Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 43 - 47, 31.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Aydemir Özgür Kasım, 2013, Çocuklara Yönelik Televizyon Kanallarında Dil Kullanımı, Yeni Türkiye Dergisi Türkçe Özel Sayısı, Yıl: 9, Sayı: 55 Kasım-Aralık, Türkiye, s. 1292-1297.Direkçi Bekir, Bal Mazhar, Şimşek Bilal, 2017, Teknoloji Tabanlı Türkçe Öğretimi Sürecinin Etkinlik Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi, International Journal of Language Academy, Sayı ve Cilt 5/1, s. 373-380 Doğanay Ahmet (Ed.), 2017, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pagem Akademi Yayınları.Güzel Abdurrahman, 2017, Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim Öğretim Tarihi Araştırmaları, Ankara: Akçağ Yayınları.Karpuz Hacı Ömer, 1999, Türkiye Türkçesinin Söz Dizimiyle İlgili Çalışmaların Dilbilimi Metodolojisi Bakımından Değerlendirilmesi ve Bazı Teklifler, Türk Dil Kurumu 3. Uluslararası Türk Dili Kurultayı Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, s. 625-639.Karpuz Hacı Ömer, 2006, Anadili Bilinci Sorunu, Türkçenin Çağdaş Sorunları (Ed. Gürer Gülsevin, Erdoğan Boz), Ankara: Gazi Yay., s.206-222.Sever Sedat, 2004, Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ankara: Anı Yayıncılık.

ÇOCUKLARA YÖNELİK TELEVİZYON KANALLARININ ÖNCÜL TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 43 - 47, 31.07.2018

Öz

ÖZET



            Hızla küreselleşen dünyamızda
olduğu üzere, Türkiye’de de yıl geçtikçe bireyler daha erken bir dönemde
televizyonla tanışmaktadır. Doğum oranı, çoğu gelişmiş ülkeye göre daha yüksek
olan Türkiye’de bu durum, çocuklara yönelik televizyon kanallarının da
sayılarının artmasına yol açmıştır. Çocuklara yönelik televizyon kanalları
başta dil edinimi çağındaki çocuklar olmak üzere hızla gelişmekte olan bireyin
dil kullanımını da temel düzeyde etkilemektedir. Türkçe öğretiminin öncül
verileri olarak değerlendirilen bu cazip alanın muhatapları olan çocuk
izleyicilerin dil ve zihin gelişimini koruyacak, belirtilen televizyon
kanallarına özgü kanunlar bulunmamaktadır. Makale ile, bu korunmasız ve hassas
alanın özelliklerinin ortaya konulması ve buna dikkat çekilmesi de
amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda Türkiye’de çocuklara yönelik televizyon
kanallarının kültür, değerler, düşünce sistemi benzeri etkileri de bulunmakla
beraber Türkçe öğretimi bağlamındaki etkileri makalenin kapsamını
oluşturmaktadır. Çalışmada 1-15.Temmuz.2018 tarihlerinde, çocuklara yönelik
olarak Türkiye Türkçesiyle yayın yapan altı farklı televizyon kanalının kayıt
altına alınarak incelenmesi yoluyla elde edilen veriler Türkçe bağlamında
değerlendirilmeye çalışılmıştır. Türkçenin ses bilgisi, biçim bilgisi ve söz
dizimi özelliklerinin yanı sıra öğretim ilkeleri ve yöntemleri bağlamında da
tespit edilen verilerden hareketle değerlendirmelerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aydemir Özgür Kasım, 2013, Çocuklara Yönelik Televizyon Kanallarında Dil Kullanımı, Yeni Türkiye Dergisi Türkçe Özel Sayısı, Yıl: 9, Sayı: 55 Kasım-Aralık, Türkiye, s. 1292-1297.Direkçi Bekir, Bal Mazhar, Şimşek Bilal, 2017, Teknoloji Tabanlı Türkçe Öğretimi Sürecinin Etkinlik Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi, International Journal of Language Academy, Sayı ve Cilt 5/1, s. 373-380 Doğanay Ahmet (Ed.), 2017, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pagem Akademi Yayınları.Güzel Abdurrahman, 2017, Başlangıçtan Günümüze Türkçenin Eğitim Öğretim Tarihi Araştırmaları, Ankara: Akçağ Yayınları.Karpuz Hacı Ömer, 1999, Türkiye Türkçesinin Söz Dizimiyle İlgili Çalışmaların Dilbilimi Metodolojisi Bakımından Değerlendirilmesi ve Bazı Teklifler, Türk Dil Kurumu 3. Uluslararası Türk Dili Kurultayı Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, s. 625-639.Karpuz Hacı Ömer, 2006, Anadili Bilinci Sorunu, Türkçenin Çağdaş Sorunları (Ed. Gürer Gülsevin, Erdoğan Boz), Ankara: Gazi Yay., s.206-222.Sever Sedat, 2004, Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Aslı Manav 0000-0002-8793-7845

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 18 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Manav, A. (2018). ÇOCUKLARA YÖNELİK TELEVİZYON KANALLARININ ÖNCÜL TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE ETKİSİ. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 43-47.