Psychogeography deals with the psychological impact of geographical conditions on people. Guy Debord and the Situationists use it on a political level for the radical transformation of metropolises. Thus, many writers utilize the concept as a technique for analysing the psychological landscape of cities. In the plays under consideration, David Hare and Mark Ravenhill portray how their characters respond to the effects of the Berlin Wall as a physical barrier as they attempt to represent pre-Wall and post-Wall global circumstances. Hare and Ravenhill explore the physical and psychological boundaries between Berliners with a critical eye on the daily life of Berlin. In this context, they portray Berlin as a borderland and demonstrate the impact of the Berlin Wall on people’s identities, political views, and life. The playwrights describe Berlin as a mysterious city separated by a defunct wall, with Berliners living under the oppression of global capitalism and consumerism. Using a Debordian framework, this study examines the existence of psychogeography in David Hare’s Berlin and Mark Ravenhill’s Over There.
Psikocoğrafya, coğrafi koşulların insanlar üzerindeki psikolojik etkilerinin incelenmesidir. Guy Debord ve Sitüasyonistler psikocoğrafyayı metropollerin radikal dönüşümü için politik düzeyde bir araç olarak kullanırlar. Bu nedenle, birçok yazar da kavramdan, kentlerin psikolojik manzarasını incelemek için bir teknik olarak yararlanmaktadır. İnceleme konusu olan oyunlarda David Hare ve Mark Ravenhill, fiziksel bir engel olarak tasvir ettikleri Berlin Duvarı’na karşı oyun karakterlerinin nasıl tepki verdiklerini, Berlin Duvarı öncesi ve sonrası küresel koşullar bağlamında göstermeye çalışmaktadır ve Berlin’in gündelik yaşamına eleştirel bir gözle bakarak Berlinliler arasındaki fiziksel ve psikolojik sınırları keşfe çıkmaktadır. Bu bağlamda, Berlin’i bir sınır bölgesi olarak betimleyen oyun yazarları Berlin Duvarı’nın bireylerin kimlikleri, siyasal görüşleri ve yaşamları üzerindeki etkisini göstermeye çabalamaktadırlar. Hare ve Ravenhill Berlin’i, küresel kapitalizmin ve tüketim kültürünün baskısı altında yaşayan Berlinlilerle birlikte, artık var olmayan bir duvarla ayrılmış gizemli bir kent olarak tanımlamaktadır. Bu çalışma, Debordyen bir çerçeve kullanarak, David Hare’in Berlin ve Mark Ravenhill’in Over There oyunlarına konumlanan psikocoğrafyanın varlığını incelemektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Edebi Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 16 Sayı: 1 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez elektronik olarak yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr