Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Y KUŞAĞININ TEKNOLOJİ İLE İLİŞKİSİ: ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 79 - 98, 10.09.2017

Öz

Teknoloji ve
birey ilişkisi günümüzün en önemli konusu veya sorunu haline gelmiştir.
İnsanların, hızla gelişen teknolojiyi takip edebilmesi ve ona hakim olabilmesi
önemli bir süreç olarak değerlendirilmelidir. Bireylerin doğum zamanlarına göre
sınıflandırma esasından hareket edildiğinde, Y ve Z kuşağında bulunanlar
teknoloji ile yakından ilgili olduğu bilinmektedir.  Araştırmaya konu olan örneklem grubu
2016-2017 öğretim yılındaki ön
lisans öğrencileridir. Bu örneklem grubunun Y kuşağındaki son bireyler olduğu
ifade edilebilir. Bu bireylerin teknolojiyi kullanabilen, yeni gelişmeleri
takip edebilen bireyler olup olmadığının bilinmesi meslek yüksekokullarında
öğretim yaklaşımı için önemli bir veridir. Bu
bağlamda çalışma y kuşağı teknoloji ilişkisi üzerine kurulmuştur. Çalışma y
kuşağının özelliklerini yansıtan Y Kuşağının Temel Özellikleri
Anketi vasıtasıyla araştırılmıştır. Bu ölçekte 8 soru demografik yapıyı, 32
soru ise y kuşağı özelliklerini ölçmektedir. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin
teknolojiyi takibi yüksek düzeyde (%91,5) olduğu görülmüştür. Bir başka sonuç
ise internet kullanarak alışveriş yapma düzeyinin %59,4 seviyesinde
olmasıdır.  

Kaynakça

  • ADIGÜZEL, O., BATUR, H. Z. ve EKŞİLİ, N. (2014), Kuşakların Değişen Yüzü Ve Y Kuşağı İle Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(9), 165-182.
  • AKDEMİR, A., KONAKAY, G., DEMİRKAYA, H. v.d. (2013), Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi Ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması, Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • ALBAYRAK, A. VE ÖZKUL, E. (2013), Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon İmaj Algıları Üzerine Bir Araştırma, Electronic Turkish Studies, 8(6), 15-31.
  • ALTAN, M. Z. (1998), Eğitim Fakülteleri, Teknoloji ve Değişim, Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi 4(3), 295-304.
  • ALTUNTUĞ, N. (2012), Tüketimin İşlevselliği: Pazarlamada Devrim ya da Devrimlerin Pazarlanması, 11.Ulusal İşletmecilik Kongresi Bildiri Kitabı, Konya, 866-868.
  • AMİNUL, İ., CHEONG T. W., YUSUF H., DESA H. (2011), A Study on Generation at Workplace in Penang, Austrilian Journal of Basic and Applied Scinces, 1803-1806.
  • BACANAK, A., KARAMUSTAFAOĞLU O., VE KÖSE S. (2003), Yeni Bir Bakış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14(14), 191-196.
  • BAL, O. (2010), Teknolojinin Sosyo-Ekonomik Yapıya Etkileri, Akademik Bakış Dergisi, 20, 1-23
  • BALCI, Ş. ve SARITAŞ, H. (2015). Facebook Ve Siyasal Katılım: 2014 Yerel Seçimleri Araştırması, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 511-535.
  • BALTACI, Ö. H. (2016). İletişim Becerileri Ve Empatik Eğilim Arasındaki İlişkinin X Ve Y Kuşaklarına Göre Farklılıklarının İncelenmesi ve Bir Uygulama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BARAN, M., (2014), Y Kuşağının Zorunlu Askerlik Hizmetinden Beklentilerinin Analizi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Harp Akademileri Stratejik Araştırmalar Enstitüsü, Savunma Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı.
  • BOZYİĞİT, S., YAŞA, E. VE ÖZYÖRÜK, D. (2011), Y Kuşağı Tüketicilerinin Sms Reklamlarına Yönelik Tutumları: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tutumlarını Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma, 16. Ulusal Pazarlama Kongresi, 122-139.
  • COUPLAND, D. (1989), The Young and Restless Work Force Following the Baby Boom: Generation X, 15.07.2017 tarihinde http://joeclark.org/dossiers/GenerationX.pdf adresinden alındı.
  • ÇİFTÇİ, A. (1995), Bilim Ve Teknolojinin Tarihsel Gelişim Öyküsü, 15.07.2017 tarihinde http://www.bilgicagihaber.com/yazi/bilim-ve-teknolojinin-tarihsel-gelisim-oykusu-30 adresinden alındı.
  • KELEŞ, H.N., (2011), Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma, Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2), 129-139.
  • MENGİ, Z., (2009), İş Başarısında Kuşak Farkı, 15.07.2017 tarihinde http://www.kigem.com/is-basarisindakusak-farki.html adresinden alındı.
  • OKAN, E., YALMAN, N. (2013), Türkiye'de Tartışmalı Reklamlar: Kuşaklar Arası Karşılaştırma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), 135-152.
  • KANDEMİR, H. (2016), Evde Yaşayan Öğrenci̇ ile Yurtta Yaşayan Öğrencinin Yaşam Doyum Düzeylerinin Yapısal Eşitlik Modeli̇ ile Analizi, İş ve Hayat Dergisi, Ankara, 2(4), 275-291.
  • KANDEMİR, H. (2016), Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Yerleşim Mer-Kezine İlişkin Algılarının Meteforlar Yoluyla İncelenmesine Yönelik Bir Çalışma: Pamukkale Üniversitesi Kale Meslek Yüksekokulu Örneği, Kesit Akademi, 2(6), 187-197.
  • KANDEMİR, H. (2015). Öğrenci Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeli İle Araştırılması-Investigation Of Factors Which Affecting Student Satisfaction By Structural Equation Model. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(13), 447-461.
  • KAYACAN, E. (2016), X Ve Y Kuşaklarının Motivasyon Kaynakları: Bankacılık Sektörü Üzerine Bir Alan Araştırması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KUYUCU, M. (2014), Y Kuşağı Ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (49), 55-83.
  • SARI S., GÜRSOY, S., ve ÖZMEN, M. (2016), Y Kuşağının Çevrim İçi Satın Alma Davranışları, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 87-104.
  • SARITAŞ, A. VE AYDIN, E. E. (2015), Elections and Social Media: An Overview, International Journal of Social Ecology and Sustainable Development, January-March, 6(1), 59-72.
  • TED Ankara Koleji Dergisi (2011), Birbirini Anlamak Birlikte Çalışmak Kuşaklar, 15.07.2017 tarihinde http://www.tedkarabuk.k12.tr/Eklenti/62,kusaklar.pdf?0 adresinden alındı.
  • TEKER, E., (1989), Sanayileşme Sürecinde Teknoloji Üretimi ve Uygun Teknoloji Seçimi, T.M.M.O.B. 1989 Sanayi Kongresi Bildirileri( I), M.M.O.Yayın No:134, 182,186.
  • Tekin, M. (2015). Çalışma Yaşamında Kuşaklar Ve İşe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tez, Isparta, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • TORUNTAY, H. (2011), Takım Rolleri Çalışması: X ve Y Kuşağı Üzerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. USTAKARA, F., VE TÜRKOĞLU, E. (2015), Y kuşağının bir gözetim mekanizması olarak sosyal ağlar üzerine algısı: Gaziantep Üniversitesi Araştırması, TURKISH STUDIES-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(10), 939-958.
  • YAŞA, E., ve BOZYİĞİT, S. (2012), Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma. Cag University Journal of Social Sciences, 9(1), 29-46
  • YELKİKALAN, N., AKATAY, A., ve ALTIN, E. (2010), Yeni Girişimcilik Modeli Ve Yeni Nesil Girişimci Profili: İnternet Girişimciliği Ve Y, M, Z Kuşağı Girişimci, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 1(20), 489-506.
  • YÜKSEKBİLGİLİ, Z. (2013), Türk Tipi Y Kuşağı, Electronic Journal of Social Sciences, 12(45), 342-353.
  • ZERENLER, M., TÜRKER, N., ve ŞAHİN, E. (2007), KÜRESEL TEKNOLOJİ, ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME (AR-GE) VE YENİLİK İLİŞKİSİ, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17), 653-667.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Sümeyye Kalaycı

Elif Kökçel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2017
Kabul Tarihi 22 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalaycı, S., & Kökçel, E. (2017). Y KUŞAĞININ TEKNOLOJİ İLE İLİŞKİSİ: ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 79-98.