Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Diji Demi Sisteminin Ters Yüz Edilmiş Sınıflarda İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 41 - 53, 30.06.2022

Öz

Günümüzde birçok özel okulda öğretim yönetim sistemi olarak Diji Demi sistemi kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı ters yüz edilmiş öğrenmenin uygulandığı sınıflarda kesintisiz öğrenme ilkeleri bağlamında Diji Demi sisteminin yetkinliğini ve özelliklerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. Wong ve Looi (2011)’nin belirtmiş oldukları Kesintisiz Öğrenme ilkeleri çerçevesinde doküman incelemesi yöntemi ile Diji Demi Sistemi’nin özellikleri değerlendirilmiştir. Sonuçlar, Diji Demi Sistemi’nin kesintisiz öğrenme ilkelerinden formal ve informal öğrenme ortamı içerme, kişiselleştirilmiş ve sosyal öğrenmeyi içerme, her yerde ve her zaman öğrenme, bilginin sentezlenmesi ilkelerini karşıladığı bulunmuştur. Ayrıca, sistemin kullanıcılarına çevrimiçi veya çevrimdışı olarak bilgiye her durumda ulaşabilmelerine olanak sağlayan özelliği ile bilginin her yerde hazır ve ulaşılma, simülasyon özellikleri ile de kesintisiz öğrenme ilkelerinden gerçek ve sanal dünyaları içerme ve çoklu pedagojik ya da öğrenme etkinliği modelleri içerme ilkesini de karşılamakta ve kullanıcılara gerçek ve sanal dünyayı iç içe yaşama imkanı sunmaktadır. Bunların yanı sıra sistemin özelliklerine bakıldığında çoklu araç türlerinin birlikte kullanımı ilkesini tam olarak karşılayamadığı, kullanıcıların sistemi mobil araçlarla kullanırken teknik sorunlar yaşadığı görülmüştür. Sistem, çoklu öğrenme görevleri arasında kesintisiz geçişler yapabilme ilkesi kapsamında değerlendirildiğinde sistemin bu ilkeyi karşıladığı ancak çoklu öğrenme görevleri arasında geçişlerin zaman kaybına yol açabileceği öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Alpar, D., Batdal, G., & Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri uygulamaları. HAYEF Journal of Education, 4(1).
  • Alper, A. A. (2020). Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Alsancak-Sırakaya, D. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Türkiye’nin mobil öğrenme karnesi: İmkânlar, fırsatlar ve sorunlarla ilgili bir inceleme. B. Akkoyunlu, A. İşman ve H. F. Odabaşı (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2018, (34. Bölüm, ss. 492-513). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı
  • Baki, A., Karal, H., Çebi, A., Şılbır, L., & Pekşen, M. (2011). Uzaktan eğitimde öğretim yönetim sistemi ve senkron eğitim platformu tasarim süreci: KTÜ örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(1).
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bektaş, Ö. & Zabun, E. (2019). Vatandaşlık eğitiminde değerler karşılaştırması: Türkiye ve Fransa. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 247-289.
  • Bulun, M., Gülnar, B., & Güran, S. (2004). Egitimde mobil teknolojiler. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2).
  • Chen, B., & Bryer, T. (2012). Investigating instructional strategies for using social media in formal and informal learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(1), 87-104.
  • Chen, C.C. & Huang, T.C. (2012). Learning in a u-museum: Developing a context-aware ubiquitous learning environment. Computer & Education, 59, 873-883
  • Demirel, M. (2009, May). Yaşam boyu öğrenme ve teknoloji. In 9th International Educational Technology Conference (IETC2009).
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (1998). The lanscape of qualitative research: Theories and issues. Thousand Oaks: Sage.
  • Durak, G., Çankaya, S., & İzmirli, S. (2020). Covıd-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Erdoğdu, F., & Şahin, S. (2018). Her yerde öğrenme sisteminin kullanılabilirliğine ilişkin öğrenci görüşleri. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 15-24.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Göksu, İ., & Atici, B. (2013). Need for mobile learning: technologies and opportunities. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 685-694.
  • Gören, L.F.G., & Şenyiğit, Ö. (2020). Covıd-19 Salgını Sürecinde Mimarlık Eğitiminin Çevrimiçi/Uzaktan Sürdürülmesine Farklı Yaklaşımlar. 8. Uluslararası Mühendislik Mimarlık ve Tasarım Kongresi.
  • Kavak, M. T. (2009). Dicle Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarında eğitim yönetim sistemi (Moodle) kullanımı. Akademik Bilişim, 9.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Koçyiğit, M., & Küçükcivil, B. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Halkla İlişkiler Eğitiminde Dijitalleşme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (36), 326-349.
  • Kör, H. (2021). Salgın sürecinde öğretim kurumları için açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemi önerisi: çok yönlü karşılaştırmalar. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 42-46.
  • Köse, S. & Yüzüak, A. V. (2020). Fen ve matematik eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ilgili yapılan çalışmalar: tematik bir inceleme. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1): 15-33.
  • Kürüm, R. S., & Akdemir, A. Sosyoloji Ve Uluslararası İlişkiler Eğitimlerinin Kesişiminde Ters-Yüz Sınıf Modeli: Covid-19 Öncesi Ve Sonrası Uygulamaları. International Journal Of Economics Administrative And Social Sciences, 4, 1-17.
  • Maden, S., & Dincel, Ö. (2015). İnformal Öğrenme Yaklaşımının Yabancı Dil Olarak Türkçe Sözcük Öğretimine Etkisi. Milli Eğitim, 44(206), 30-53.
  • Öztürk, N.G. (2017). 21. Yüzyıl Kütüphaneleri: Karma (Hybrid) Kütüphaneler. Alaaddin Keykubat Üniversitesi 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu.
  • Papanikolaou, K. A. , Grigoriadou, M. , Kornilakis, H. , & Magoulas, G. D. (2003). Personalizing the Interaction in a Web-based Educational Hypermedia System: the case of INSPIRE. User modeling and user-adapted interaction, 13(3), 213-267.
  • Poyrazlı, Ş., & Can, A. (2020). Çevrim içi psikolojik danışma: Etik kuralları, COVID-19 süreci, öneriler. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 59-83.
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 11(1), 5-22.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin ekran üzerinden teknolojik dönüşümünde pandemi dönemi’nin etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1987-2018.
  • Solak, B. (2021). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi (Master dissertation)
  • Şafak, I., & Ünsal, E. (2021). Türkiye’de dağıtık hesap defteri teknolojili nesnelerin interneti ödeme sistemleri için sistem tasarım önerileri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 14(1), 23-36.
  • Şaşan, H. H. (2002). Yapılandırmacı öğrenme. Yaşadıkça Eğitim, sayı: (74-75) 49-52.
  • Tucker, B. (2012). The flipped classroom. Education next, 12(1), 82-83
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covıd-19 Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Üzerinden Yürütülen Uzaktan Eğitimlerle İlgili Lise Öğretmenlerinin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342.
  • Uzal, G., Erdem, A. & Ersoy, Y. (2009). “Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi/Fizik Eğitimi: Öğretmenlerin Genel Eğilimleri ve Gereksinimleri”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 183, Ss. 380-390.
  • Üstün, A. B. (2021). The power of using emerging technologies in MOOCs: Accelerating globalization in higher education. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 6(2), 141-148.
  • Üstün, A. B., & Düzenli Çil, B., (2021). Açık öğretim ve Uzaktan Eğitimde İletişim Araçlarının Kullanımı: İçerik Analizi Çalışması. In Book of ICOLDE 2021.
  • Ustun, A. B., Karaoglan-Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2021). Investigating the role of accepting learning management system on students’ engagement and sense of community in blended learning. Education and Information Technologies, 26(4), 4751-4769.
  • Ustun, A. B., & Tracey, M. W. (2020). An effective way of designing blended learning: A three phase design-based research approach. Education and Information Technologies, 25(3), 1529-1552.
  • Ustun, A. B., & Tracey, M. W. (2021). An innovative way of designing blended learning through design-based research in higher education. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(2), 126-146.
  • Ustun, A. B., Zhang, K., Karaoğlan-Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2022). Learning analytics based feedback and recommendations in flipped classrooms: an experimental study in higher education. Journal of Research on Technology in Education, 1-17.
  • Yetik, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesi (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)).
  • Yılmaz, A., Ustun, A. B., & Guler, T. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Derslerinde Mobil Öğrenme Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. International Journal of Active Learning, 6(2), 98-116.
  • Wong, L. H., & Looi, C. K. (2011). What seams do we remove in mobile-assisted seamless learning? A critical review of the literature. Computers & Education, 57(4), 2364-2381.
  • Wong, L. H. (2012). A learner‐centric view of mobile seamless learning. British Journal of Educational Technology, 43(1), 19-23.

Examining the Diji Demi System in the Flipped Classrooms

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 41 - 53, 30.06.2022

Öz

Kaynakça

  • Alpar, D., Batdal, G., & Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri uygulamaları. HAYEF Journal of Education, 4(1).
  • Alper, A. A. (2020). Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 45-67.
  • Alsancak-Sırakaya, D. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Türkiye’nin mobil öğrenme karnesi: İmkânlar, fırsatlar ve sorunlarla ilgili bir inceleme. B. Akkoyunlu, A. İşman ve H. F. Odabaşı (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2018, (34. Bölüm, ss. 492-513). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı
  • Baki, A., Karal, H., Çebi, A., Şılbır, L., & Pekşen, M. (2011). Uzaktan eğitimde öğretim yönetim sistemi ve senkron eğitim platformu tasarim süreci: KTÜ örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(1).
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bektaş, Ö. & Zabun, E. (2019). Vatandaşlık eğitiminde değerler karşılaştırması: Türkiye ve Fransa. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(37), 247-289.
  • Bulun, M., Gülnar, B., & Güran, S. (2004). Egitimde mobil teknolojiler. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2).
  • Chen, B., & Bryer, T. (2012). Investigating instructional strategies for using social media in formal and informal learning. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 13(1), 87-104.
  • Chen, C.C. & Huang, T.C. (2012). Learning in a u-museum: Developing a context-aware ubiquitous learning environment. Computer & Education, 59, 873-883
  • Demirel, M. (2009, May). Yaşam boyu öğrenme ve teknoloji. In 9th International Educational Technology Conference (IETC2009).
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (1998). The lanscape of qualitative research: Theories and issues. Thousand Oaks: Sage.
  • Durak, G., Çankaya, S., & İzmirli, S. (2020). Covıd-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Erdoğdu, F., & Şahin, S. (2018). Her yerde öğrenme sisteminin kullanılabilirliğine ilişkin öğrenci görüşleri. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 15-24.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Göksu, İ., & Atici, B. (2013). Need for mobile learning: technologies and opportunities. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 685-694.
  • Gören, L.F.G., & Şenyiğit, Ö. (2020). Covıd-19 Salgını Sürecinde Mimarlık Eğitiminin Çevrimiçi/Uzaktan Sürdürülmesine Farklı Yaklaşımlar. 8. Uluslararası Mühendislik Mimarlık ve Tasarım Kongresi.
  • Kavak, M. T. (2009). Dicle Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamalarında eğitim yönetim sistemi (Moodle) kullanımı. Akademik Bilişim, 9.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Koçyiğit, M., & Küçükcivil, B. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Halkla İlişkiler Eğitiminde Dijitalleşme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (36), 326-349.
  • Kör, H. (2021). Salgın sürecinde öğretim kurumları için açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemi önerisi: çok yönlü karşılaştırmalar. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 42-46.
  • Köse, S. & Yüzüak, A. V. (2020). Fen ve matematik eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ilgili yapılan çalışmalar: tematik bir inceleme. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1): 15-33.
  • Kürüm, R. S., & Akdemir, A. Sosyoloji Ve Uluslararası İlişkiler Eğitimlerinin Kesişiminde Ters-Yüz Sınıf Modeli: Covid-19 Öncesi Ve Sonrası Uygulamaları. International Journal Of Economics Administrative And Social Sciences, 4, 1-17.
  • Maden, S., & Dincel, Ö. (2015). İnformal Öğrenme Yaklaşımının Yabancı Dil Olarak Türkçe Sözcük Öğretimine Etkisi. Milli Eğitim, 44(206), 30-53.
  • Öztürk, N.G. (2017). 21. Yüzyıl Kütüphaneleri: Karma (Hybrid) Kütüphaneler. Alaaddin Keykubat Üniversitesi 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu.
  • Papanikolaou, K. A. , Grigoriadou, M. , Kornilakis, H. , & Magoulas, G. D. (2003). Personalizing the Interaction in a Web-based Educational Hypermedia System: the case of INSPIRE. User modeling and user-adapted interaction, 13(3), 213-267.
  • Poyrazlı, Ş., & Can, A. (2020). Çevrim içi psikolojik danışma: Etik kuralları, COVID-19 süreci, öneriler. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 59-83.
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal of Internet Applications and Management, 11(1), 5-22.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129.
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin ekran üzerinden teknolojik dönüşümünde pandemi dönemi’nin etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(29), 1987-2018.
  • Solak, B. (2021). Ters yüz edilmiş öğrenme modelinin fen bilimleri dersinde kullanılması: Maddenin ısı ile etkileşimi (Master dissertation)
  • Şafak, I., & Ünsal, E. (2021). Türkiye’de dağıtık hesap defteri teknolojili nesnelerin interneti ödeme sistemleri için sistem tasarım önerileri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 14(1), 23-36.
  • Şaşan, H. H. (2002). Yapılandırmacı öğrenme. Yaşadıkça Eğitim, sayı: (74-75) 49-52.
  • Tucker, B. (2012). The flipped classroom. Education next, 12(1), 82-83
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covıd-19 Pandemi Sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Üzerinden Yürütülen Uzaktan Eğitimlerle İlgili Lise Öğretmenlerinin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342.
  • Uzal, G., Erdem, A. & Ersoy, Y. (2009). “Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi/Fizik Eğitimi: Öğretmenlerin Genel Eğilimleri ve Gereksinimleri”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı 183, Ss. 380-390.
  • Üstün, A. B. (2021). The power of using emerging technologies in MOOCs: Accelerating globalization in higher education. Journal of Learning and Teaching in Digital Age, 6(2), 141-148.
  • Üstün, A. B., & Düzenli Çil, B., (2021). Açık öğretim ve Uzaktan Eğitimde İletişim Araçlarının Kullanımı: İçerik Analizi Çalışması. In Book of ICOLDE 2021.
  • Ustun, A. B., Karaoglan-Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2021). Investigating the role of accepting learning management system on students’ engagement and sense of community in blended learning. Education and Information Technologies, 26(4), 4751-4769.
  • Ustun, A. B., & Tracey, M. W. (2020). An effective way of designing blended learning: A three phase design-based research approach. Education and Information Technologies, 25(3), 1529-1552.
  • Ustun, A. B., & Tracey, M. W. (2021). An innovative way of designing blended learning through design-based research in higher education. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(2), 126-146.
  • Ustun, A. B., Zhang, K., Karaoğlan-Yilmaz, F. G., & Yilmaz, R. (2022). Learning analytics based feedback and recommendations in flipped classrooms: an experimental study in higher education. Journal of Research on Technology in Education, 1-17.
  • Yetik, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesi (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)).
  • Yılmaz, A., Ustun, A. B., & Guler, T. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Derslerinde Mobil Öğrenme Kullanımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. International Journal of Active Learning, 6(2), 98-116.
  • Wong, L. H., & Looi, C. K. (2011). What seams do we remove in mobile-assisted seamless learning? A critical review of the literature. Computers & Education, 57(4), 2364-2381.
  • Wong, L. H. (2012). A learner‐centric view of mobile seamless learning. British Journal of Educational Technology, 43(1), 19-23.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Berk Ustun 0000-0002-1640-4291

Betül Düzenli Çil 0000-0001-6342-8627

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ustun, A. B., & Düzenli Çil, B. (2022). Diji Demi Sisteminin Ters Yüz Edilmiş Sınıflarda İncelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 41-53.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017