Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen ve Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Araçlarıyla İlgili Yaklaşımları ve Uygulamaları

Yıl 2003, Cilt: 20 Sayı: 2, 13 - 28, 01.09.2015

Öz

Kaynakça

  • Adams, T. L., & Yang-Hsu, J. W. (1998). Classroom assessment: Teachers’ conceptions and practices in mathematics. School Science and Mathematics, 98(4), 174-180.
  • Bol, L., Stephenson, P.L. O’Connell A. A., & Nunnery, J. A. (1998). Influence of experience, grade level, and subject area on teachers’ assessment practices. The Journal of Educational Research, 91(6), 323-330.
  • Mcmillan, J. H., Myran, S., & Workman, D. (2002). Elementary teachers’ classroom assessment and grading practices. The Journal of Educational Research, 95(4), 203-213.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (1995). Assessment standards for school mathematics. Reston, VA.
  • Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist, M. M., & Smith, N. L. (1998). Helping learn mathematics. USA: Allyn & Bacon.
  • Schmidt, M. E., & Brosnan, P. A. (1996). Mathematics assessment: practices and reporting methods. School Science and Mathematics, 96(1), 17-20.
  • Street-Trepanier, M. L., McNair, S., & Donegan, M. M. (2001). The views of teachers on assessment: A comparison of lower and upper elementary teachers. Journal of Research on Childhood Education, 15(2), 234 – 242.

Fen ve Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Araçlarıyla İlgili Yaklaşımları ve Uygulamaları

Yıl 2003, Cilt: 20 Sayı: 2, 13 - 28, 01.09.2015

Öz

Bu çalışmada matematik, fizik ve kimya öğretmenlerinin değerlendirme araçları/uygulamaları hakkındaki bilgi düzeyleri, yaklaşımları ve bu araçları kullanma alışkanlıkları incelenmektedir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçek 143 öğretmene verilmiştir. Verilerin analizi öğretmenlerin yazılı sınav ve soru-cevapla ilgili bilgi düzeylerinin yüksek; buna karşın portfolyo, kavram haritaları, günlük ve deney raporları gibi alternatif araçlar konusundaki bilgi düzeylerinin düşük olduğunu ortaya çıkarmıştır. Öğretmenlerin bu dört alternatif değerlendirme aracına verdikleri önem ile duydukları güvenin ve bunları kullanma alışkanlıklarının diğerlerine göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin bu araçlarla ilgili yaklaşımları konusunda farklılaşma olduğu gözlenmiştir. En çok güvenilen ve en fazla önemsenen iki uygulamanın derse katılım ve gayret olduğu tespit edilmiştir. Tecrübeye ve cinsiyete göre kullanılan uygulamalarının farklılaşmadığı, sadece fizik ve matematik öğretmenlerinin geleneksel değerlendirme uygulamalarını kullanım düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklı olduğu gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Adams, T. L., & Yang-Hsu, J. W. (1998). Classroom assessment: Teachers’ conceptions and practices in mathematics. School Science and Mathematics, 98(4), 174-180.
  • Bol, L., Stephenson, P.L. O’Connell A. A., & Nunnery, J. A. (1998). Influence of experience, grade level, and subject area on teachers’ assessment practices. The Journal of Educational Research, 91(6), 323-330.
  • Mcmillan, J. H., Myran, S., & Workman, D. (2002). Elementary teachers’ classroom assessment and grading practices. The Journal of Educational Research, 95(4), 203-213.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM). (1995). Assessment standards for school mathematics. Reston, VA.
  • Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist, M. M., & Smith, N. L. (1998). Helping learn mathematics. USA: Allyn & Bacon.
  • Schmidt, M. E., & Brosnan, P. A. (1996). Mathematics assessment: practices and reporting methods. School Science and Mathematics, 96(1), 17-20.
  • Street-Trepanier, M. L., McNair, S., & Donegan, M. M. (2001). The views of teachers on assessment: A comparison of lower and upper elementary teachers. Journal of Research on Childhood Education, 15(2), 234 – 242.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Çalışma
Yazarlar

Nergiz Nazlıçiçek Bu kişi benim

Füsun Akarsu

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Nazlıçiçek, N., & Akarsu, F. (2015). Fen ve Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Araçlarıyla İlgili Yaklaşımları ve Uygulamaları. Bogazici University Journal of Education, 20(2), 13-28.