Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNOVASYON, EĞİTİM VE KÜRESEL İNOVASYON ENDEKSİ

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 99 - 123, 10.09.2017

Öz

ÖZET

 

            Bu çalışmada inovasyon, eğitim ve
ülkemizin küresel inovasyon endeksindeki yeri hakkında bilgiler verilecektir. İnovasyon,
tam olarak yenilik kelimesinin karşılığını vermese de bir yenilik sürecidir.
Ama her yenilik inovasyon değildir. İnovasyonda önemli olan, ekonomik ya da toplumsal
bir yarar sağlamasıdır. İnovasyon sadece teknolojik ve ürünlerde yaşanan bir
süreç olarak algılanmamalıdır. İnovasyon toplumun birçok alanında çeşitli
türlerde gerçekleşebilen bir süreçtir. Birçok ülke inovasyon sürecini başarıyla
gerçekleştirerek hem ekonomik hem de toplumsal yarara dönüştürmüşlerdir. Bu
süreçte dünyada yaşanan gelişmeleri gören, risk alabilen, yaratıcı,
sorgulayıcı, iletişim kurabilen, işbirlikçi ve üretken bireylere ihtiyaç
vardır. Bu da ancak eğitim de yapılacak yeniliklerle gerçekleşebilir.  Bu dönüşümde ülkenin, Küresel İnovasyon Endeksindeki
(KİE) yerinin bilinmesi çok önemlidir. Çünkü küresel İnovasyon endeksi, bir
ülkenin inovasyon ile ilgili politika ve uygulamaları aracılığıyla güçlü ve
zayıf yönlerini ortaya koymaya yönelik tasarlanmakta, hem inovasyonu ölçme
yollarını geliştirme hem de inovasyonu anlamaya odaklanmaktadır. KİE inovasyon
unsurlarının, sürekli değerlendirildiği bir ortam yaratmada yardımcı
olmaktadır. Bu, her yıl 120-141 ülke ekonomisini içeren, detaylı bir metrik
araçtır. Bu araç dünya nüfusunun % 95,1’ini ve dünyadaki GSYİH’nın % 98,6’sını
temsil etmektedir.







        2016 yılı Küresel İnovasyon Endeksi
raporuna göre, 138 ülke içinde 39,03 puanla 42. sırada yer alan Ülkemiz, 127
ülkenin incelendiği 2017 raporunda ise 38,9 puan ile 43. sıraya gerilediği
görülmektedir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Aşkar, P. (2003). “Eğitimde Teknoloji Kullanımı”. 12. Eğitim Bilimleri Kongresi. 15-18 Ekim. Antalya
  • CENGIZ, Emrah. Üniversite-sanayi işbirliği üzerine değerlendirmeler. Yükseköğretim Dergisi, 2014, 4. 1. 1-8.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2013). The Global Innovation Index 2013: Local Dynamics of Innovation. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2014). The Global Innovation Index 2014: The Human Factor in Innovation. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2015). The Global Innovation Index 2015: Effective Innovation Policies for Development. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2016). The Global Innovation Index 2016: Winning With Global Innovation. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Çağlar, E. (2011) “Vasatın Resmini Yapabilir misin, Abidin”. TEPAV.İstanbul.
  • Doğa Kolejleri. (2009) Strateji Geliştirme Merkezi: “Bir Süreç İnovasyonu”. URL:http://www.dogakoleji.com/inovasyon/icerik.asp?icerik_id=974
  • Dulupcu. M.A (2005) “Teknokent Nedir. http://w3.sdu.edu.tr/duyuru/2005/teknokentler
  • DPT (1995) Yedinci Beşyıllık Kalkınma Planı. http://www3.kalkinma.gov.tr/DocObjects/View/ (28.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • Düzcan, S., E. Zencir, M. (2004). “Bilimsel Üretim ve Üniversite Tartışılırken Yanıtlanması Gereken Birkaç Soru”. Üniversite ve Toplum Dergisi. Cilt 4 Sayı 1.
  • Elçi, Ş. (2005). “Eski Köye Yeni Adet Getirin”. Türkiye Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışması. Ankara.
  • Elçi, Ş. (2007). “İnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı”. Technopolis group. 2. Baskı. Ankara.
  • Ersöz, F. (2011). Avrupa İnovasyon Göstergeleri (EIS) Işığında Türkiye'ninkonumu. İTÜ Dergisi /b, 6 (1).
  • European Year of Creativity and Innovatıon 2009-EUROPAN (Erişim, Agustos, 2017)
  • Griffith, Rachel vd. (2006). “Innovation and Productivity Across Four European Countries”. Oxford Review of Economic Policy 22 (4). 483- 498.
  • Gülbaş, S. Y. (2011). İnovasyon: Teknopark Modeli. Ankem Dergisi, 25, 139-145.
  • Hancıoğlu, Y. (2016). Küresel İnovasyon Endeksini Oluşturan İnovasyon Girdi ve Çıktı Göstergeleri Arasındaki İlişkinin Kanonik Korelasyon Analizi İle İncelenmesi: OECD Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • INSEAD (2007). The world's top Innovators, The World Business/INSEAD Global Innovation Index. France.
  • INSEAD (2008). The Global Innovation Index 2008-2009. France: INSEAD.
  • INSEAD (2009). The Global Innovation Index 2009-2010. France: INSEAD.
  • INSEAD (2011). The Global Innovation Index 2011: Accelerating Growth and Development. Ithaca and Geneva. Fontainebleau.
  • INSEAD ve WIPO (2012). The Global Innovation Index 2012: Stronger Innovation Linkages for Global Growth. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Kınıkoğlu, N.G. (2004). Gelişmekte Olan Ülkelerde ve Ülkemizde Yenilikçiliğe (inovasyona) Engeller ve Teşvikler, Üniversitelerin ve Araştırma Birimlerinin Rolü.
  • Krbec, D. (2003). “Instıtutıonal Framework Educatıonal Inovatoons”. Fifth International Conference on “Enterprise in Transition”. 22-24 Mayıs. Hırvatistan.
  • Mani S., (2001). Role of government in promoting innovation, an international comparative study, The Future of Innovation Studies Konferansı, Eindhoven University of Technology, Hollanda, 20-23 Eylül s. 3.17.
  • MEB (2014). Etkinlikler, Projeler ve Yarışmalar. http://www.meb.gov.tr/duyurular
  • MEB (2016) Pisa Raporları 2015-216-2017 yılları pisa.meb.gov.tr/wp content/uploads.
  • MEB (2016) 2016-2017 Eğitim ve Öğretim Yılında Organize Sanayi Bölgeleri Dışında Açılan/Açılacak Olan Özel Mesleki ve Teknik Okullarında Öğrenim Gören/Görecek Öğrenciler İçin Eğiti ve Öğretim Desteği Verilmesine İlişkin Tebliğ. resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/08/2016
  • MEB (2017) Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Dairesi. Ankara.
  • Odabaşı, H. F. (2007). Türkiye'deki Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinin inovasyon gündemi. In VII. International Educational Technology Conference. Nicosia-North Cyprus: Near East University.
  • OECD, (2017). https://data.oecd.org/ (30.08. 2017 tarihinde ulaşılmıştır)
  • OECD, (2017). diken.com.tr/ turkiye-egitimde-refah-siralamasi/ 17.08.2017 tarihli yazı.
  • Okay H. (2017) Helikopter Bakışı. https://ww.dunya.com/2017 (19.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • Oktay, E; Kaynak, S. (2007) Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Bilgi Ekonomisi Girdi ve Çıktı Değişkenleri Arasındaki Kanonik İlişkinin Araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007, 10.2.
  • Özgenç, A., (2009) “İnovasyon Neden Önemli”, Capital İş ve Ekonomi Dergisi.
  • Radikal Gazetesi (2013). Teknokent beş yılda on kat büyümeyi başardı. ODTÜ Bilim Üssü dünya ile yarışıyor. Ağustos. URL: www.radikal.com.tr/haber.php?haberno:228996
  • Roberts R., (1998). Managing Innovation: The Pursuit of Competitive Advantage and The Design of Innovation Intense Environments, Research Policy, 27.
  • Sagır, M. (2017) Innovational Leadership in School Management. Üniversite Park Bülten.
  • Şenaras, A. E; Çetin, I. OECD Ülkelerinde Refahın Daha İyi Yaşam Endeksi İle Analizi. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 2016, 12.2.
  • Sonmucid’s Blog, (2017) Türkiye’deki Teknoparklar Listesi ve Özellikleri: https://sonmucid.wordpress.com/2017/ (28.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • Webster (2017) https://www.merriam-webster.com/dictionary/innovation (28.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • TÜBİTAK (2017) Bu Benim Eserim ve Ortaokul Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/ortaokul_rehber_2017_0
  • Yamaç, K. (2001). “Nedir Bu İnovasyon”. Üniversite ve Toplum Dergisi. Cilt 1. Sayı: 3.
  • YÖK (2011) Pedegojik Formasyon Sertifika Programı Usul ve Esasları Yönetmeliği. Ankara.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 99 - 123, 10.09.2017

Öz

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Aşkar, P. (2003). “Eğitimde Teknoloji Kullanımı”. 12. Eğitim Bilimleri Kongresi. 15-18 Ekim. Antalya
  • CENGIZ, Emrah. Üniversite-sanayi işbirliği üzerine değerlendirmeler. Yükseköğretim Dergisi, 2014, 4. 1. 1-8.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2013). The Global Innovation Index 2013: Local Dynamics of Innovation. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2014). The Global Innovation Index 2014: The Human Factor in Innovation. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2015). The Global Innovation Index 2015: Effective Innovation Policies for Development. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Cornell University, INSEAD ve WIPO (2016). The Global Innovation Index 2016: Winning With Global Innovation. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Çağlar, E. (2011) “Vasatın Resmini Yapabilir misin, Abidin”. TEPAV.İstanbul.
  • Doğa Kolejleri. (2009) Strateji Geliştirme Merkezi: “Bir Süreç İnovasyonu”. URL:http://www.dogakoleji.com/inovasyon/icerik.asp?icerik_id=974
  • Dulupcu. M.A (2005) “Teknokent Nedir. http://w3.sdu.edu.tr/duyuru/2005/teknokentler
  • DPT (1995) Yedinci Beşyıllık Kalkınma Planı. http://www3.kalkinma.gov.tr/DocObjects/View/ (28.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • Düzcan, S., E. Zencir, M. (2004). “Bilimsel Üretim ve Üniversite Tartışılırken Yanıtlanması Gereken Birkaç Soru”. Üniversite ve Toplum Dergisi. Cilt 4 Sayı 1.
  • Elçi, Ş. (2005). “Eski Köye Yeni Adet Getirin”. Türkiye Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışması. Ankara.
  • Elçi, Ş. (2007). “İnovasyon Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı”. Technopolis group. 2. Baskı. Ankara.
  • Ersöz, F. (2011). Avrupa İnovasyon Göstergeleri (EIS) Işığında Türkiye'ninkonumu. İTÜ Dergisi /b, 6 (1).
  • European Year of Creativity and Innovatıon 2009-EUROPAN (Erişim, Agustos, 2017)
  • Griffith, Rachel vd. (2006). “Innovation and Productivity Across Four European Countries”. Oxford Review of Economic Policy 22 (4). 483- 498.
  • Gülbaş, S. Y. (2011). İnovasyon: Teknopark Modeli. Ankem Dergisi, 25, 139-145.
  • Hancıoğlu, Y. (2016). Küresel İnovasyon Endeksini Oluşturan İnovasyon Girdi ve Çıktı Göstergeleri Arasındaki İlişkinin Kanonik Korelasyon Analizi İle İncelenmesi: OECD Örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • INSEAD (2007). The world's top Innovators, The World Business/INSEAD Global Innovation Index. France.
  • INSEAD (2008). The Global Innovation Index 2008-2009. France: INSEAD.
  • INSEAD (2009). The Global Innovation Index 2009-2010. France: INSEAD.
  • INSEAD (2011). The Global Innovation Index 2011: Accelerating Growth and Development. Ithaca and Geneva. Fontainebleau.
  • INSEAD ve WIPO (2012). The Global Innovation Index 2012: Stronger Innovation Linkages for Global Growth. Ithaca and Geneva: Fontainebleau.
  • Kınıkoğlu, N.G. (2004). Gelişmekte Olan Ülkelerde ve Ülkemizde Yenilikçiliğe (inovasyona) Engeller ve Teşvikler, Üniversitelerin ve Araştırma Birimlerinin Rolü.
  • Krbec, D. (2003). “Instıtutıonal Framework Educatıonal Inovatoons”. Fifth International Conference on “Enterprise in Transition”. 22-24 Mayıs. Hırvatistan.
  • Mani S., (2001). Role of government in promoting innovation, an international comparative study, The Future of Innovation Studies Konferansı, Eindhoven University of Technology, Hollanda, 20-23 Eylül s. 3.17.
  • MEB (2014). Etkinlikler, Projeler ve Yarışmalar. http://www.meb.gov.tr/duyurular
  • MEB (2016) Pisa Raporları 2015-216-2017 yılları pisa.meb.gov.tr/wp content/uploads.
  • MEB (2016) 2016-2017 Eğitim ve Öğretim Yılında Organize Sanayi Bölgeleri Dışında Açılan/Açılacak Olan Özel Mesleki ve Teknik Okullarında Öğrenim Gören/Görecek Öğrenciler İçin Eğiti ve Öğretim Desteği Verilmesine İlişkin Tebliğ. resmigazete.gov.tr/eskiler/2016/08/2016
  • MEB (2017) Milli Eğitim Bakanlığı, Projeler Dairesi. Ankara.
  • Odabaşı, H. F. (2007). Türkiye'deki Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinin inovasyon gündemi. In VII. International Educational Technology Conference. Nicosia-North Cyprus: Near East University.
  • OECD, (2017). https://data.oecd.org/ (30.08. 2017 tarihinde ulaşılmıştır)
  • OECD, (2017). diken.com.tr/ turkiye-egitimde-refah-siralamasi/ 17.08.2017 tarihli yazı.
  • Okay H. (2017) Helikopter Bakışı. https://ww.dunya.com/2017 (19.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • Oktay, E; Kaynak, S. (2007) Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Bilgi Ekonomisi Girdi ve Çıktı Değişkenleri Arasındaki Kanonik İlişkinin Araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2007, 10.2.
  • Özgenç, A., (2009) “İnovasyon Neden Önemli”, Capital İş ve Ekonomi Dergisi.
  • Radikal Gazetesi (2013). Teknokent beş yılda on kat büyümeyi başardı. ODTÜ Bilim Üssü dünya ile yarışıyor. Ağustos. URL: www.radikal.com.tr/haber.php?haberno:228996
  • Roberts R., (1998). Managing Innovation: The Pursuit of Competitive Advantage and The Design of Innovation Intense Environments, Research Policy, 27.
  • Sagır, M. (2017) Innovational Leadership in School Management. Üniversite Park Bülten.
  • Şenaras, A. E; Çetin, I. OECD Ülkelerinde Refahın Daha İyi Yaşam Endeksi İle Analizi. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 2016, 12.2.
  • Sonmucid’s Blog, (2017) Türkiye’deki Teknoparklar Listesi ve Özellikleri: https://sonmucid.wordpress.com/2017/ (28.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • Webster (2017) https://www.merriam-webster.com/dictionary/innovation (28.08.2017 de ulaşılmıştır).
  • TÜBİTAK (2017) Bu Benim Eserim ve Ortaokul Öğrencileri Araştırma Proje Yarışmaları www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/ortaokul_rehber_2017_0
  • Yamaç, K. (2001). “Nedir Bu İnovasyon”. Üniversite ve Toplum Dergisi. Cilt 1. Sayı: 3.
  • YÖK (2011) Pedegojik Formasyon Sertifika Programı Usul ve Esasları Yönetmeliği. Ankara.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Doç. Dr. Said Taş

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2017
Kabul Tarihi 7 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taş, D. D. S. (2017). İNOVASYON, EĞİTİM VE KÜRESEL İNOVASYON ENDEKSİ. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 99-123.