Bu çalışmanın amacı, ebeveynlerin cinsellikle ile ilgili bilgilerini, çocuklarıyla cinsellikle ilgili iletişimlerini ve bir cinsel eğitim programının içeriği hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın verileri, 3-14 yaş arası çocuğa sahip 230 ebeveynden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak, Ebeveyn ve Çocuk Cinselliği Anketi kullanılmıştır. Nicel veriler için, ortalama, standart sapma, Pearson momentler çarpımı korelasyon katsayısı ve regresyon analizi; nitel veriler için içerik analiziyle frekans hesaplama kullanılmıştır. Bulgular, ebeveynlerin cinsellikle ilgili bilgileri medya, internet ve ailelerinden aldıklarını göstermiştir. Ebeveynler çocuklarıyla konuşurken; cinsel bölgeleri koruma, cinsiyet farkları ve vücuttaki değişiklikler konuları üzerinde durduklarını bildirmişlerdir. Ayrıca çocuklarıyla konuşurken iletişimi kolaylaştırmak için, kullandıkları dile dikkat ettikleri, ortam sağladıkları, görsel veya işitsel bir materyal üzerinden konuşmayı tercih ettikleri görülmüştür. Ebeveynler ayrıca planlanabilecek bir cinsel eğitim programının müfredatında çocuğu cinsel istismardan koruma bilgilerinin verilmesinin kendilerine yararlı olacağını bildirmişlerdir. Sonuçlar ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
Ebeveynlik cinsellik konuşma stratejileri ebeveynlik öz-yeterliği cinsel eğitim
The purpose of this study was to evaluate parents' knowledge of sexuality, their communication with their children about sexuality and their views on the content of a sexual education program. The data were collected from 230 parents who have children between the ages of 3-14. The Parenting and Child Sexuality Questionnaire was used as the data collection tool. The quantitative analyses included the descriptive statistics as well as Pearson product moment correlations and a standart multiple regression analysis. As for qualitative data analysis, content analysis was conducted. The results have shown that parents get information about sexuality from the media, the internet, their families. They talk with their children about protecting sexual areas, gender differences and changes in the body. The participants have indicated that they pay attention to the language they use and provide a proper environment in order to facilitate communication. They also prefer to speak over a visual or audio material. The participants have reported that any information on protecting the child from sexual abuse included in the curriculum of a sexual education program would be useful for them. The results are discussed in the light of the relevant literature.
: Parenting communication strategies about sexuality parental self competency sexual education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 37 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.