BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretimde Matematik Kaygısına Karşı ‘’Gerçekçi Matematik Eğitimi’’ Yaklaşımı ve ‘’Geometri Bahçesi’’nin Rolü

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 1, 144 - 151, 01.06.2013

Öz

Bu çalışmada ‘’Geometri Bahçesi’’nin öğrencilerin matematik dersi ile ilgili kaygılarını gidermek ve başarılarını arttırmadaki etkisi araştırılmıştır. Bahçenin kurulması öncesinde ve sonrasında uygulanan testlere dayandırılan çalışma, Mersin’in Silifke ilçesi Keben Köyü İlköğretim Okulu öğrencileri ve öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular sonucunda ‘’Geometri Bahçesi’’nin matematik eğitimine yaptığı (olumlu) katkılar ‘’Gerçekçi Matematik Eğitimi’’ çerçevesinde değerlendirilmiş ve geleneksel yöntemle yapılan öğretimden ne ölçüde daha etkin olabildiği değerlendirilmiştir

Kaynakça

  • Aker, Ç. (1996), Lise öğrencilerinin kendini açma davranışları ile cinsiyetleri açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkan, V. (2011), Etkili Matematik Öğretiminin Gerçekleştirilmesindeki Engellerden Biri:Kaygı ve Nedenleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 89-107.
  • Altun, M. (2002), Sayı Doğrusunun Ögretiminde Yeni BirYaklasım, http://www.ilkogretim-online.org.tr/vol1say2/v01s02a.htm
  • Başarır, D. (1990), Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinde Sınav kaygısı, Durumluk Kaygı, Akademik Başarı ve Sınav Başarısı Arasındaki İlişki, Y. Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Bindak, R. (2005), İlköğretim Öğrencileri için Matematik Kaygı Ölçeği, Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442- 448. EARGED, (2007) Uluslararası çalışmalara ait raporlar, http://earged.meb.gov.tr/earged/Olçme/raporlar.html, 10.11.
  • Fidan, N. (1996 ), Okulda Öğrenme ve Öğretme , Ankara Alkım Yayınevi
  • Freudenthal, H.(1991), Revisiting Mathematics Education. China Lectures, 9Dordrecht: Kluwer Academic Publishers
  • Greenwood, J. (1984), My anxieties about math anxiety, Mathematics Teacher, 77, 662-663.
  • Haynes, A. Mullins, A., Stein, B. (2004), Differential Models for Mathematics Anxiety in Male and Female College Students , Social Spectrum, (24) (3),295-318.
  • Steele, D.F. ve Arth, A.A. (1998), Math instruction and assessment: preventing Schools inthe Middle, 44(7), 44-48.
  • Öcalan, T. (2004), İlköğretimde Matematik Öğretimi ,Yeryüzü Yayınevi.
  • Özdemir, E. ve Üzel, D. (2011), Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkileri ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 332-343
  • Özkurt, H. ve Yeğin, D. (2009), Matematik Öğretimi, Bursa –Şubat -2009.
  • Skemp, R.R. (1976), Relational understanding, Mathematics Teaching 77, 20–26.
  • Şahin, F.Y. (2000), Matematik Kaygısı, Eğitim Araştırmaları, (1)2, 75-79.
  • Tobias, S. (1978), Overcoming math anxiety, Newyork, Norton.
  • Tanyolaç, G. (1996), 11-12 Yaş düzeyindeki öğrencilerin korku yaygınlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Treffers, A. (1987),Three Dimensions: A Model Of Goal And Theory And Theory Description in Mathematics Instruction,The Wiskobas Project, Dordrecht:Kluwer.
  • Üzel, D. (2007), Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) Destekli Eğitimin İlköğretim 7. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi, Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.

A Cure for Mathematics Anxiety: ’’Geometry Garden’’ in the Context of ‘’Realistic Mathematics Education’’ in Elementary Schools

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 1, 144 - 151, 01.06.2013

Öz

A Cure for Mathematics Anxiety: ’’Geometry Garden’’ in the Context of ‘’Realistic Mathematics Education’’ in Elementary Schools Abstact: The aim of this study is to research on the effect of a “Geometry Garden” on mathematics teaching in elementary level geometry education. The project contains the application of a questionary on the students of of Keben Elementary School in Silifke, Mersin, before and after the construction and use of the “Geometry Garden” in the same school. Findings from the study are evaluated to see at what level the “Geometry Garden” had a positive effect on the learning level of students. The concept of ‘’Realistic Mathematics Education’’ discussed in the context of successful mathematics education has been contrasted with the traditional mathematics education method

Kaynakça

  • Aker, Ç. (1996), Lise öğrencilerinin kendini açma davranışları ile cinsiyetleri açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkan, V. (2011), Etkili Matematik Öğretiminin Gerçekleştirilmesindeki Engellerden Biri:Kaygı ve Nedenleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 89-107.
  • Altun, M. (2002), Sayı Doğrusunun Ögretiminde Yeni BirYaklasım, http://www.ilkogretim-online.org.tr/vol1say2/v01s02a.htm
  • Başarır, D. (1990), Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinde Sınav kaygısı, Durumluk Kaygı, Akademik Başarı ve Sınav Başarısı Arasındaki İlişki, Y. Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Bindak, R. (2005), İlköğretim Öğrencileri için Matematik Kaygı Ölçeği, Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442- 448. EARGED, (2007) Uluslararası çalışmalara ait raporlar, http://earged.meb.gov.tr/earged/Olçme/raporlar.html, 10.11.
  • Fidan, N. (1996 ), Okulda Öğrenme ve Öğretme , Ankara Alkım Yayınevi
  • Freudenthal, H.(1991), Revisiting Mathematics Education. China Lectures, 9Dordrecht: Kluwer Academic Publishers
  • Greenwood, J. (1984), My anxieties about math anxiety, Mathematics Teacher, 77, 662-663.
  • Haynes, A. Mullins, A., Stein, B. (2004), Differential Models for Mathematics Anxiety in Male and Female College Students , Social Spectrum, (24) (3),295-318.
  • Steele, D.F. ve Arth, A.A. (1998), Math instruction and assessment: preventing Schools inthe Middle, 44(7), 44-48.
  • Öcalan, T. (2004), İlköğretimde Matematik Öğretimi ,Yeryüzü Yayınevi.
  • Özdemir, E. ve Üzel, D. (2011), Gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkileri ve öğretime yönelik öğrenci görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 332-343
  • Özkurt, H. ve Yeğin, D. (2009), Matematik Öğretimi, Bursa –Şubat -2009.
  • Skemp, R.R. (1976), Relational understanding, Mathematics Teaching 77, 20–26.
  • Şahin, F.Y. (2000), Matematik Kaygısı, Eğitim Araştırmaları, (1)2, 75-79.
  • Tobias, S. (1978), Overcoming math anxiety, Newyork, Norton.
  • Tanyolaç, G. (1996), 11-12 Yaş düzeyindeki öğrencilerin korku yaygınlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Treffers, A. (1987),Three Dimensions: A Model Of Goal And Theory And Theory Description in Mathematics Instruction,The Wiskobas Project, Dordrecht:Kluwer.
  • Üzel, D. (2007), Gerçekçi Matematik Eğitimi (RME) Destekli Eğitimin İlköğretim 7. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrenci Başarısına Etkisi, Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42ZR43JA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayfer Kurt Bu kişi benim

M Emin Özel

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, A., & Özel, M. E. (2013). İlköğretimde Matematik Kaygısına Karşı ‘’Gerçekçi Matematik Eğitimi’’ Yaklaşımı ve ‘’Geometri Bahçesi’’nin Rolü. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 144-151.