BibTex RIS Kaynak Göster

İMAJ YÖNETİMİ

Yıl 2004, Cilt: 1 Sayı: 1, 3 - 18, 01.12.2004

Öz

Bu makalede, imaj yönetimi genel bir perspektif içerisinde irdelenerek, kişiler ve kurumlar için neden önemli olduğu açıklanıp nasıl yönetilmesi gerektiği üzerinde durulmuştur. Günümüz rekabetçi dünyasında kişilerin ve kurumların fırsatları kaçırma lüksü artık kalmamıştır. İmaj iyi yönetildiğinde bir mıknatıs gibi fırsatları çekebileceği gibi, imajın kötü yönetilmesi halinde ise yine bir mıknatıs gibi fırsatları yaklaştırmayabilir. Makalede imaj yönetiminde başarılı kişi ve kurumlardan örnekler verilerek, başarılı bir imaj yönetiminin neleri içermesi gerektiği üzerinde durulmuştur

Kaynakça

  • Aytaç T.; Kurum imajı; http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/sayi31/aytac.htm
  • Cohen, D., Prusak, L.; 2001; Kavrayamadığımız Zenginlik-Kuruluşların Sosyal Sermayesi. Çev: Ahmet Kardam. Yay. Haz.: Zülfü Dicleli, MESS Yayın No: 353, İstanbul.
  • Çakır, Ö.; “İmajım olumlu, doğal, samimi ve zeki mi”; http://www.insankaynaklari.com/cn/ContentBody.asp?BodyID=989
  • Davies D.; 2002; Risk Management – Protect Reputation; Computer Law&Security Report 6
  • Demir, K.;2003; İmaj Yönetimi; Sandal Yayınları; Ankara.
  • Fombrun, C.J.; 1996; Reputation: Realizing Value from the Corporate Image; Harvard Business School Press.
  • Nha N., Gaston L.; 2001; “Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decision in services”; Journal of Retailing and Consumer Services; Volume 8; 227-236.
  • Okay, A.; 2000; Kurum Kimliği; MediaCat Kitapları, Pelin Ofset, Ankara.
  • Sampson E.; 1995; İmaj Faktörü; Rota Yayıncılık; İstanbul.
  • http://www.prciturkey.com
  • http://www.zaman.com.tr/2002/10/08/tuketici/h1.htm
  • http://www.ozlemcakir.com/turkce.html

-

Yıl 2004, Cilt: 1 Sayı: 1, 3 - 18, 01.12.2004

Öz

In this paper, image management is discussed from a general perspective by pointing out its importance and explaining its management. Professionals and companies do not have the luxury to miss opportunities in today’s competitive world. Image will pull opportunities like a magnet if it is managed successfully otherwise it might push away opportunities again like a magnet. The paper outlines the ingredients of the successful image management by giving examples from the professionals and companies

Kaynakça

  • Aytaç T.; Kurum imajı; http://yayim.meb.gov.tr/yayimlar/sayi31/aytac.htm
  • Cohen, D., Prusak, L.; 2001; Kavrayamadığımız Zenginlik-Kuruluşların Sosyal Sermayesi. Çev: Ahmet Kardam. Yay. Haz.: Zülfü Dicleli, MESS Yayın No: 353, İstanbul.
  • Çakır, Ö.; “İmajım olumlu, doğal, samimi ve zeki mi”; http://www.insankaynaklari.com/cn/ContentBody.asp?BodyID=989
  • Davies D.; 2002; Risk Management – Protect Reputation; Computer Law&Security Report 6
  • Demir, K.;2003; İmaj Yönetimi; Sandal Yayınları; Ankara.
  • Fombrun, C.J.; 1996; Reputation: Realizing Value from the Corporate Image; Harvard Business School Press.
  • Nha N., Gaston L.; 2001; “Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decision in services”; Journal of Retailing and Consumer Services; Volume 8; 227-236.
  • Okay, A.; 2000; Kurum Kimliği; MediaCat Kitapları, Pelin Ofset, Ankara.
  • Sampson E.; 1995; İmaj Faktörü; Rota Yayıncılık; İstanbul.
  • http://www.prciturkey.com
  • http://www.zaman.com.tr/2002/10/08/tuketici/h1.htm
  • http://www.ozlemcakir.com/turkce.html
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79EP66PZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adil Baykasoğlu Bu kişi benim

Türkay Dereli Bu kişi benim

Ali İhsan Sönmez Bu kişi benim

Erdinç Yağcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., Yağcı, E. (2004). İMAJ YÖNETİMİ. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18.