Sosyal Hizmet Öğrencilerinin COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri: Başkent Üniversitesi Örneği
Yıl 2025,
Cilt: 10 Sayı: 2, 240 - 256, 29.08.2025
Seda Attepe Özden
,
Arzu İçağasıoğlu Çoban
,
Seval Bekiroğlu
,
Selin Koçak
,
Beyza Yılmaz
Öz
COVID 19 Pandemi süreci ile birlikte üniversitelerde eğitim öğretime uzaktan eğitim programları aracılığıyla devam edilmeye başlanmıştır. Uzaktan eğitim modeli ülkemizde yaygın bir eğitim modeli değildir. Bu nedenle, bu model hem öğrenciler hem de eğitimciler için çeşitli zorluklara ve yeni deneyimlerin yaşanmasına yol açmıştır. Bu çalışma sosyal hizmet öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecine yönelik deneyimlerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle tasarlanan çalışmaya 62 öğrenci gönüllü katılım sağlamıştır. Araştırmanın bulgularına içerik analizi yoluyla oluşturulan dört tema altında yer verilmektedir. Araştırmada uzaktan eğitimin öğrenciler tarafından ağırlıklı olarak olumsuz yönlerinin öne çıktığı görülmüştür.
Kaynakça
-
Abukan, B., Çamur G., ve Dilmen, F. (2023). Sosyal hizmet uygulama eğitiminin öğrencilerin gözünden değerlendirilmesi: Covid-19 pandemi süreci. Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Çalışmaları Dergisi, 4(1), 17-46.
-
Au, C., L. Drolet, J., Kaushik, V., Charles, G., Franco, M., Henton, J., ... ve Nıcholas, D. (2023). Impact of COVID-19 on social work field education: Perspectives of Canadian social work students. Journal of Social Work, 23(3), 522-547.
-
Australian Association of Social Work. (2020). COVID-19 social work study and ASWEAS FAQS
-
Aydemir, İ., Ünal, V., Gönültaş, M. B., Öngören, B., & Kuruçay, N. (2022). Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim modeline yönelik sosyal hizmet öğrencilerinin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 124-150.
-
Braun, V., ve Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77-101
-
Buz, S., ve Afyonoğlu, M. F. (2021). Sosyal hizmet öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik değerlendirmeleri: Türkiye'nin yedi bölgesinde yedi il örneklemi. Journal of Society & Social Work, 32(5), 247-269.