Bu
çalışmanın amacı, İstanbul’da görev yapan soruşturma grubundaki il eğitim
denetmenlerinin disiplin soruşturmalarında karşılaştıkları sorunların neler
olduğunun incelenmesidir. Araştırma, içerik analiz
yönteminin benimsendiği nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul İl Eğitim Denetmenleri
Başkanlığına bağlı 77
soruşturma grubunda, ikili olarak görev yapan 154 il eğitim denetmeninden
gönüllü olarak katılım sağlayan 27 il eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırmada,
Özmen ve Şahin (2010) tarafından hazırlanan, 9 maddelik açık uçlu sorulardan
oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Toplanan veriler, içerik analizi
yapılarak değerlendirilmiştir. Verilerin sunulmasında konu alanlarına göre
frekans sayısı dikkate alınarak sıralama yapılmış ve il eğitim denetmenlerinin
çarpıcı olan görüşleri detaylı bir biçimde verilmiştir. Sonuç olarak görevlendirme
emirlerinde konuların açık ve net olarak belirtilmemesi ve bilgi-belge
eksiklikleri nedeni ile il eğitim denetmenleri sıkıntılar yaşamaktadır.
Soruşturmanın yürütülmesi aşamasında, şikâyetçilerin kendilerini gizlemeleri ve
yanlış adres, isim ve telefon vermeleri, iddiaların genel anlamda duyuma
dayanması, bilgi ve belgelerle desteklenmemesi, işlerin kalitesini
düşürmektedir. Birçok konuda mevzuatın birbiriyle çelişmesi; denetmenler
arasında görüş farklılıklarının olması; uygulamada birlik sağlanmaması, karşılaşılan
önemli sorunlar olarak görülmüştür.
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 1 |