BibTex RIS Kaynak Göster

KARL MARX VE MARKSİST TEORİ AÇISINDAN EĞİTİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 40 - 55, 01.06.2016

Öz

Bu çalışmada ünlü düşünür Karl Marx’ın hayatı sosyokültürel ve tarihsel bir perspektifle ele alınmıştır. Karl Marx’ın yaşam sürecinde deneyimlerinin ideolojisi üzerinde yarattığı etki incelenmiştir. Ayrıca, Marksizm’in eğitim ve toplumsal cinsiyete yansımaları ele alınmıştır

Kaynakça

  • Aron, R. (2004). Sosyolojik düşüncenin evreleri.(K. Alemdar, Çev.). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Anyon, J. (2011). Marx and education. New York: Routledge Publishing.
  • Arslan, A. (2002). Felsefeye giriş. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Basat, O. (2004). Karl Marx’ın ahlak anlayışı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bayhan, H. (2006). Ulus devlet, modernizm ve postmodernizm. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Coser, L. (2010). Sosyolojik düşünce’nin ustaları. (H. Hülür, İ. Mazman ve S. Toker, Çev.). Ankara: Deki Basım Yayım.
  • Cuff, E. C., Sharrock, W. W. ve Francis, D. W. (2013). Sosyolojide perspektifler. (Ü. Tatlıcan, Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Desfor Edles, L. (2006). Uygulamalı kültürel sosyoloji. (C. Atay, Çev.). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Doğan, İ. (2012). Sosyoloji: Kavramlar ve sorunlar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ecevit,M.(2013). Emek. Y. Ecevit ve K .Karkıner (Ed.). Toplumsal cinsiyet sosyolojisi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Feinberg,W. ve Soltis, J. F. (2009). School and society. (5. bs.). New York: Teachers College Columbia Universty.
  • Gutek, G.L. (1997). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Kartal, Z. (2015). Marxist toplumsal gelişme aşamaları ile Rostow’un gelişme aşamaları yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Eşkişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(2), 231-244.
  • Kızılçelik, S. (1994). Sosyoloji teorileri 2. Konya: Yunus Emre Yayınları.
  • Kongar, E. (2000). Toplumsal değişme kuramları ve Türkiye gerçeği. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Lunn, E.(2011). Marksizm ve modernizm. Lukacs, Brecht, Benjamin ve Adorno üzerine tarihsel bir inceleme. (Y. Alogan, Çev.). Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Marx, K. ve Engels, F. (2008). Din üzerine. (K. Güvenç, Çev.). Ankara: Sol Yayınları.
  • Mclaren, P. (2011). Okullarda yaşam eleştirel pedagojiye giriş. (M. Y. Eryaman, H. Arslan, Çev.) Ankara:Anı yayıncılık. Radikal. (2015).
  • http://www.radikal.com.tr/turkiye/ilk-gay-namus
  • Rikowski ,G. (2011). Marksist eğitim kuramı ve eleştirel pedagoji. (C.Atay, Çev.). İstanbul: Kalkedon Yay.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Smith, P.(2008). Kültürel kuram. (S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu, Çev.). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Sönmez, V. (1996). Eğitim felsefesi. Ankara:Anı Yayıncılık.
  • Sözcü. (2015). http://www.sozcu.com.tr/2015/gundem/aylan-bebegi-tasiyan- jandarma-o-ani-anlatti-929017/ adresinde 1 aralık 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Swingewood, A. (2010). Sosyolojik düşüncenin kısa tarihi. (O. Akınhay, Çev). İstanbul: Agora Yayınları.
  • Wallace, R. A. ve Wolf, A. (2004). Çağdaş sosyoloji kuramları, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks (Alıntı Tarihi:1 Aralık 2015)
  • http://hermes-atum.blogspot.com.tr/2010/11/karl-marxn-esine- mektubu.html(Alıntı Tarihi:4 Aralık 2015)

Karl Marx and Marxist Theory in Terms of Education and Gender

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 1, 40 - 55, 01.06.2016

Öz

In this study, the renowned philosopher, Karl Marx the life of a sociocultural and historical perspective are discussed.The ideology of Karl Marx discusses the impact that has had on life experiences in the process.Also, reflections on education and gender of Marxism are discussed

Kaynakça

  • Aron, R. (2004). Sosyolojik düşüncenin evreleri.(K. Alemdar, Çev.). Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Anyon, J. (2011). Marx and education. New York: Routledge Publishing.
  • Arslan, A. (2002). Felsefeye giriş. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Basat, O. (2004). Karl Marx’ın ahlak anlayışı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bayhan, H. (2006). Ulus devlet, modernizm ve postmodernizm. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Coser, L. (2010). Sosyolojik düşünce’nin ustaları. (H. Hülür, İ. Mazman ve S. Toker, Çev.). Ankara: Deki Basım Yayım.
  • Cuff, E. C., Sharrock, W. W. ve Francis, D. W. (2013). Sosyolojide perspektifler. (Ü. Tatlıcan, Çev.). İstanbul: Say Yayınları.
  • Desfor Edles, L. (2006). Uygulamalı kültürel sosyoloji. (C. Atay, Çev.). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Doğan, İ. (2012). Sosyoloji: Kavramlar ve sorunlar. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ecevit,M.(2013). Emek. Y. Ecevit ve K .Karkıner (Ed.). Toplumsal cinsiyet sosyolojisi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Feinberg,W. ve Soltis, J. F. (2009). School and society. (5. bs.). New York: Teachers College Columbia Universty.
  • Gutek, G.L. (1997). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Kartal, Z. (2015). Marxist toplumsal gelişme aşamaları ile Rostow’un gelişme aşamaları yaklaşımlarının değerlendirilmesi. Eşkişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(2), 231-244.
  • Kızılçelik, S. (1994). Sosyoloji teorileri 2. Konya: Yunus Emre Yayınları.
  • Kongar, E. (2000). Toplumsal değişme kuramları ve Türkiye gerçeği. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Lunn, E.(2011). Marksizm ve modernizm. Lukacs, Brecht, Benjamin ve Adorno üzerine tarihsel bir inceleme. (Y. Alogan, Çev.). Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Marx, K. ve Engels, F. (2008). Din üzerine. (K. Güvenç, Çev.). Ankara: Sol Yayınları.
  • Mclaren, P. (2011). Okullarda yaşam eleştirel pedagojiye giriş. (M. Y. Eryaman, H. Arslan, Çev.) Ankara:Anı yayıncılık. Radikal. (2015).
  • http://www.radikal.com.tr/turkiye/ilk-gay-namus
  • Rikowski ,G. (2011). Marksist eğitim kuramı ve eleştirel pedagoji. (C.Atay, Çev.). İstanbul: Kalkedon Yay.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim-Kuramdan Uygulamaya (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Smith, P.(2008). Kültürel kuram. (S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu, Çev.). İstanbul: Babil Yayınları.
  • Sönmez, V. (1996). Eğitim felsefesi. Ankara:Anı Yayıncılık.
  • Sözcü. (2015). http://www.sozcu.com.tr/2015/gundem/aylan-bebegi-tasiyan- jandarma-o-ani-anlatti-929017/ adresinde 1 aralık 2015 tarihinde edinilmiştir.
  • Swingewood, A. (2010). Sosyolojik düşüncenin kısa tarihi. (O. Akınhay, Çev). İstanbul: Agora Yayınları.
  • Wallace, R. A. ve Wolf, A. (2004). Çağdaş sosyoloji kuramları, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks (Alıntı Tarihi:1 Aralık 2015)
  • http://hermes-atum.blogspot.com.tr/2010/11/karl-marxn-esine- mektubu.html(Alıntı Tarihi:4 Aralık 2015)
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA86NS62DE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Kale

İmray Nur

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kale, M., & Nur, İ. (2016). KARL MARX VE MARKSİST TEORİ AÇISINDAN EĞİTİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 40-55.