BibTex RIS Kaynak Göster

OKULLARIN TÜZEL KİŞİLİĞİ VAR MIDIR? OLMALI MIDIR?

Yıl 2015, Cilt: 13 Sayı: 4, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.84833

Öz

Tarih boyunca farklı felsefi akımlara göre şekillenen okul, eğitim sisteminin en küçük birimidir.  Bu küçük birimin sahip olduğu yetkiler ve yerine getirmesi gereken görevler ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir. Türkiye’de idari yapı merkeziyetçilik ilkesine göre şekillendiği için, okullar da merkeziyetçi yapıya uygun yetki ve görevlere sahiptirler. Bu nedenle üniversiteler hariç, diğer tüm eğitim basamaklarında yer alan okulların Devlet tüzel kişiliğinden ayrı tüzel kişilikleri bulunmamaktadır. Bu çalışmanın çıkış noktası tüzel kişilik kavramı, kamu ve özel hukuk tüzel kişiliklerinin ne olduğunu açıklamak ve eğer okulların tüzel kişiliği bulunsaydı bu durumun avantaj ve dezavantajlarının neler olabileceğini tartışmaktır. Okulların tüzel kişiliğe sahip olması konusunda görüş birliğinin oluştuğunu söylemek güçtür. Öte yandan Milli Eğitim Sisteminin katı merkeziyetçi yapıyı yumuşatmaya dönük değişikliklere ihtiyaç duyduğu da bir diğer gerçekliktir. Okulların tüzel kişiliğe sahip olması ya da olmaması durumunun özü itibariyle merkeziyetçilik ve yerelleşme kavramlarıyla ilişkili olması nedeniyle, çalışmadaki tartışmalar bu iki kavram ekseninde gerçekleştirilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Pelin Taşkın

Yrd. Doç. Dr. K. Funda Nayır

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Taşkın, D. P., & Nayır, Y. D. D. K. F. (2016). OKULLARIN TÜZEL KİŞİLİĞİ VAR MIDIR? OLMALI MIDIR?. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4). https://doi.org/10.18026/cbusos.84833