Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Küresel Markalar - Küresel Kültür: Coca-Cola Örneği

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 5, 73 - 83, 27.12.2019

Öz

Bireyin belirli bir bilgi ahlaki değer inanç gibi bazı yetenekleri edinmesine yardımcı olan kültür, toplumlar arasında farklılaşma göstermektedir. Belli semboller aracılığıyla nesilden nesile iletilen kültür bu sayede paylaşılmaktadır. Kültürün bireye bazı olguları algılama, bunları bir başka olaylar ve olgular ile ilişkilendirme ve sonucunda da yorumlama sürecinde yardımcı olmak gibi bir özelliği olduğu için öğrenilebilir olduğunu söylemek mümkündür. Kültür bir ulusun veya bir toplumun kendine has karakteristik özelliklerini tanımlamakta ve bunları şekillendirmektedir. Bu sayede de bireylerin davranışlarını tahmin edebilir ve belirli oranlarda yönlendirebiliriz. Toplumun büyük bir bölümü tarafından kabul edilen kültür toplumların devamlılığını sağlamaktadır.
Bu çalışmada, farklı kültürlere yönelik reklam çalışmaları yapan firmaların dayandıkları temel noktalar açıklanmıştır. Coca-Cola’nın küresel kültür üzerine yapmış olduğu reklamların çözümlemeleri yapılmıştır.

Kaynakça

  • Dörtyol, İ. T. (2014). Ulusal Kültür Perspektifinden Hizmet Kalitesi ve Müşteri Değeri, Beta Yayınları, İstanbul
  • Demirci, K. (2017). Reklam Dayatır. Reklamın Tarihsel ve İdeolojik Özelliklerine Bir Bakış, Ütopya Yayınevi, Ankara
  • Hürel, F. (2008). Yaratıcı Reklamcılık Eski Köye Yeni Adet, Say Yayıncılık, İstanbul
  • Dirsehan T., Coca Cola’nın Uluslararası Pazarlama Stratejilerine Yönelik Bir Yazın Taraması, İstanbul Journal Of Social Sciences, İstanbul, 2015, http://dergipark.gov.tr/download/article-file/161945
  • Sili A., Küreselleşme/Globalleşme ve Küyerelleşme/Glokalleşme Süreçlerinde Bir Gösterge Bilim Çalışması, VI Ulusal Sosyoloji Kongresi, Ekim 2009
  • Hegarty, J., Reklam: Zekayı Sihre Dönüştürmek, MediaCat, 2016
  • Kocabaş, F., elden, M., Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kuramlar, İletişim Yayınları, 2011
  • http://therichgetricher247.blogspot.com/2017/09/coca-cola-ko-versus-pepsico-pep-total.html, (Erişim Tarihi: 18.12.2018)
  • https://prezi.com/k7my0yyjlkqf/gostergebilimsel-acidan-coca-cola-reklaminin-cozumlemesi/, (Erişim Tarihi: 14.12.2018)
  • https://pazarlamasyon.com/sozluk/guerrilla-marketing-gerilla-pazarlama-nedir/, (Erişim Tarihi: 14.12.2018)
  • https://pazarlamasyon.com/reklam/kuresel-markalar-turklere-ozgu-degerleri-reklamlarinda-nasil-kullaniyor/, (Erişim Tarihi: 10.12.2018)
  • http://www.diken.com.tr/coca-cola-coca-cola-olali-boyle-reklam-gormedi/, (Erişim Tarihi: 14.12.2018)
  • http://www.cemduran.com/2011/05/colanin-komando-harekati/, (Erişim Tarihi: 12.12.2018)
  • https://dunyalilar.org/coca-cola-pepsiden-neden-nefret-eder.html/, (Erişim Tarihi: 10.12.2018)
  • https://www.youtube.com/watch?v=ts_4vOUDImE, (Erişim Tarihi: 10.01.2019)
  • https://www.neoldu.com/kuresellesme-nedir-kuresellesmenin-etkileri-nelerdir-6300h.htm, (Erişim Tarihi: 10.01.2019)
  • http://www.bilgesam.org/incele/80/-pakistan-hindistan-iliskileri-ve-kesmir-meselesi/#.XD-E4VwzaUk, (Erişim Tarihi: 10.01.2019)
  • https://pazarlamaturkiye.com/reklam/bu-reklamlar-cok-tanidik-coca-cola/, (Erişim Tarihi: 13.01.2019)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Of

İsmail Kılıçaslan

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Of, S., & Kılıçaslan, İ. (2019). Küresel Markalar - Küresel Kültür: Coca-Cola Örneği. Bayburt Üniversitesi İnsan Ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(5), 73-83.