Kriz, bir örgütün, bölgenin ya da ülkenin içsel veya dışsal çevresinde oluşan olumsuz gelişmelerden dolayı ortaya çıkan, faaliyetleri sekteye uğratan, insanları fiziksel ve zihinsel olarak tehdit eden, normal yönetsel yöntemleri kullanarak aşılması zor görülen ve planlı olmayan bir olaydır. Birçok sektörü olumsuz olarak etkileyen kriz, talep yönüyle kırılgan olan turizm sektörünü derinden etkileyen birçok olumsuz sonuca neden olmaktadır. Turizm sektöründe yaşanan büyük krizlerin yarattığı en olumsuz sonuçların, ekonomik kayıplar, turizm sektörüyle bağlantılı olan sektörlerin yaşadığı olumsuzluklar, istihdamda yaşanan kayıplar olduğu söylenebilir. Bu bağlamda, bu çalışmada İstanbul’da faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otellerin yapmış oldukları kriz yöntemi uygulamaları ve olumlu-olumsuz beklentileri araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, konaklama işletmelerinin en çok pazarlama ve insan kaynakları yönetimi alanlarıyla ilgili uygulamalar yaptıkları bulgulanmıştır
Crisis is an unplanned phenomenon which emerges from internal or external environment of an organization, region or country, disrupts the operations, threatens people physically or mentally and seems difficult to overcome by using normal administrative method. The crisis, which affects many sectors negatively, may bring more negative results for tourism sector in terms of demand fragility. The most important negative findings in terms of tourism sector are; financial losses, effect of tourism and connected sectors, adverse effects on employment. In this context, It was investigated in crisis management and positive and negative expectations of the 3, 4 and 5 star hotels in Istanbul. As a result of the analysis, it was found that the hospitality enterprises are mostly engaged in marketing and human resources management practices
Diğer ID | JA56PA52NR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2 |