BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Sektöründe Yaşanan Krizin İstanbul’da Faaliyet Gösteren 3, 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerine Etkileri ve Çözüm Önerileri

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 67 - 86, 01.12.2017

Öz

Kriz, bir örgütün, bölgenin ya da ülkenin içsel veya dışsal çevresinde oluşan olumsuz gelişmelerden dolayı ortaya çıkan, faaliyetleri sekteye uğratan, insanları fiziksel ve zihinsel olarak tehdit eden, normal yönetsel yöntemleri kullanarak aşılması zor görülen ve planlı olmayan bir olaydır. Birçok sektörü olumsuz olarak etkileyen kriz, talep yönüyle kırılgan olan turizm sektörünü derinden etkileyen birçok olumsuz sonuca neden olmaktadır. Turizm sektöründe yaşanan büyük krizlerin yarattığı en olumsuz sonuçların, ekonomik kayıplar, turizm sektörüyle bağlantılı olan sektörlerin yaşadığı olumsuzluklar, istihdamda yaşanan kayıplar olduğu söylenebilir. Bu bağlamda, bu çalışmada İstanbul’da faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otellerin yapmış oldukları kriz yöntemi uygulamaları ve olumlu-olumsuz beklentileri araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, konaklama işletmelerinin en çok pazarlama ve insan kaynakları yönetimi alanlarıyla ilgili uygulamalar yaptıkları bulgulanmıştır

Kaynakça

  • Anderson, B. A. (2006). Crisis management in the Australian tourism industry: Preparedness, personnel and postscript. Tourism Management, 27(6), 1290-1297.
  • Blake, A. ve Sinclair, M. T. (2003). Tourism crisis management: US response to September 11. Annals of Tourism Research, 30(4), 813- 832.
  • Faulkner, B. (2001). Towards a framework for tourism disaster management. Tourism Management, 22(2), 135-147.
  • Israeli, A. A. (2007). Crisis-management practices in the restaurant industry. International Journal of Hospitality Management, 26(4), 807-823.
  • Israeli, A. A. ve Reichel, A. (2003). Hospitality crisis management practices: The Israeli case. International Journal of Hospitality Management, 22(4), 353-372.
  • Israeli, A. A., Mohsin, A. ve Kumar, B. (2011). Hospitality crisis management practices: The case of Indian luxury hotels. International Journal of Hospitality Management, 30(2), 367-374.
  • Kultur (2015). Türkiye’deki konaklama tesisi sayıları [www.kultur.gov.tr]. Erişim tarihi: 01.11.2015.
  • Morse, J. (1994). Designing funded qualitative research. In Handbook for qualitative research, ed.N. Denzin and Y. Lincoln, 220–35. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Niininen, O. (2013). Five Star Crisis Management--Examples of Best Practice from the Hotel Industry. INTECH Open Access Publisher.
  • Okumus, F. ve Karamustafa, K. (2005). Impact of an economic crisis evidence from Turkey. Annals of Tourism Research, 32(4), 942- 961.
  • Okumus, F., Altinay, M. ve Arasli, H. (2005). The impact of Turkey's economic crisis of February 2001 on the tourism industry in Northern Cyprus. Tourism Management, 26(1), 95-104.
  • Perl, Y. ve Israeli, A. A. (2011). Crisis management in the travel agency sector: A case study. Journal of Vacation Marketing, 17(2), 115- 125.
  • Ritchie, B. W. (2004). Chaos, crises and disasters: a strategic approach to crisis management in the tourism industry. Tourism Management, 25(6), 669-683.
  • Sekaran ve Bougie (2013). Research methods for business. A skill- building approach (6th Edition). Wiley.
  • Tursab (2017). Tursit Sayısı ve Turizm Geliri. [https://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turist- sayisi- harcama_68.html]. Erişim Tarihi: 08.08.2017

Effects of the Crisis on the Tourism Sector in 3, 4 and 5 Star Hotels in Istanbul and Solutions

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 2, 67 - 86, 01.12.2017

Öz

Crisis is an unplanned phenomenon which emerges from internal or external environment of an organization, region or country, disrupts the operations, threatens people physically or mentally and seems difficult to overcome by using normal administrative method. The crisis, which affects many sectors negatively, may bring more negative results for tourism sector in terms of demand fragility. The most important negative findings in terms of tourism sector are; financial losses, effect of tourism and connected sectors, adverse effects on employment. In this context, It was investigated in crisis management and positive and negative expectations of the 3, 4 and 5 star hotels in Istanbul. As a result of the analysis, it was found that the hospitality enterprises are mostly engaged in marketing and human resources management practices

Kaynakça

  • Anderson, B. A. (2006). Crisis management in the Australian tourism industry: Preparedness, personnel and postscript. Tourism Management, 27(6), 1290-1297.
  • Blake, A. ve Sinclair, M. T. (2003). Tourism crisis management: US response to September 11. Annals of Tourism Research, 30(4), 813- 832.
  • Faulkner, B. (2001). Towards a framework for tourism disaster management. Tourism Management, 22(2), 135-147.
  • Israeli, A. A. (2007). Crisis-management practices in the restaurant industry. International Journal of Hospitality Management, 26(4), 807-823.
  • Israeli, A. A. ve Reichel, A. (2003). Hospitality crisis management practices: The Israeli case. International Journal of Hospitality Management, 22(4), 353-372.
  • Israeli, A. A., Mohsin, A. ve Kumar, B. (2011). Hospitality crisis management practices: The case of Indian luxury hotels. International Journal of Hospitality Management, 30(2), 367-374.
  • Kultur (2015). Türkiye’deki konaklama tesisi sayıları [www.kultur.gov.tr]. Erişim tarihi: 01.11.2015.
  • Morse, J. (1994). Designing funded qualitative research. In Handbook for qualitative research, ed.N. Denzin and Y. Lincoln, 220–35. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Niininen, O. (2013). Five Star Crisis Management--Examples of Best Practice from the Hotel Industry. INTECH Open Access Publisher.
  • Okumus, F. ve Karamustafa, K. (2005). Impact of an economic crisis evidence from Turkey. Annals of Tourism Research, 32(4), 942- 961.
  • Okumus, F., Altinay, M. ve Arasli, H. (2005). The impact of Turkey's economic crisis of February 2001 on the tourism industry in Northern Cyprus. Tourism Management, 26(1), 95-104.
  • Perl, Y. ve Israeli, A. A. (2011). Crisis management in the travel agency sector: A case study. Journal of Vacation Marketing, 17(2), 115- 125.
  • Ritchie, B. W. (2004). Chaos, crises and disasters: a strategic approach to crisis management in the tourism industry. Tourism Management, 25(6), 669-683.
  • Sekaran ve Bougie (2013). Research methods for business. A skill- building approach (6th Edition). Wiley.
  • Tursab (2017). Tursit Sayısı ve Turizm Geliri. [https://www.tursab.org.tr/tr/turizm-verileri/istatistikler/turist- sayisi- harcama_68.html]. Erişim Tarihi: 08.08.2017
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA56PA52NR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Derya Toksöz Bu kişi benim

Ali Dalgıç Bu kişi benim

Kemal Birdir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Toksöz, D., Dalgıç, A., & Birdir, K. (2017). Turizm Sektöründe Yaşanan Krizin İstanbul’da Faaliyet Gösteren 3, 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerine Etkileri ve Çözüm Önerileri. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 67-86.