Bu çalışmada müşterilerin çevrimiçi alışveriş için
elektronik cihazları (masaüstü bilgisayar, dizüstü bilgisayar, akıllı telefon,
tablet) kullanmayı tercih etmeleri sonucunda yaşadıkları akış deneyiminin
müşteri memnuniyeti ve çevrimiçi satınalma kararı üzerindeki etkisi
incelenmiştir. Aynı zamanda akış deneyiminin memnuniyete etkisindeki bilgi
kalitesi ve kanal kalitesi değişkenlerinin düzenleyici rolü incelenmiştir.
Araştırma Eylül 2016 ve Mayıs 2017 arasındaki dönemde çevrimiçi satın alma
yapan ve İstanbul’da ikamet eden 18 yaş ve üzerindeki tüketiciler ile
yapılmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre, cihazların
kullanımından algılanan kullanım kolaylığının ve algılanan faydanın akış
deneyimi üzerinde olumlu etkisinin olduğu belirlenmiştir. Akış deneyiminin
memnuniyet üzerinde olumlu etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Bilgi kalitesi ve
kanal kalitesi değişkenleri akış deneyiminin memnuniyete etkisinde düzenleyici
bir rol oynamışlardır. Aynı zamanda akış deneyiminin yaşanması sonucunda oluşan
müşteri memnuniyetinin tüm cihaz türlerinde çevrimiçi satınalma kararını olumlu
etkilediği anlaşılmıştır.
Çevrimiçi Alışveriş Akış Deneyimi E-ticaret Müşteri Memnuniyeti Bilgi Kalitesi Algılanan Fayda
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy