Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EMPLOYMENT ABILITY OF THE TURKISH TRANSPORTATION AND LOGISTICS SECTOR

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 72 - 80, 31.12.2024
https://doi.org/10.47257/busad.1595846

Öz

In almost all developing economies, structural problems originating from the internal dynamics of the economy are noteworthy. The most important of these problems are insufficient employment opportunities and rapid population growth that accelerates this situation. When it is considered that rapid developments technologies reduce the need for manpower, the seriousness of the situation is better understood. Unemployment, which is a major macroeconomic problem especially for developing countries within the global structure, is now on its way to becoming one of the priority problems of developed countries. All these developments cause a special meaning to be given to the service sector with high employment capacity. The global economic order and increasing international trade differentiate the perspective on the “Transportation and Logistics Sector” and make this sector a locomotive sector within the service sector. In this study, the place and importance of the transportation and logistics sector in the Turkish economy is examined with the help of numerical data obtained from official sources. It is observed that the findings obtained as a result of the study prove the high employment capacity of the Turkish Transportation and Logistics Sector.

Kaynakça

  • Adak, M. (2019). Railway Vs Highway Transportation and Economic Growth: The Case of Turkey. Alphanumeric Journal, 7, 1-10.
  • Ata, V. (2023). Türkiye'de Lojistik 4.0'ın İstihdama Olan Etkisi Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Tezli Yüksek Lisans, Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Burak KÜÇÜK. İstanbul.
  • Aydın, A. (2022). Türkiye Ekonomisinin İstihdam Yapısındaki Değişim Ve Dönüşümler. Yorum-Yönetim-Yöntem Uluslararası Yönetim-Ekonomi ve Felsefe Dergisi, 10(1): 55-68.
  • Banister, D. & Berechman, Y. (2001). Transport İnvestment and the Promotion of Economic Growth. Journal of Transport Geography, 9(3), 209–218.
  • Hayaloğlu, P. (2015). The Impact of Developments in the Logistics Sector on Economic Growth: The Case of OECD Countries. International Journal of Economics and Financial Issues, 5(2), 523-530.
  • Lean H.H. & Jinghi S.(2010) Logistics Development and Economic Growth in China, Institute of China Studies (University of Malaya) – ICS Working Paper Series, WP No: 2010-5, Malaysia (http://www.iadb.org/intal/intalcdi/ PE/2010/05814.pdf).
  • Pradhan, R. P. & Bagchi, T. P. (2013). Effect of Transportation Infrastructure on Economic Growth in India: The VECM Approach. Research in Transportation Economics, 38(1), 139–148.
  • Pradhan, R. P. (2019). Investigating the Causal Relationship Between Transportation Infrastructure, Financial Penetration and Economic Growth in G-20 Countries. Research in Transportation Economics, 78, 100766.
  • Sezer, S. (2016). Lojistik Sektörünün Ekonomiye Etkisi: OECD Ülkeleri Üzerine Bir Uygulama, Doktora Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İktisat Anabilim Dalı, Danışman: Prof. Dr. Cafer Necat BERBEROĞLU. Eskişehir.
  • Sturm, J. E., Jacobs, J. & Groote, P. (1999). Output Effects of Infrastructure Investment in the Netherlands, 1853–1913. Journal of Macroeconomics, 21(2), 355–380.
  • Tüik. (2024). https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=Ulusal-Hesaplar-113
  • Tüik. (2024). https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=Istihdam,-Issizlik-ve-Ucret-108
  • Uçar, A. (2007). Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişimi ve Sorunları. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Programı Yüksek Lisans Tezi. Danışman: Prof. Dr. İkbal AKSULU. İzmir.
  • Wang, A. (2010). Research of Logistics and Regional Economic Growth. iBusiness, 2(04), 395-400.
  • Yurdakul, E. M. (2020). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişkinin Var Analizi ile İncelenmesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(40), 174-185.
  • Zelka, A. & Yıldırım, S. K. (2021). Petrol Fiyatları, GSYİH ve Döviz Kuru Değişiminin Ulaştırma Sektörüne Etkileri: BİST Ulaştırma Endeksi Üzerine Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (61), 151-173. DOI: 10.18070/erciyesiibd.942075.
  • Zhu, F., Wu, X. & Peng, W. (2021). Road Transportation and Economic Growth in China: Granger Causality Analysis Based on Provincial Panel Data. Transportation Letters, 1-11.

TÜRK ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN İSTİHDAM KABİLİYETİ

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 72 - 80, 31.12.2024
https://doi.org/10.47257/busad.1595846

Öz

Gelişmekte olan ekonomilerin hemen hepsinde ekonominin kendi iç dinamiğinden kaynaklanan yapısal problemler dikkat çekmektedir. Bu problemlerin başında ise yetersiz istihdam olanakları ve bu durumu ivmeleyen hızlı nüfus artışı gelmektedir. Teknolojik gelişmelerin insan gücüne olan ihtiyacı hızla azalttığı göz önüne alındığında durumun ciddiyeti daha iyi anlaşılmaktadır. Küresel yapı içerisinde özellikle gelişmekte olan ülkeler için büyük bir makroekonomik problem olan işsizlik, artık gelişmiş ülkelerin de öncelikli problemlerinden bir tanesi olma yolundadır. Tüm bu gelişmeler yüksek istihdam kabiliyetine sahip hizmet sektörüne özel bir anlam yüklenmesine sebep olmaktadır. Küresel ekonomik düzen ve artan uluslararası ticaret “Ulaştırma ve Lojistik sektörü” ne olan bakış açısını farklılaştırarak, bu sektörü hizmet sektörü içerisinde yer alan bir lokomotif sektör konumuna taşımaktadır. Bu çalışmada ulaştırma ve lojistik sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi resmi kaynaklardan elde edilen sayısal veriler yardımıyla incelenmektedir. Çalışma sonucunda elde edilen bulguların Türk Ulaştırma ve Lojistik Sektörünün istihdam kabiliyetinin yüksekliğini kanıtlar nitelikte olduğu gözlenmektedir.

Kaynakça

  • Adak, M. (2019). Railway Vs Highway Transportation and Economic Growth: The Case of Turkey. Alphanumeric Journal, 7, 1-10.
  • Ata, V. (2023). Türkiye'de Lojistik 4.0'ın İstihdama Olan Etkisi Üzerine Nitel Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı, Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Tezli Yüksek Lisans, Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Burak KÜÇÜK. İstanbul.
  • Aydın, A. (2022). Türkiye Ekonomisinin İstihdam Yapısındaki Değişim Ve Dönüşümler. Yorum-Yönetim-Yöntem Uluslararası Yönetim-Ekonomi ve Felsefe Dergisi, 10(1): 55-68.
  • Banister, D. & Berechman, Y. (2001). Transport İnvestment and the Promotion of Economic Growth. Journal of Transport Geography, 9(3), 209–218.
  • Hayaloğlu, P. (2015). The Impact of Developments in the Logistics Sector on Economic Growth: The Case of OECD Countries. International Journal of Economics and Financial Issues, 5(2), 523-530.
  • Lean H.H. & Jinghi S.(2010) Logistics Development and Economic Growth in China, Institute of China Studies (University of Malaya) – ICS Working Paper Series, WP No: 2010-5, Malaysia (http://www.iadb.org/intal/intalcdi/ PE/2010/05814.pdf).
  • Pradhan, R. P. & Bagchi, T. P. (2013). Effect of Transportation Infrastructure on Economic Growth in India: The VECM Approach. Research in Transportation Economics, 38(1), 139–148.
  • Pradhan, R. P. (2019). Investigating the Causal Relationship Between Transportation Infrastructure, Financial Penetration and Economic Growth in G-20 Countries. Research in Transportation Economics, 78, 100766.
  • Sezer, S. (2016). Lojistik Sektörünün Ekonomiye Etkisi: OECD Ülkeleri Üzerine Bir Uygulama, Doktora Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İktisat Anabilim Dalı, Danışman: Prof. Dr. Cafer Necat BERBEROĞLU. Eskişehir.
  • Sturm, J. E., Jacobs, J. & Groote, P. (1999). Output Effects of Infrastructure Investment in the Netherlands, 1853–1913. Journal of Macroeconomics, 21(2), 355–380.
  • Tüik. (2024). https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=Ulusal-Hesaplar-113
  • Tüik. (2024). https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=Istihdam,-Issizlik-ve-Ucret-108
  • Uçar, A. (2007). Türkiye’de Lojistik Sektörünün Gelişimi ve Sorunları. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Uluslararası İşletmecilik Programı Yüksek Lisans Tezi. Danışman: Prof. Dr. İkbal AKSULU. İzmir.
  • Wang, A. (2010). Research of Logistics and Regional Economic Growth. iBusiness, 2(04), 395-400.
  • Yurdakul, E. M. (2020). Türkiye’de Lojistik Sektörü ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişkinin Var Analizi ile İncelenmesi. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 20(40), 174-185.
  • Zelka, A. & Yıldırım, S. K. (2021). Petrol Fiyatları, GSYİH ve Döviz Kuru Değişiminin Ulaştırma Sektörüne Etkileri: BİST Ulaştırma Endeksi Üzerine Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (61), 151-173. DOI: 10.18070/erciyesiibd.942075.
  • Zhu, F., Wu, X. & Peng, W. (2021). Road Transportation and Economic Growth in China: Granger Causality Analysis Based on Provincial Panel Data. Transportation Letters, 1-11.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nurdan Kuşat 0000-0002-2823-8948

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2024
Kabul Tarihi 9 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kuşat, N. (2024). TÜRK ULAŞTIRMA VE LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN İSTİHDAM KABİLİYETİ. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(2), 72-80. https://doi.org/10.47257/busad.1595846