The purpose of this study is to investigate the effects of managerial motivation practices on the performance of employees. In this context, the research questions are; Does motivation affect the performance of employees? Is there a statistical difference between demographic characteristics, motivation and employee performance? Suggestions on what advantages managerial motivation practices in enterprises can provide on the performance of employees, what benefits they can provide to enterprises, employees and the national economy are presented for the benefit of the relevant parties by using the data obtained from the surveys. The population of this research is 706 employees and 692 administrative staff in Bingöl University, totaling 1.398, and the sample is 596 people. In the first part of the questionnaire used in obtaining the data of the research, questions about personal information such as gender, age, educational status, working time, etc. were included in order to determine demographic characteristics. In the second part; “Motivation Scale” and in the third part “Employee Performance Scale” questions were included. “Reliability analysis”, ‘frequency analysis’, ‘regression analysis’ and ‘difference analysis’ were applied to the survey data in SPSS 21 program. As a result of the analyses; within the scope of the effects of motivational attitudes on employee performance; it was determined that managerial tools have a positive effect on altruism. In addition, psychological and social tools have a positive effect on honesty; organizational and managerial tools have a positive effect on altruism.
Motivation Performance Evaluation Employee Performance Organisation Performance.
Bu çalışmanın amacı, kurumlarda yönetimsel motivasyon uygulamalarının, çalışan personelin performansı üzerine etkilerinin neler olduğunu araştırmaktır.. Kurumlarda yönetimsel motivasyon uygulamalarının, çalışan personelin performansı üzerine ne gibi avantajlar sağlayabileceği, kurumlara, çalışanlara ve ülke ekonomisine hangi faydaları sağlayabileceği konusunda öneriler anketlerden elde edilen verilerden yararlanılarak ilgili tarafların yararına sunulmuştur. Bu doğrultuda araştırmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Araştırmanın ilk temel amacı motivasyonun çalışanların performansını etkileyip etkilemediğini tespit etmek; araştırmanın ikinci temel amacı ise demografik özelliklere göre çalışanların motivasyon ve performans durumlarının farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Bu amaçla gerçekleştirilen araştırmanın evreni; Bingöl Üniversitesinde çalışan 706 akademik ve 692 idari olmak üzere toplam 1.398 personel olup, örneklemi 596 kişidir. Araştırmanın verilerinin elde edilmesinde kullanılan anketin ilk kısmında demografik özelliklerin belirlenebilmesi için cinsiyet, yaş, eğitim durumu, çalışma süresi, gibi kişisel bilgilere yönelik sorular yer almıştır. İkinci kısımda “Motivasyon Ölçeği” ve üçüncü kısmında “Çalışan Performansı Ölçeği” soruları yer almıştır. Anket verilerine SPSS 21 programında “güvenilirlik analizleri”, “frekans analizleri”, “regresyon analizi” ve “farklılık analizi” uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda motivasyon tutumlarının çalışan performansına etkileri kapsamında, yönetsel araçların özgecilik üzerinde pozitif yönlü etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca psikolojik ve sosyal araçların dürüstlük üzerinde pozitif yönlü etkisi, örgütsel ve yönetsel araçların özgecilik üzerinde pozitif yönlü etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Motivasyon Performans Değerlendirme Çalışan Performansı Kurum Performansı.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Kurumsal Yönetim |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 26 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 15 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 30 |