BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTELERİN ULUSLARARASI GÖRÜNÜRLÜĞÜ: AKADEMİK PERFORMANS VE ÜNİVERSİTE MARKA DEĞERİ İLİŞKİSİ

Yıl 2015, , 37 - 47, 17.03.2015
https://doi.org/10.18221/bujss.19128

Öz

Bu çalışmada üniversitelerin marka değeri kavramından yola çıkılarak üniversitelerin marka
değerini etkileyen değişkenler araştırılmış ve Türkiye'deki üniversitelerin akademik performanslarının
üniversitenin marka değerini ve uluslararası görünürlüğünü pozitif yönde etkilediği öngörülmüştür.
Araştırma yöntemi olarak anket yöntemi tercih edilmiş, örneklem olarak 40 üniversite öğretim üyesine
uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS İstatistik Programı kullanılarak korelasyon analizine tabi
tutulmuştur. Analizler sonucunda üniversite marka algısı ile üniversitelerin bilimsel yayın performansı
ve akademik performanslarına göre oluşturulan dünya genelindeki sıralamalar arasında ilişki bulunarak,
üniversitelerin marka değeri algısı ile akademik performans arasında pozitif yönlü ilişki olduğu sonucuna
varılmıştır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • AKTEPE, Cemalettin, R. Pars ŞAHBAZ, Türkiye’nin En Büyük Beş Havayolu İşletmesinin Marka Değeri Unsurları Açısından İncelenmesi ve Ankara İli Uygulaması, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, 2010
  • Erdem, Şakir , H.Neylan Uslu, Marka Değerinin Marka Genişlemesine Etkisi ve Çay Sektöründe Bir Uygulama, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 19, Sayı 1, 2010
  • Hatch, Mary Jo, Majken Schultz, Marka Girişimi Kurumsal Markalaşma ile Şirket Stratejisini, Kültürünü ve Kimliğini Uyumlu Hale Getirme Yöntemleri, İTO, İstanbul, 2011
  • Okur, Mustafa hakan, Yükseköğretim Hizmetlerinin Pazarlanmasında Marka Değeri Oluşturma ve Geliştirme Stratejileri: Ankara İlinde Örnek bir Çalışma, T.C. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara 2007
  • Saka, Yavuz, Yaman, Süleyman, Üniversite Sıralama Sistemleri; Kriterler ve Yapılan Eleştiriler, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 2011
  • Temporal, Paul, İleri Düzey Marka Yönetimi Değişen Dünyada Markaları Yönetmek, İTO, İstanbul, 2011
  • Torlak, Ömer, Volkan Dogan, Üniversite Adaylarının Üniversite Marka Algılarının Üniversite Tercihlerine Etkilerinin Ölçümü: Eskişehir Örneği, İsletme Fakültesi Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, 2011
  • Tosun, Nurhan, Marka Değeri Yaratmada Reklam ile Halkla ilişkiler Arasındaki Etkileşim, Marmara Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
  • Uztuğ, Ferruh, Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, MediaCat, İstanbul, 2003
  • Yayınoğlu, Pınar ERASLAN, Bütünleşik Marka iletişimi Temeller, Stratejiler, Uygulamalar ve T-Box Örneği, Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
  • http://apps.webofknowledge.com/WOS_GeneralSearch_input.do?product=WOS&SID=Y1FYHNrUJ7rEZKR23mI&search_mode=GeneralSearch
  • http://higheredu-sci.beun.edu.tr/text.php3?id=1530
  • http://www.leidenranking.com/methodology/indicators
  • http://nturanking.lis.ntu.edu.tw/BackgroundMethodology/Methodology-enus.aspx
  • http://www.shanghairanking.com/aboutarwu.html
  • http://www.scimagoir.com/methodology.php
  • http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2013-14/world-ranking/methodology
  • http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2014-15/world-ranking
  • http://www.topuniversities.com/university-rankings-articles/world-university-rankings/qs-world-university-rankings-methodology
  • http://tr.urapcenter.org/2013/2013_DUNYA_SIRALAMALARINDA_TURKIYE_RAPORU.pdf
  • http://tr.urapcenter.org/2014/2014_YILINDA_155_TÜRK_ÜNİVERSİTESİNİN%20_DURUMU_23_ARALIK_2014.pdf
  • http://www.webometrics.info/en/Methodology
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

İlkay Erarslan

Yayımlanma Tarihi 17 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Erarslan, İ. (2015). ÜNİVERSİTELERİN ULUSLARARASI GÖRÜNÜRLÜĞÜ: AKADEMİK PERFORMANS VE ÜNİVERSİTE MARKA DEĞERİ İLİŞKİSİ. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 37-47. https://doi.org/10.18221/bujss.19128

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy