The purpose of this research is to evaluate the opinions of first-grade teachers and first-grade students' parents about hybrid education applications. In the research conducted by using phenomenology, one of the qualitative research designs, the data collected from the first-grade teachers and the data collected from the parents were collected by the interview technique. Content analysis and descriptive analysis methods were used in the analysis of the data. The participants of the research consist of 23 first-grade teachers and 156 first-grade parents who are active in the 2020-2021 academic year. The purposive sampling method was used in the selection of the study group. Research findings showed that; The process differs in terms of ease and difficulty according to the teachers' knowledge of technology. Teachers benefited from videos and educational sites in the stage of giving their voices. It has been easier for teachers who are self-taught in using Web 2.0 tools to make lessons fun. Teaching with games in the process also gave positive results in terms of drawing the attention of the students to the lesson. The financial situation and education level of the parents affected the support they gave to the students. It is important to ensure that parents have more information about the process and that teachers train themselves technologically in terms of increasing the quality of hybrid education.
Bu araştırmanın amacı, birinci sınıf öğretmenlerinin ve öğrenci velilerinin hibrit eğitim uygulamasıyla ilgili görüşlerinin değerlendirilmesidir. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) kullanılarak yapılan araştırmada, birinci sınıf öğretmenlerinden toplanan veriler görüşme tekniğiyle, velilerden toplanan veriler ise anket ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında aktif görev yapan 23 birinci sınıf öğretmeni ve 156 birinci sınıf öğrenci velisinden oluşmaktadır. Çalışma grubunun seçiminde amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğretmenlerin teknolojiye hakim olma durumlarının, sürecin kolay veya zor geçmesi bakımından belirleyici etken olduğunu göstermektedir. Öğretmenler seslerin verilmesi aşamasında videolardan, eğitim sitelerinden faydalanmışlardır. Web 2.0 araçlarını kullanma konusunda kendini yetiştiren öğretmenlerin dersleri eğlenceli hale getirmeleri daha kolay olmuştur. Süreçte oyunla öğretim yapmak da öğrencilerin dikkatini derse toplanmak anlamında olumlu sonuç vermiştir. Velilerin maddi durumları ve eğitim düzeyleri öğrenciye verdikleri desteği etkilemiştir. Velinin süreçle ilgili daha fazla bilgi sahibi olmasının sağlanması, öğretmenlerin teknolojik anlamda kendilerini yetiştirmeleri hibrit eğitimin kalitesinin artması bakımından önem arz etmektedir.
İlkokuma yazma öğretimi hibrit eğitim birinci sınıf öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |