Bu çalışmada inovasyon, eğitim ve
ülkemizin küresel inovasyon endeksindeki yeri hakkında bilgiler verilecektir. İnovasyon,
tam olarak yenilik kelimesinin karşılığını vermese de bir yenilik sürecidir.
Ama her yenilik inovasyon değildir. İnovasyonda önemli olan, ekonomik ya da toplumsal
bir yarar sağlamasıdır. İnovasyon sadece teknolojik ve ürünlerde yaşanan bir
süreç olarak algılanmamalıdır. İnovasyon toplumun birçok alanında çeşitli
türlerde gerçekleşebilen bir süreçtir. Birçok ülke inovasyon sürecini başarıyla
gerçekleştirerek hem ekonomik hem de toplumsal yarara dönüştürmüşlerdir. Bu
süreçte dünyada yaşanan gelişmeleri gören, risk alabilen, yaratıcı,
sorgulayıcı, iletişim kurabilen, işbirlikçi ve üretken bireylere ihtiyaç
vardır. Bu da ancak eğitim de yapılacak yeniliklerle gerçekleşebilir. Bu dönüşümde ülkenin, Küresel İnovasyon Endeksindeki
(KİE) yerinin bilinmesi çok önemlidir. Çünkü küresel İnovasyon endeksi, bir
ülkenin inovasyon ile ilgili politika ve uygulamaları aracılığıyla güçlü ve
zayıf yönlerini ortaya koymaya yönelik tasarlanmakta, hem inovasyonu ölçme
yollarını geliştirme hem de inovasyonu anlamaya odaklanmaktadır. KİE inovasyon
unsurlarının, sürekli değerlendirildiği bir ortam yaratmada yardımcı
olmaktadır. Bu, her yıl 120-141 ülke ekonomisini içeren, detaylı bir metrik
araçtır. Bu araç dünya nüfusunun % 95,1’ini ve dünyadaki GSYİH’nın % 98,6’sını
temsil etmektedir.
2016 yılı Küresel İnovasyon Endeksi
raporuna göre, 138 ülke içinde 39,03 puanla 42. sırada yer alan Ülkemiz, 127
ülkenin incelendiği 2017 raporunda ise 38,9 puan ile 43. sıraya gerilediği
görülmektedir.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 7 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |