Bu çalışmada üniversitelerin marka değeri kavramından yola çıkılarak üniversitelerin marka
değerini etkileyen değişkenler araştırılmış ve Türkiye'deki üniversitelerin akademik performanslarının
üniversitenin marka değerini ve uluslararası görünürlüğünü pozitif yönde etkilediği öngörülmüştür.
Araştırma yöntemi olarak anket yöntemi tercih edilmiş, örneklem olarak 40 üniversite öğretim üyesine
uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS İstatistik Programı kullanılarak korelasyon analizine tabi
tutulmuştur. Analizler sonucunda üniversite marka algısı ile üniversitelerin bilimsel yayın performansı
ve akademik performanslarına göre oluşturulan dünya genelindeki sıralamalar arasında ilişki bulunarak,
üniversitelerin marka değeri algısı ile akademik performans arasında pozitif yönlü ilişki olduğu sonucuna
varılmıştır.
Marka Değeri Akademik Performans Yükseköğretim Kurumu Bilimsel Yayın
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy