Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SORUŞTURMA GRUBUNDA GÖREV YAPAN İL EĞİTİM DENETMENLERİNİN SÜREÇ İÇİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 1, 1 - 30, 31.03.2017
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298897

Öz

Bu
çalışmanın amacı, İstanbul’da görev yapan soruşturma grubundaki il eğitim
denetmenlerinin disiplin soruşturmalarında karşılaştıkları sorunların neler
olduğunun incelenmesidir. Araştırma, içerik analiz
yönteminin benimsendiği nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul İl Eğitim Denetmenleri
Başkanlığına bağlı 77
soruşturma grubunda, ikili olarak görev yapan 154 il eğitim denetmeninden
gönüllü olarak katılım sağlayan 27 il eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırmada,
Özmen ve Şahin (2010) tarafından hazırlanan, 9 maddelik açık uçlu sorulardan
oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Toplanan veriler, içerik analizi
yapılarak değerlendirilmiştir. Verilerin sunulmasında konu alanlarına göre
frekans sayısı dikkate alınarak sıralama yapılmış ve il eğitim denetmenlerinin
çarpıcı olan görüşleri detaylı bir biçimde verilmiştir. Sonuç olarak görevlendirme
emirlerinde konuların açık ve net olarak belirtilmemesi ve bilgi-belge
eksiklikleri nedeni ile il eğitim denetmenleri sıkıntılar yaşamaktadır.
Soruşturmanın yürütülmesi aşamasında, şikâyetçilerin kendilerini gizlemeleri ve
yanlış adres, isim ve telefon vermeleri, iddiaların genel anlamda duyuma
dayanması, bilgi ve belgelerle desteklenmemesi, işlerin kalitesini
düşürmektedir. Birçok konuda mevzuatın birbiriyle çelişmesi; denetmenler
arasında görüş farklılıklarının olması; uygulamada birlik sağlanmaması, karşılaşılan
önemli sorunlar olarak görülmüştür.

Kaynakça

  • ARABACI, İ.B. (1999). MEB Teftiş Politikaları, Eğitim Yönetimi Dergisi, Güz Sayısı, 545.
  • AYDOĞDU, M. (2001). Memur Suçları Soruşturma Usulleri ve Sayıştay (Denetçi Yardımcılarına Verilen Kurs Notları) Sayıştay Hizmet-içi Eğitim Yayınları: 11.
  • BABAOĞLAN, E. (2016a). Kadın ve Erkek Eğitim Denetmenlerinin Kişisel ve Mesleki Özellikleri, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C: 12, S:2, ss. 757-769.
  • BABAOĞLAN, E. (2016b). Kadın Okul Bölgesi Müdürlerinden ve Eğitim Denetmenlerinden Müdürlere Tavsiyeler ve Okulda Önemli Gördükleri Görevler: Nitel bir Araştırma. E. Babaoğlan, E. Kıral, A. Çilek (Ed.), Eğitime Dönüş, e kitap. içinde (s. 115-128). Eyuder Yayınları, Ankara:
  • BABAOĞLAN, E. (2016c). The Ppredictive Power of Organizational Trust to Organizational Commitment in Elementary and High School Teachers, Anthropologist, V: 24 I: 1, ss. 83-89.
  • BABAOĞLAN, E. (2013). Öğretmenlerin Örgütsel Adalet Algısı ile Örgütsel Adanmışlıkları Arasındaki İlişki, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C: 28, S: 2, 87-101.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Beşeri Bilimler Sayısı
Yazarlar

Nurhayat Çelebi

Müzeyyen Övür

Filiz Eravcı

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelebi, N., Övür, M., & Eravcı, F. (2017). SORUŞTURMA GRUBUNDA GÖREV YAPAN İL EĞİTİM DENETMENLERİNİN SÜREÇ İÇİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 1-30. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.298897