Günümüzde artan rekabet koşullarından dolayı işletmelerin pazar konumunu koruması ve karlılığını sürdürebilmesi güçleşmektedir. Bundan dolayı da aynı pazara hitap eden işletmelerin rekabet etmek için kullandıkları araçların başında marka değeri boyutları gelmektedir. İşletmeler marka değeri boyutlarını kullanarak marka bağlılığı oluşturmak için; müşterinin markayı tanıması ve hatırlaması için bir marka farkındalığı yaratarak, güven duyabileceği bir marka imajı haline getirip, genel olarak ürün/hizmetin mükemmel seviyede olduğu algısını oluşturmaya çalışmaktadırlar.
Buradan hareketle bu çalışmada, X, Y, Z kuşakları ile marka değeri boyutları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla iki akıllı cihaz markası seçilmiş (Apple ve Samsung) ve veriler kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen tüketicilerden yüz yüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; her iki marka için üç kuşakta modelin anlamlı olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy