamında değerlendirilmiş, bu projeyle gençlere ne düzeyde ulaşılabildiği, dini şüphe ve sorunlarına çözümler getirilip getirilemediği, projedeki eksik yönlerin neler olduğu hususunda Türkiye’de bulunan 12 il ve 9 ilçe gençlik koordinatörleriyle yazılı ve sözlü görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler neticesinde elde edilen veriler betimsel ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Din eğitimi kapsamında değerlendirilen “Gençliğe Değer” Projesinin pandemi koşullarına takılmasına rağmen olabildiğince uygulanabildiği ancak, gençlerle düzenlenen programların daha çok onların yaş seviyeleri, yaşadıkları bölgenin sosyokültürel durumuna göre planlı ve programlı bir şekilde olması gerektiği, gençlerle iletişim kuracak personelin mesleki ve teknolojiyi kullanabilme alanlarında donanımlı olmasıyla birlikte özellikle gençlerle iletişim hususunda da eğitimli olmasının önemi, projenin verimli uygulanabilmesi için maddi desteğin artırılması, yapılan çalışmaların en azından ayda bir yapılacak olan toplantı ve istişarelerle denetlenmesinin gerekliliği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

Diyanet İşleri Başkanlığı

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah. “Gençlik ve Din Eğitimi”. Diyanet Aylık Dergisi, 69 (1996).
  • Altıntaş, Ramazan. Gençler İnançtan Soruyor. TDV yay., 2020.
  • Apaydın, H , Özdemir, Ş , Gün, A . "Din Görevlilerinde Meslekî Tükenmişlik: Amasya Örneği". Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (2018 ).
  • Apaydın, H., Eker, R. Din Görevlilerinde Mesleki Tükenmişlik: Kahramanmaraş Örneği, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 2015.
  • Ayhan, Halis. Din Eğitimi ve Öğretimi, İstanbul: İFAV yay. (1997).
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Kübra Kamer Ekici 0000-0001-6988-6629

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 17

Kaynak Göster

ISNAD Ekici, Kübra Kamer. “Gençliğe Değer Projesinin Din Eğitimi Kapsamında Değerlendirilmesi”. Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 17 (Haziran 2022), 38-60.

Bartın Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

by-nc.png