BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 1, 153 - 175, 01.06.2007

Öz

Özet: Bu makalede belirgin bir seffaflıkla ortaya konularak tartısılan ana düsünce ve problematigi; “günümüz sanatına dair elestiri ve sanat yorumu bilinciyle, köktenci sanat etkinlikleriyle ilgili tavır ve söylemlerin analizi” biçiminde vurgulamak olasıdır. Dolayısıyla, makalede zikredilen olguların birçogu, globalizmin baslangıcı kabul edilen 60’lı yıllardan bu yana gerçeklestirilmis, ulusal ve uluslararası düzeyde ünlü sanatçılara ait sanat etkinlikleriyle bazı elestirmecilerin çeliskili açıklamalarını da içermektedir.Yapılan çalısmanın amaçı, köktenci egilimlerin özgün kaynakları ile bu etkinliklerin günümüzdeki “pseudo” avangart” yansımaları arasındaki temel çeliskileri ortaya çıkarmaktır. Çagdas elestiri ve sanat egitimine alternatif bir yaklasım ve belirgin bir katkı olarak makale metninde, postmodern çevre içinde gelisen kimi tartısmalara iliskin elestirel açıklamalara da yer verilmistir.

Kaynakça

  • Bürger, Peter, Avangard Kuramı, Sunuş: Ali Artun, İletişim Yayınları, İstanbul 2004.
  • Danto, Arthur C., “Works of Art and Mere Real Things”, Transfiguration of Commonplace, The Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts, 1981 s: 1-32
  • Esche, C., Vasıf Kortun, “The World is Yours ” Art ,City and Politics in the Expanding World / “Dünya Senin,” Genişleyen Dünyada Sanat, Kent ve Siyaset, İstanbul Foundation for Culture and Arts, sayfa: 24, İstanbul, 2004.
  • Henry, Adrian,. Environment and Happening Thames & Hudson, London, 1974.
  • Daimen Hirst, www. vikipedia.org; vikipedia, the free encyclopedia Koçak. Orhan, “Modernizm ve Postmodernizm” Defter Dergisi, Ocak-Haziran 1992, sayı 17, s.72.
  • Lynton, Norbert, The Story of Modern Art, Phaidon, Press Limited, London,1989.
  • Phillips, Tom, Works, Texts To 1974 Edition: Hansjörg Meyer, Stuttgart,
  • London, Rekjavik, s: 215, 1975.9- Ratcliff, Carter, Gilbert & George: The Singing Sculpture , Anthony d’Offay Gallery Publication, London 1993, s: 1-63
  • Smith, E.L., Movement in Art since 1945, Thames & Hudson, London, 1975.
  • Vogel, C., “An Artist Invests Himself,” Herald Tribune, 29-30 Kasım 2003 (çev. A. Genç, çevirinin tümü için bkz. www.ademgenc.com).
  • Williams, Reymond, “Avangard Sanatın Politikası”(Çev. Babacan, İ), Adam Sanat Dergisi, Ocak , sayı: sayfa:19-32. Wilson, Colin, The Outsider, Foreword Copyright by Marilyn Ferguson, Penguin Putnam Inc., Los Angeles, 1982, sayfa: xııı.

KÖKTENCİ SANATTA DEVRİMSEL GELGİT: KAVRAM-İMGE DİYALEKTİĞİ

Yıl 2007, Cilt: 1 Sayı: 1, 153 - 175, 01.06.2007

Öz

Bu makalede belirgin bir şeffaflıkla ortaya konularak tartışılan ana düşünce ve
problematiği; “günümüz sanatına dair eleştiri ve sanat yorumu bilinciyle, köktenci sanat
etkinlikleriyle ilgili tavır ve söylemlerin analizi” biçiminde vurgulamak olasıdır.
Dolayısıyla, makalede zikredilen olguların birçoğu, globalizmin başlangıcı kabul edilen
60’lı yıllardan bu yana gerçekleştirilmiş, ulusal ve uluslararası düzeyde ünlü
sanatçılara ait sanat etkinlikleriyle bazı eleştirmecilerin çelişkili açıklamalarını da
içermektedir.Yapılan çalışmanın amaçı, köktenci eğilimlerin özgün kaynakları ile bu
etkinliklerin günümüzdeki “pseudo” avangart” yansımaları arasındaki temel çelişkileri
ortaya çıkarmaktır. Çağdaş eleştiri ve sanat eğitimine alternatif bir yaklaşım ve belirgin
bir katkı olarak makale metninde, postmodern çevre içinde gelişen kimi tartışmalara
ilişkin eleştirel açıklamalara da yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Bürger, Peter, Avangard Kuramı, Sunuş: Ali Artun, İletişim Yayınları, İstanbul 2004.
  • Danto, Arthur C., “Works of Art and Mere Real Things”, Transfiguration of Commonplace, The Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts, 1981 s: 1-32
  • Esche, C., Vasıf Kortun, “The World is Yours ” Art ,City and Politics in the Expanding World / “Dünya Senin,” Genişleyen Dünyada Sanat, Kent ve Siyaset, İstanbul Foundation for Culture and Arts, sayfa: 24, İstanbul, 2004.
  • Henry, Adrian,. Environment and Happening Thames & Hudson, London, 1974.
  • Daimen Hirst, www. vikipedia.org; vikipedia, the free encyclopedia Koçak. Orhan, “Modernizm ve Postmodernizm” Defter Dergisi, Ocak-Haziran 1992, sayı 17, s.72.
  • Lynton, Norbert, The Story of Modern Art, Phaidon, Press Limited, London,1989.
  • Phillips, Tom, Works, Texts To 1974 Edition: Hansjörg Meyer, Stuttgart,
  • London, Rekjavik, s: 215, 1975.9- Ratcliff, Carter, Gilbert & George: The Singing Sculpture , Anthony d’Offay Gallery Publication, London 1993, s: 1-63
  • Smith, E.L., Movement in Art since 1945, Thames & Hudson, London, 1975.
  • Vogel, C., “An Artist Invests Himself,” Herald Tribune, 29-30 Kasım 2003 (çev. A. Genç, çevirinin tümü için bkz. www.ademgenc.com).
  • Williams, Reymond, “Avangard Sanatın Politikası”(Çev. Babacan, İ), Adam Sanat Dergisi, Ocak , sayı: sayfa:19-32. Wilson, Colin, The Outsider, Foreword Copyright by Marilyn Ferguson, Penguin Putnam Inc., Los Angeles, 1982, sayfa: xııı.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Adem Genc Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Genc, A. (2007). KÖKTENCİ SANATTA DEVRİMSEL GELGİT: KAVRAM-İMGE DİYALEKTİĞİ. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 153-175.

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy