Özgül öğrenme bozukluklarının bir alt tipi olarak sınıflandırılan disleksi en yaygın görülen öğrenme
güçlüğüdür. Disleksi, kelimelerin akıcı ve doğru bir şekilde tanınması ve okunmasında yaşanan güçlük ve
yetersizlik olarak tanımlanır. Disleksinin tanımı, farklı disiplinlerin ya da kurumların bakış açılarına,
uzmanlıklarına ya da hedeflerine bağlı olarak sürekli değişiklik göstermiştir. Bu makalede, farklı disleksi
tanımları ve disleksinin nedenleri tartışılmıştır. Ayrıca, dislektik çocuklarda yaşla birlikte değişen belirtilerin
bir kısmı, sınıf düzeylerine göre özetlenmiştir. Son bölümde, sınıf öğretmenleri için sınıf yönetimi hakkında
ve eğitsel teknikler üzerine kısa, pratik bilgiler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 35 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.